Invidia faţă de prietenii online îi deprimă pe utilizatorii de social media - studiu Kaspersky Lab

Reţelele de socializare au apărut ca o modalitate de a păstra legătura cu prietenii şi de a împărtăşi cu ei momente importante din viaţă.Rezultatele celui mai recent studiu Kaspersky Lab arată, însă, că social media declanşează emoţii-sentimente negative, de fapt.

Share pe Facebook 369 afişări

Invidia faţă de prietenii online îi deprimă pe utilizatorii de social media - studiu Kaspersky Lab (Imagine: Hepta/ Arhiva Foto Mediafax)

Goana după aprecieri joacă un rol central, 42% spunând că sunt invidioşi când prietenii lor primesc mai multe aprecieri decât ei. În plus, cercetarea arată că utilizatorii resimt invidie atunci când văd vieţile aparent mai fericite ale prietenilor lor, pe reţelele de socializare.

În cadrul unui sondaj la care au participat 16.750 de persoane din toată lumea, Kaspersky Lab a scos la iveală frustrarea oamenilor referitoare la social media. Utilizatorii rămân, din diverse motive, de multe ori cu emoţii negative, după ce petrec timp pe reţelele de socializare.

Utilizatorii intră pe aceste reţele din motive pozitive şi pentru a se distra. Cei mai mulţi (65%) le folosesc pentru a păstra legătura cu prieteni şi colegi şi pentru a vedea postări amuzante (60%). De asemenea, oamenii petrec destul de mult timp aici pentru a-şi crea profilul digital şi a-l umple cu tot felul de momente frumoase, postând lucruri care îi fac să zâmbească (61%) şi spunându-le celor din lista de prieteni ce bine se distrează în vacanţe (43%).

Dacă nu este deloc surprinzător că 72% dintre utilizatori sunt deranjaţi de publicitatea care a devenit agresivă şi le întrerupe comunicările online, există, totuşi, motive suplimentare de frustrare. În ciuda dorinţei de a avea sentimente pozitive în urma interacţiunilor pe reţelele de socializare, atunci când văd postările fericite ale prietenilor - despre vacanţe, hobby-uri şi petreceri, utilizatorii rămân deseori cu sentimentul amar că alţii se bucură de viaţă mai mult decât ei. De exemplu, 59% dintre respondenţi s-au simţit nefericiţi când au văzut fotografiile prietenilor de la o petrecere la care nu au fost invitaţi, iar 45% au mărturisit că pozele din vacanţă ale prietenilor au avut o influenţă negativă asupra lor. Mai mult, 37% dintre participanţi au spus că, uitându-se la postările lor anterioare, făcute în momente fericite, au senzaţia că trecutul era mai bun decât viaţa lor din prezent.

O cercetare anterioară a arătat, de asemenea, frustrarea oamenilor legată de social media, 78% dintre cei intervievaţi spunând că au luat în calcul posibilitatea de a renunţa la conturile de pe reţelele de socializare. Singurul lucru care îi face pe oameni să rămână este frica de a nu-şi pierde amintirile digitale, cum sunt fotografiile, precum şi contactul cu prietenii. Păstrarea legăturii cu prietenii poate fi, într-adevăr, o problemă dificil de rezolvat, dar Kaspersky Lab lucrează pentru a găsi o soluţie care să îi ajute pe utilizatori să îşi păstreze amintirile digitale.

“Legătura noastră cu reţelele de socializare a ajuns într-un cerc vicios. Vrem să mergem pe platformele preferate pentru a le spune persoanelor din lista de contacte despre lucrurile pozitive din viaţa noastră – ceea ce ne facem să ne simţim bine”, spune Evgeny Chereshnev, Head of Social Media la Kaspersky Lab.

“Dar realitatea este că toată lumea face acelaşi lucru, aşa că, atunci când intrăm în contul nostru suntem bombardaţi de imagini cu prietenii noştri care se distrează. Şi ni se pare că aceştia se bucură de viaţă mai mult decât noi. E simplu să vezi de ce este acesta un motiv de deprimare şi de ce atât de mulţi se gândesc să renunţe la conturile de pe reţelele de socializare. Problema este că utilizatorii se simt prinşi în capcană, pentru că au atât de multe amintiri frumoase păstrate aici şi nu vor să piardă accesul la ele.”

Pentru a-i ajuta pe oameni să decidă fără constrângeri decă vor să-şi păstreze conturile pe reţelele de socializare sau nu, fără să-şi piardă amintirile digitale, Kaspersky Lab dezvoltă o nouă aplicaţie – FFForget le va permite utilizatorilor să îşi facă backup la toate amintirile lor de pe reţelele de socializare pe care le folosesc şi să le păstreze într-un container sigur, criptat. Astfel, vor avea libertatea să renunţe la orice reţea atunci când doresc, fără să piardă ceea ce le aparţine – viaţa lor digitală.

Aplicaţia FFForget este programată pentru 2017. Utilizatorii interesaţi se pot înregistra pe ffforget.kaspersky.com. - pentru a primi update-uri şi informaţii, pentru a da feedback şi a fi printre primii care vor avea acces la ea.

Despre Kaspersky Lab

Kaspersky Lab este o companie globală de securitate cibernetică, fondată în 1997. Cunoştinţele în domeniul ameninţărilor cibernetice şi experienţa în securitate IT deţinute de Kaspersky Lab se materializează în mod constant în soluţii de securitate şi servicii pentru a proteja companii, infrastructură critică, autorităţi guvernamentale şi utilizatori individuali din toată lumea, Portofoliul complex de securitate include protecţie endpoint de top şi un număr de soluţii specializate de securitate şi de servicii, pentru a combate ameninţările digitale tot mai sofisticate. Peste 400 de milioane de utilizatori individuali sunt protejaţi de tehnologiile Kaspersky Lab, precum şi 270.000 de companii client, pe care le ajutăm să protejeze ce e mai important pentru ele. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.kaspersky.ro.

 

Share pe Facebook

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Taguri:
INVIDIE ,
RETELE SOCIAL MEDIA ,
kaspersky ,
studiu
Versiunea: mobil  |  completa
ULTIMA ORĂ
BREAKING NEWS! Gest FĂRĂ PRECEDENT anunţat pe neaşteptate de Liviu Dragnea. „Este un APEL DISPERAT”

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax SA.

mediafax.ro
Închide