Rute culturale. Ministrul Culturii vrea concepte puternice

Ministrul Culturii, Bogdan Gheorghiu, anunţă un program pilot în Suceava, care să genereze noi perspective asupra elaborării politicilor publice: „vreau să pot promova concepte puternice, solide care pot fi scalabile, aşa cum este brandul Bucovina, ca motoare de creştere economică şi socială”.

204 afișări
Imaginea articolului Rute culturale. Ministrul Culturii vrea concepte puternice

Sursa foto: Mediafaxfoto

Ministrul Culturii, Bogdan Gheorghiu, a participat împreună cu experţi din Ministerul Culturii la o întâlnire de lucru care a avut ca obiectiv creionarea unor noi politici publice, la Consiliul Judeţean Suceava, în prezenţa lui Gheorghe Flutur.

Scopul acestor politici publice este de a dezvolta conceptul de autentic şi de a contribui la creşterea importanţei meşteşugurilor şi tradiţiilor în obiceiurile de cumpărare ale românilor şi ale turiştilor.

Una dintre temele abordate a fost cea a managementului siturilor UNESCO şi a necesităţii creării unui cadru legal care să permită monitorizarea acestor obiective şi asigurarea unei dezvoltări responsabile a zonelor limitrofe. În acest sens, Ministerul Culturii are în elaborare Hotărârea pentru aprobarea Regulamentului-cadru şi a componenţei comitetelor de organizare UNESCO.

O altă temă importantă a fost cea a rutelor culturale şi potenţialul turistic pe care acestea îl oferă la nivel local. Un exemplu bun în acest sens este ruta bisericilor de lemn din Bucovina, care a fost deja recunoscută de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului şi este doar una din multele rute pe care judeţul Suceava le poate dezvolta.

„Grupul de lucru format din echipa Ministerului Culturii şi din echipa Consiliului Judeţean Suceava face parte din dezvoltarea unui program pilot care să genereze noi perspective asupra elaborării politicilor publice, mai ales că ultima politică publică elaborată are mai bine de 10 ani. Îmi doresc, atât în calitate de sucevean, cât şi de ministru al culturii să pot promova concepte puternice, solide care pot fi scalabile, aşa cum este brandul Bucovina, ca motoare de creştere economică şi socială. Cuvântul cheie trebuie să fie parteneriate şi aici vreau să mulţumesc echipei Consiliului Judeţean şi dlui preşedinte Flutur pentru sprijinul şi prioritizarea segmentului cultural în Suceava”, spune Bogdan Gheorghiu.

La rândul său, Gheorghe Flutur afirmă: „Ministerul Culturii a fost prea mult timp rupt de necesităţile şi de oportunităţile comunităţilor locale. Politicile publice nu se fac în birou, ci doar prin dialog şi înţelegerea nevoilor specifice şi reale ale comunităţilor locale. De la rapsozi, la biserica de la Putna, Suceava îşi valorifică patrimoniul. Bucovina a devenit, în timp, mai mult decât un spaţiu geografic, ci un simţământ şi un exemplu de bună practică pentru conservarea autenticului. Îmi doresc ca efortul nostru să nu fie doar de la nivel local. Personal, vreau să felicit echipa Ministerului Culturii pentru această abordare nouă, pe care aş vrea să o adopte toate autorităţile centrale”.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici