Agenţiile de presă, între provocarea internetului şi constrângerile economice

Agenţiile de presă se află în prezent între provocarea noilor tehnologii şi constrângerile economice determinate de faptul că îşi vând produsele pe bază de abonament, au concluzionat participanţii la o masă rotundă organizată în cadrul Zilei Agenţiilor de Presă.

179 afișări
Imaginea articolului Agenţiile de presă, între provocarea internetului şi constrângerile economice

Agenţiile de presă, între provocarea internetului şi constrângerile economice (Imagine: Bogdan Stamatin/Mediafax Foto)

Discuţia a fost moderată de directorul general al agenţiei MEDIAFAX, Cristian Dimitriu.

La masa rotundă au mai participat redactorul-şef al agenţiei RADOR, Carmen Ionescu, redactorul-şef al agenţiei NewsIn, Cătălina Chelu, Anca Teodorescu de la AFP România şi Nicolae Dascălu, directorul Centrului de presă Basilica.

Aceştia au încercat să prezinte modul în care instituţiile pe care le conduc s-au adaptat la condiţiile noilor tehnologii.

Astfel, Carmen Ionescu a anunţat că, începând de marţi, RADOR are un nou site, pe care ştirile vor fi împărţite în funcţie de domeniu: Politic, Social, Economic, Bucureşti şi Mediu.

De cealaltă parte, Cristian Dimitriu a prezentat evoluţia MEDIAFAX în domeniul multimedia, subliniind că agenţia s-a ghidat, încă de la fondare, pe modelele agenţiilor internaţionale, precum Reuters şi Agence France-Presse (AFP).

"Fără a investi în tehnică, nu vom reuşi niciodată", a spus acesta, prezentând modul de acoperire al agenţiei (foto, video şi montaj multimedia) al mitingului de pe 19 mai. De asemenea, Cristian Dimitriu a subliniat că, pe lângă clienţii din mass-media, MEDIAFAX are parteneri şi din zona business. "Sunt zone de business care, în viitor, vor aduce venituri şi care ne vor face să menţinem standardele iniţiale", a declarat acesta, remarcând că "jurnaliştii tradiţionali se cam feresc de zona online. Jurnalismul online este privit ca o anexă".

Pe de altă parte, Cătălina Chelu a spus că fluxul video al NewsIn s-a bucurat de multă atenţie, în condiţiile în care agenţia a fost afectată de criza financiară. "A trebuit să ne concentrăm pe lucrurile esenţiale. Fluxul video a fost unul dintre produsele care s-au bucurat de succes", a spus redactorul-şef NewsIn, adăugând că, din toamnă, interfaţa web a agenţiei va suferi modificări.

Un alt subiect abordat în timpul acestei întâlniri a fost problema drepturilor de autor. "Noi trăim din vânzarea de conţinut. Legea drepturilor de autor nu ne avantajează", a spus Cristian Dimitriu, adăugând că, în acelaşi timp, agenţiile de presă trebuie să prezinte o deschidere către cele mai noi tehnologii.

A cincea ediţie a conferinţei Ziua Agenţiilor de Presă are loc marţi, la Centrul Naţional de Artă Tinerimea Română din Bucureşti şi se va încheia cu lansarea cărţii "Ziua agenţiilor de presă, ediţia a IV-a" şi cu decernarea trofeelor pentru Concursul de jurnalism de agenţie Rador 2010.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici