Maria Ţoghină: În ultimii ani am asistat la o degradare a mediului jurnalistic

Maria Ţoghină, preşedintele-director general al Societăţii Române de Radiodifuziune (SRR), a declarat, marţi, în deschiderea conferinţei Ziua Agenţiilor de Presă, că asistă la "o degradare a mediului jurnalistic", din cauza crizei economice.

63 afișări
Imaginea articolului Maria Ţoghină: În ultimii ani am asistat la o degradare a mediului jurnalistic

Maria Ţoghină: În ultimii ani am asistat la o degradare a mediului jurnalistic (Imagine: Razvan Chirita/Mediafax Foto)

"Sper ca această criză economică să treacă mai repede", a declarat Maria Ţoghină, spunând că este nevoie şi de măsuri de protejare a industriei mass-media. Ţoghină a mai spus că din cauza restructurărilor din presă a văzut cum "colegi premiaţi" au început să scrie "ştiri bazate pe sentimente".

"Cred că, indiferent de cât de grea este această perioadă, nu ar trebui să renunţăm la deontologia noastră. Dacă renunţăm la ABC-ul nostru, ar trebui să declarăm că nu mai suntem jurnalişti, că suntem altceva", a spus Maria Ţoghină.

Ziua Agenţiilor de Presă a debutat cu masa rotundă "Ce fel de ştire de agenţie ne dorim?", la care au participat, printre alţii, directorul Transparency International, Victor Alistar, directorul trustului de presă MAPN, Răduţ Bîlbîie, redactorul-şef al RFI, Luca Niculescu, şi editorul-prezentator Prima TV Adrian Bucur. Masa rotundă a fost moderată de redactorul-şef RADOR, Carmen Ionescu.

Victor Alistar a subliniat că, în condiţiile în care presa este supusă nenumăratelor presiuni economice şi politice, o agenţie de presă ar trebui să devină "unul dintre principalii factori care determină agenda publică". Alistar a spus că doreşte ca o agenţie să realizeze şi un sumar coerent al evenimentelor, nu doar să prezinte ştiri scurte.

Pe de altă parte, Luca Niculescu a spus că unele ştiri de agenţie sunt prea lungi, acesta mărturisind că aşteaptă de la o ştire de agenţie să aibă "fiabilitate". De asemenea, redactorul-şef RFI a spus, referitor la tendinţa agenţiilor de a introduce fişiere multimedia în corpul ştirilor: "Ne petrecem din ce în ce mai mult timp în producţie şi postproducţie şi nu mai avem timp să culegem informaţii".

Totodată, participanţii la masa rotundă au discutat despre diferenţele dintre ştirile de televiziune şi cele de agenţie şi despre modul în care agenţia de presă poate concura cu celelalte canale de informare.

Cristian Dimitriu, directorul general MEDIAFAX, a intervenit în discuţie, spunând că o agenţie de presă are şi alţi clienţi, pe lângă abonaţii din mass-media. "Mergem către alte tipuri de consumatori, către zona de business", a spus acesta, adăugând că "o agenţie nu este o agenţie de ştiri, este o agenţie de presă".

A cincea ediţie a conferinţei Ziua Agenţiilor de Presă are loc la Centrul Naţional de Artă Tinerimea Română din Bucureşti şi se va încheia cu lansarea cărţii "Ziua agenţiilor de presă, ediţia a IV-a" şi cu decernarea trofeelor pentru Concursul de jurnalism de agenţie Rador 2010.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici