• Cercetătorii au descoperit că antimateria, opusul materiei, cade în jos sub efectul gravitaţiei, la fel ca materia.
  • Antimateria a fost creată împreună cu materia în Big Bang, dar nu se ştie de ce nu s-au anihilat reciproc.
  • Studiul deschide noi perspective pentru a explora diferenţele dintre materie şi antimaterie şi pentru a înţelege originea Universului.
Imaginea articolului O nouă descoperire îi şochează pe oamenii de ştiinţă: antimateria se comportă în mod straniu în faţa gravitaţiei

Bing AI

Cercetătorii au făcut o descoperire cheie despre antimaterie, o substanţă misterioasă care era abundentă de când Universul s-a format după Big Bang.

Antimateria este opusul materiei, din care sunt făcute stelele şi planetele. Ambele au fost create în cantităţi egale în Big Bang, care a format Universul nostru.

În timp ce materia este peste tot, opusul ei este acum foarte greu de găsit. Ultimul studiu a descoperit că cele două răspund la gravitaţie în acelaşi mod.

De ani de zile, fizicienii se străduiesc să descopere diferenţele şi asemănările dintre ele, pentru a explica cum a apărut Universul.

Antimateria, când e atrasă de gravitaţie, în loc să cadă, se ridică.....sau aşa ar fi trebuit să fie.

Ultima descoperire demontează tot ceea ce ştim despre fizică.

Ei au confirmat acum pentru prima dată că atomii de antimaterie cad în jos. Dar departe de a fi un capăt de drum ştiinţific, acest lucru deschide uşile către noi experimente şi teorii. De exemplu, cade la aceeaşi viteză?

În timpul Big Bang-ului, numai energia exista, potrivit BBC

Pe măsură ce universul s-a răcit şi s-a extins, au fost produse particule de materie şi antimaterie.

Oamenii de ştiinţă au măsurat proprietăţile particulelor şi antiparticulelor cu o precizie extrem de mare şi au constatat că ambele se comportă identic.

Deci, dacă antimateria şi materia au fost create în cantităţi egale şi se comportă identic, toată materia şi antimateria create la începutul timpului ar fi trebuit să se anihileze la contact, lăsând în urmă nimic altceva decât lumină.

De ce nu au făcut-o este unul dintre marile mistere ale fizicii şi descoperirea diferenţelor dintre cele două este cheia pentru a-l rezolva.

Cumva materia a învins antimateria în acele prime momente ale creaţiei. Cum răspunde la gravitaţie, poate deţine cheia, potrivit dr. Danielle Hodgkinson, membru al echipei de cercetare de la Cern din Elveţia, cel mai mare laborator de fizică a particulelor din lume.

„Nu înţelegem cum Universul nostru a ajuns să fie dominat de materie şi de aceea ne motivează experimentele noastre”, mi-a spus ea.