Scăderi ale vânzărilor pentru ziarele româneşti în vara lui 2010

Ziarele româneşti au continuat, în perioada iulie - septembrie, trendul descendent raportat încă de la începutul anului, cu cifre de vânzări mai mici decât în perioada similară din 2009, tabloidele Click! şi Libertatea fiind lideri în topul vânzărilor, urmate de ziarul Adevărul, pe poziţia a treia.

22 afișări
Imaginea articolului Scăderi ale vânzărilor pentru ziarele româneşti în vara lui 2010

Scăderi ale vânzărilor pentru ziarele româneşti în vara lui 2010 (Imagine: Arhiva Mediafax Foto/AFP)

Potrivit datelor furnizate de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), pentru perioada iulie - septembrie 2010, presa cotidiană centrală - mai ales cea quality - a înregistrat, în ansamblu, scăderi ale vânzărilor.

Poziţia de lider în categoria quality este deţinută de ziarul Adevărul, editat de Adevărul Holding. Astfel, Adevărul a înregistrat, pentru perioada iulie - septembrie, o medie de vânzări de 90.911, în scădere faţă de perioada similară a anului trecut, când media de vânzări era de 113.936 de exemplare pe apariţie. Cifrele de vânzări ale cotidianului se află în scădere în raport cu perioada similară a lui 2009. Astfel, în iulie, ziarul a avut o medie de vânzări de 98.384 de exemplare, în august - 83.624 de copii şi în septembrie - 90.726 de copii.

În topul ziarelor quality urmează Jurnalul Naţional, editat de trustul Intact. Astfel, în luna iulie, Jurnalul Naţional a avut o medie de vânzări pe apariţie de 54.911 exemplare (60.623 în iulie 2009), pentru ca în următoarea lună să scadă la 43.201 exemplare (51.004 în august 2009) şi să ajungă la 40.111 exemplare în septembrie (56.374 în septembrie 2009).

Pe poziţia a treia în clasament se situează cotidianul România liberă, editat de Societatea "R". Astfel, România liberă a avut, în medie, vânzări pe apariţie de 40.510 exemplare în iulie (46.062 în iulie 2009), de 39.922 de copii în august (45.331 în august 2009) şi de 40.493 de exemplare în septembrie (44.006 în septembrie 2009).

În top urmează cotidianul Evenimentul zilei, editat de Editura Evenimentul Zilei şi Capital. Astfel, pentru luna iulie, Evenimentul zilei a avut o medie de vânzări pe apariţie de 20.232 exemplare (33.505 în iulie 2009), în august - 20.064 de exemplare (31.636 în august 2009), iar în septembrie - 19.703 exemplare (31.561 în septembrie 2009).

Ziarul quality Gândul, editat de PubliMedia Internaţional, a raportat, în perioada iulie - septembrie, scăderi ale numărului de exemplare vândute, înscriindu-se în trendul afişat la nivelul întregului segment. Astfel, în iulie, Gândul a înregistrat o medie lunară de vânzări pe apariţie de 12.915 exemplare (13.737 în iulie 2009), în august - 11.899 exemplare (13.601 în august 2009), iar în septembrie - 11.930 de exemplare (13.899 în septembrie 2009).

În ceea ce priveşte cotidianele sportive, Gazeta Sporturilor, editată de Intact, se încadrează în trendul general, cu o medie de vânzări pentru luna iulie de 43.957 de exemplare (51.725 în iulie 2009), cu 45.539 de exemplare în august (68.563 în august 2009) şi 44.099 de exemplare în septembrie (61.369 în septembrie 2009).

Pe acelaşi segment, Pro Sport a avut, în iulie, o medie de vânzări de 38.528 de copii, pentru ca în august cotidianul sportiv să înregistreze o medie de vânzări de 40.065 de exemplare, iar în septembrie, de 38.545 de exemplare.

În rândul tabloidelor, Click!, editat de Adevărul Holding, este lider de vânzări şi a raportat, în iulie, o medie de vânzări de 196.317 exemplare (213.789 în iulie 2009), în august, de 185.300 de exemplare (183.591 în august 2009), şi în septembrie, de 197.930 de exemplare (206.729 în septembrie 2009).

Pe poziţia a doua în topul vânzărilor pe piaţa tabloidelor şi a cotidianelor, în general, se situează Libertatea, publicaţie editată de trustul Ringier, care totuşi a scăzut comparativ cu perioada similară a anului 2009: o medie de 123.904 exemplare pe apariţie în iulie (203.148 în iulie 2009), de 126.099 de exemplare în august (177.858 în august 2009) şi de 129.521 de exemplare în septembrie (178.574 în septembrie 2009).

Tabloidul CanCan a raportat, în iulie, o medie de vânzări de 57.616 exemplare, cu o scădere la 55.559 de exemplare în august şi cu o medie de 53.383 de exemplare vândute pe apariţie în luna septembrie.

La capitolul publicaţii financiare, cotidianul Ziarul Financiar a raportat o medie lunară de vânzări pe apariţie pentru iulie de 12.346 de exemplare (15.291 în iulie 2009), 12.193 de copii în august (15.484 în august 2009) şi 12.136 de exemplare în septembrie (16.261 în septembrie 2009).

(Material realizat de Alexandra Buzaş).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici