PREMIERĂ teatrală: "Ne vom revedea în anul care a trecut", pe 29 martie, în Aeroportul Otopeni - FOTO

Spectacolul "Ne vom revedea în anul care a trecut", în regia lui Alexandru Nagy, va avea premiera pe 29 martie, de la ora 19:00, în incinta Aeroportului Internaţional "Henri Coandă" din Bucureşti - terminalul nou plecări, fiind prima piesă de teatru jucată într-un aeroport din România.

452 afișări
Imaginea articolului PREMIERĂ teatrală: "Ne vom revedea în anul care a trecut", pe 29 martie, în Aeroportul Otopeni - FOTO

PREMIERĂ teatrală: "Ne vom revedea în anul care a trecut", pe 29 martie, în Aeroportul Otopeni (Imagine: Daniel Vrabioiu)

Potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX, spectacolul "Ne vom revedea în anul care a trecut" este realizat după o idee originală a Teatrului de Sufragerie, după textul unuia dintre cei mai jucaţi dramaturgi români, Ştefan Caraman, premiat la Gala Premiilor UNITER în anul 2005.

Regia primului spectacol creat pentru aeroport şi pus în scenă chiar în incinta acestuia este semnată de Alexandru Nagy, iar scenografia îi aparţine Ioanei Pashca. Premiera spectacolului în incinta Aeroportului "Henri Coandă" este posibilă datorită Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, "care a primit cu încredere şi entuziasm propunerea teatrului".

Din distribuţia spectacolului fac parte Gelu Niţu, Cătălina Mustaţă, Meda Victor şi Mihai Smarandache.

Povestea spectacolului se petrece în sala de aşteptare a unui aeroport, unde două cupluri tratează o intrigă de actualitate, în care oricine se poate regăsi. Două generaţii diferite, prin prisma analizei a două relaţii de cuplu, un stop-cadru, oricând posibil, care surprinde în mod excepţional caracteristicile generaţiei mature şi a celei tinere. "Ne vom revedea în anul care a trecut" este o poveste pe care oricare dintre noi o poate surprinde în viaţa cotidiană, cu atât mai mult într-o sală de aşteptare.

Premiera din aeroport va surpinde exact esenţa spectacolului, "viaţa ca un aeroport", în care oamenii vin şi pleacă, în care iubirile se învârt precum călătoriile. Posibilitatea ca tranziţia să se realizeze este cu atât mai puternic sugerată cu cât acţiunea se desfăşoară într-un aeroport. Povestea devine cu totul reală.

"Viaţa ca un aeroport. Caraman pune degetul pe rănile noastre de zi cu zi, pe care le punem deoparte în fiecare dimineaţă. Două cupluri într-un spaţiu de tranzit, asemănător cu sufletele lor. O fantezie extremă sau un joc pe care îl jucăm cu toţii? 'Ne vom revedea în anul care a trecut' respiră în acelaşi timp cu noi, fiind un spectacol dedicat zilei de azi la întâlnirea dintre generaţii. Actorii, scenografa şi echipa de producţie semnează premiera unui nou concept: teatru de aeroport (...)", spune regizorul Alexandru Nagy.

"Este cel mai frumos şi autentic dar pe care Teatrul de Sufragerie putea să îl facă publicului şi prietenilor săi, la aniversarea celor 2 ani de existenţă. Să treci dintr-o sufragerie pe un aeroport internaţional, pare un act de curaj amestecat cu «nebunie», dar şi încredere în oamenii care sunt cu tine. După 6 luni de emoţii, provocări, repetiţii intense şi lupte interioare, privesc cu regret că această etapă se încheie, dar în acelaşi timp cu bucurie că un teatru indepedent, de nişă, este pregătit să dăruiască publicului un spectacol de teatru de o înaltă ţinută artistică, lucrat cu multă, multă iubire", spune Mirela Loghin, fondator al companiei Teatrul de Sufragerie.

După premiera oficială din Aeroportul Internaţional "Henri Coandă", spectacolul va fi integrat în repertoriul Teatrului de Sufragerie, dar şi în programul teatrelor din Bucureşti.

De asemenea, în luna iunie, Teatrul de Sufragerie îşi propune să plece într-un turneu de promovare, o caravană care va cuprinde cinci aeroporturi din ţară: Sibiu, Iaşi, Cluj-Napoca, Timişoara şi Tulcea (oraşul în care locuieşte şi autorul textului, Ştefan Caraman).

Ştefan Caraman, autorul piesei, este prozator, dramaturg, poet şi jurnalist. Ca dramaturg, a făcut carieră cu texte precum: "Zapp", "Epilog", "Fapt divers", "Ocean Café", "M&M", "Chat" ş.a. Textele lui au fost montate în teatre din Bucureşti, Madrid, Praga, Piatra-Neamţ, Sfântu-Gheorghe, Tulcea, Galaţi.

Alexandru Nagy este absolvent al secţiei de Actorie din cadrul Facultăţii de Teatru a U.N.A.T.C "I.L. Caragiale" Bucureşti şi al programului de master din Marea Britanie - Theatre Directing - East 15 Acting School, London. A fost asistentul de regie al lui Horaţiu Mălăele pentru spectacolul "Lautrec" al Teatrului Metropolis şi a regizat mai multe producţii de teatru, prin care: "Body of a woman as a battlefield in The Bosnian War" de Matei Vişniec, "The 8th Continent" de Anthony Clark, "Aşteptându-l pe Godot" de Samuel Beckett etc. Este cel mai tânăr regizor de operă din România, prin montarea "Il Tabarro" de Giacomo Puccini la Opera din Braşov.

Înfiinţat în ianuarie 2012 şi inaugurat oficial cu spectacolul "Sunt un orb", în regia lui Horaţiu Mălăele, Teatrul de Sufragerie propune o alternativă a teatrului din sălile consacrate de spectacol, prin îndepărtarea barierei actor - spectator, schimbând perspectiva spectatorului cu privire la nivelul lui de implicare. Sufrageria însăşi este un decor, sufrageria însăşi devine scena de joc, scenă pe care s-au jucat până în prezent peste 90 de spectacole care au participat la festivaluri în Bucureşti, Iaşi, Bacău, Sibiu şi Tukums (Letonia).

Teatrul de Sufragerie a câştigat premii în cadrul Maratonului Teatrului Independent - Bucharest Fringe 2012, Iaşi Fringe Festival 2013 şi a primit nominalizări la Festivalul Teatrului Independent 2013.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici