- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (09.12.2016, 08:00)
- Departamentul Cultură Life
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Piaţa media din România a crescut cu 10% în 2016 faţă de 2015, până la valoarea de 366 milioane euro
Evoluţia depăşeşte estimările raportului lansat în luna mai, care indicau un avans de 6% anul acesta, similar cu cel din 2015, potrivit datelor actualizate ale raportului Media Fact Book, realizat de agenţia Initiative.
455 afișări
Piaţa media din România a crescut cu 10% în 2016 faţă de 2015, până la valoarea de 366 milioane euro
În comunicatul transmis Mediafax se precizează:
„Cea de-a doua parte a anului a adus o creştere peste aşteptări a pieţei de media, care a fost determinată în special de investiţiile impresionante în publicitatea TV, în timp ce evoluţia celorlalte canale a fost în linie cu estimările noastre din Media Fact Book-ul lansat în luna mai. Aceste rezultate pozitive vor fi susţinute şi anul viitor, când estimăm că piaţa va creşte cu 6%, până la valoarea de 389 milioane de euro”, afirmă Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative.
ULTIMELE ȘTIRI
-
O avocată în vârstă de 60 de ani a intrat în istorie. Alejandra Rodríguez a fost încoronată Miss Univers Buenos Aires
-
„Este foarte bolnav”. Îngrijorările cu privire la Regele Charles sunt din ce în ce mai mari
-
26 aprilie 1986: Dezastrul care a marcat istoria. 38 de ani de la catastrofa nucleară de la Cernobîl
-
Ion Iliescu, urmărit penal în dosarul Mineriada
Astfel, investiţiile în publicitatea TV vor totaliza anul acesta 240 milioane de euro, în urma unei creşteri spectaculoase de peste 10% faţă de 2015. Însă televiziunea nu este singurul canal care a înregistrat creşteri în 2016 – online-ul s-a majorat şi el cu 12%, până la valoarea totală de 64 milioane de euro, în timp ce radioul este aşteptat să ajungă la 20 de milioane de euro, valoare cu 5% mai mare decât cea din 2015. De asemenea, piaţa de OOH se menţine la valoarea de 28 de milioane de euro, în timp ce presa tipărită înregistrează o scădere de 10%, până la 14 milioane de euro, cu tot mai mulţi publisheri închizând ediţiile din print ale publicaţiilor.
În ceea ce priveşte evoluţia pieţei de media în 2017, Initiative estimează că cea mai mare creştere va fi înregistrată în online (+14%, până la 74 milioane de euro). Investiţiile în TV vor creşte şi ele cu 5%, până la 252 milioane de euro, iar radioul, cu 7%, până la aproximativ 22 milioane de euro. Spre deosebire de anii precedenţi, şi piaţa de OOH va cunoaşte în 2017 o creştere, de 4%, ajungând la 29 milioane de euro, în timp ce presa tipărită va continua să scadă cu 10%, până la 13 milioane de euro.
La nivel global, potrivit analizei Inflation Report lansate în luna noiembrie de MAGNA, companie din grupul IPG MediaBrands din care face parte şi Initiative, se estimează o inflaţie de cost TV semnificativă pentru televiziunea liniară (+6,4%), tendinţă ce se va reflecta şi la nivel regional, în Europa (+6%) şi în Europa Centrală şi de Sud-Est (+9%). În pieţele mature, această inflaţie TV este determinată de scăderea audienţelor şi a rating-urilor, fragmentarea obiceiurilor de consum şi emergenţa platformelor de digital şi OTT. Totodată, online-ul rămâne canalul cu cea mai mare creştere în piaţa de media (+12.5% în 2017), deşi va înregistra un ritm mai scăzut în următorii ani. Astfel, dacă în 2016, digitalul a atras 36% din bugetele de publicitate la nivel mondial, apropiindu-se de cota de 37% a TV-ului, în 2017 acesta este estimat să depăşească TV-ul şi să devină principalul canal de advertising.”
Media Fact Book este singurul raport de analiză a pieţei româneşti de media şi publicitate, ghid editat anual de agenţia Initiative, începând din 1997. Studiul integral şi informaţiile actualizate poate fi vizualizate şi descărcate în formă digitală la www.mediafactbook.ro.
Despre Initiative
Initiative este una din cele mai mari reţele independente de media din lume, asigurând servicii specializate de planificare şi cumpărare de media, de strategie, consultanţă de media şi new media.
Initiative este membră a Interpublic Group of Companies şi este afiliată reţelei internaţionale Initiative Worldwide. În România, Initiative este membră a grupului de companii din care mai fac parte agenţiile MullenLowe, BPN, Golin, Profero şi Medic One.
Pentru mai multe informaţii vă rugăm accesaţi: http://www.mediafactbook.ro, Facebook sau pe LinkedIn.
Citeşte şi: STUDIU: Pentru români, Facebook este principala sursă de informaţii, dar şi de ştiri false
Citeşte şi: Motivul pentru care postul de televiziune BBC este anchetat. Cei găsiţi vinovaţi riscă până la 15 ani de închisoare
Citeşte şi: Irina Radu, şefa TVR: Televiziunea Română va da în judecată Realitatea TV. "Am sesizat CNA"
Citește pe alephnews.ro: Macron avertizează că Europa e în pericol și propune dotarea UE cu arme nucleare: „Să nu devenim vasalii SUA”
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Franța a descoperit secretul longevității. Peste 31.000 de persoane vor împlini anul acesta peste un secol de viață
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ana Porgras, descalificată de la Survivor All Stars. Imaginile încă nu au fost difuzate de Pro TV
CANCAN.RO
Cum a scris ZANNI numele lui Andrei Ciobanu, pe biletul de nominalizare la Survivor All Stars. A făcut-o intenționat!
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe