WSJ: Google s-a hotărât să ucidă definitiv cookie-urile, însă advertiserii nu sunt încă pregătiţi

Google va aduce schimbări radicale în ceea ce priveşte modul în care companiile urmăresc utilizatorii online - schimbări care au fost pregătite de ani de zile, scrie WSJ.

1262 afișări
Imaginea articolului WSJ: Google s-a hotărât să ucidă definitiv cookie-urile, însă advertiserii nu sunt încă pregătiţi

WSJ: Google s-a hotărât să ucidă definitiv cookie-urile, însă advertiserii nu sunt încă pregătiţi

Modificările, printre cele mai mari din istoria industriei de publicitate online, care generează 600 de miliarde de dolari pe an, se axează pe utilizarea cookie-urilor, tehnologie care înregistrează activitatea utilizatorilor de internet pe site-urile web, astfel încât agenţii de publicitate să le poată trimite reclame relevante.

Începând de joi, Google va începe un test limitat care va restricţiona cookie-urile pentru 1% dintre persoanele care utilizează browserul Chrome, care este de departe cel mai popular din lume. Până la sfârşitul anului, Google intenţionează să elimine cookie-urile pentru toţi utilizatorii Chrome.

Advertiserii, companiile de tehnologie publicitară şi editorii web lucrează pentru a se asigura că afacerile lor pot face faţă tranziţiei. Aceştia au declarat că Google, care a introdus instrumente software concepute pentru a ajuta la înlocuirea cookie-urilor, nu a făcut suficient pentru a pregăti piaţa.

Industria nu este nici pe departe pregătită, a declarat Anthony Katsur, directorul executiv al IAB Tech Lab, un grup comercial din industria de tehnologie publicitară, finanţat de membrii săi, inclusiv Google.

Acesta a declarat că Google ar trebui să acorde mai mult timp pentru a testa tehnologiile de înlocuire înainte de a elimina cookie-urile şi că momentul planificat de Google pentru interzicerea completă - aproape de perioada crucială de publicitate din al patrulea trimestru - ar fi brutal pentru industrie.

"Momentul rămâne prost ales. Lansarea în timpul celei mai mari părţi a anului generatoare de venituri pentru industrie este o decizie teribilă", a declarat Katsur.

Directorii Google au declarat că eforturile lor de a elimina cookie-urile au implicat o colaborare extinsă cu ecosistemul internetului. Mulţi din industria publicitară au îndemnat Google să meargă mai departe cu aceste schimbări, ca urmare a întârzierilor anterioare în acest proces, au spus aceştia.

Instrumentele Google de înlocuire a cookie-urilor sunt menite să ajute industria să îndeplinească obiectivele de afaceri, respectând în acelaşi timp confidenţialitatea consumatorilor, au spus aceştia.

"Suntem încrezători în capacitatea industriei de a parcurge tranziţia", a declarat Anthony Chavez, un vicepreşedinte Google care supraveghează schimbările.

Cookie-urile au existat încă din primele zile ale web-ului. Modificările aduse de Google vizează cookie-urile de la terţi pe care industria de publicitate online le plasează pe site-urile web pentru a urmări utilizatorii pe internet.

CITEŞTE MAI MULT PE ZF

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici