NASA caută voluntari pentru simularea unei misiuni pe Marte

• Oportunitate unică pentru persoanele cu experienţă în domeniul STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) şi pasionate de provocări extreme.
  • Misiunea CHAPEA 2 va începe în 2025 şi va implica rezidenţa într-un habitat special proiectat la Centrul Spaţial Johnson din Houston.
  • Voluntarii vor efectua diverse sarcini esenţiale pentru simularea vieţii pe Marte, contribuind la cercetarea şi pregătirea pentru explorarea Planetei Roşii.
Imaginea articolului NASA caută voluntari pentru simularea unei misiuni pe Marte

Sursa foto: NASA

NASA se angajează într-un proiect ambiţios, căutând voluntari pentru misiunea sa simulată pe Marte, cunoscută sub numele de Crew Health and Performance Exploration Analog 2 (CHAPEA 2), scrie Engadget. Misiunea, programată să înceapă în primăvara anului 2025, oferă o oportunitate unică pentru persoanele cu o predilecţie pentru provocările extreme şi cu experienţă în domeniile STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics).

Membrii echipajului selectaţi, în număr de patru persoane, vor locui într-un habitat special proiectat, realizat prin imprimare 3D, cu o suprafaţă de 1.700 de metri pătraţi, situat la Centrul Spaţial Johnson al NASA din Houston. Acest habitat, numit Mars Dune Alpha, este conceput pentru a replica un mediu aspru şi limitat în resurse pe care viitorii exploratorii de pe Marte ar putea să-l întâlnească. Misiunea CHAPEA 1, care se desfăşoară în prezent cu un echipaj, serveşte drept precursor al CHAPEA 2 şi este deja mai mult de jumătate prin cele 378 de zile de misiune.

Voluntarii pentru CHAPEA 2 vor efectua o varietate de sarcini esenţiale pentru menţinerea vieţii în mediul simulat marţian. Aceste sarcini includ întreţinerea habitatului, creşterea culturilor şi participarea la simulări de plimbări spaţiale realizate într-o cutie de nisip de 1.200 de metri pătraţi ataşată habitatului. Astfel de activităţi vizează simularea provocărilor şi cerinţelor de a trăi şi lucra pe Marte, oferind informaţii valoroase despre performanţa şi adaptabilitatea umană în condiţii extreme.

Pentru a fi luaţi în considerare, aplicanţii trebuie să îndeplinească criterii de eligibilitate specifice stabilite de NASA. Participanţii trebuie să fie cetăţeni americani cu vârsta cuprinsă între 30 şi 55 de ani, să aibă cunoştinţe avansate de limba engleză, să deţină un masterat într-un domeniu STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) şi să aibă cel puţin doi ani de experienţă profesională sau o mie de ore de pilotaj al unei aeronave. În plus, candidaţii care sunt în prezent înscrişi într-un program doctoral STEM sau cu anumite tipuri de experienţă profesională ar putea fi, de asemenea, eligibili.

În timp ce misiunea oferă o compensaţie, suma exactă a acesteia nu a fost făcută publică de către NASA. Cu toate acestea, oportunitatea de a contribui la cercetarea de vârf şi la pregătirea pentru explorarea viitoare a lui Marte este fără îndoială un motiv important pentru potenţialii voluntari. CHAPEA 2 reprezintă un pas crucial în eforturile continue ale NASA de a avansa capacităţile de explorare spaţială şi de a înţelege mai bine provocările implicate de misiunile de lungă durată dincolo de orbita Pământului.