- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (19.06.2013, 13:59)
- Madalina Cerban
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
STUDIU: Piaţa de publicitate din România va fi de 295 milioane de euro în 2013, în scădere faţă de anul trecut
Valoarea totală netă a pieţei de publicitate locale va fi de 295 de milioane de euro în acest an, în scădere faţă de 2012, când a ajuns la 303 milioane de euro, potrivit studiului Media Fact Book, lansat miercuri de agenţia de media Initiative.
1657 afișări
STUDIU: Piaţa de publicitate din România va fi de 295 milioane de euro în 2013, în scădere faţă de anul trecut (Imagine: Shutterstock)
Valoarea totală netă a pieţei de publicitate din România a scăzut cu 2,6% în 2012, comparativ cu anul 2011, ajungând la 303 milioane de euro, toate mediile de comunicare fiind afectate, cu excepţia online-ului.
În 2012, România a înregistrat un declin uşor al pieţei de publicitate (2,6%), în ciuda unei tendinţe globale pozitive a pieţelor de publicitate (+4,1%). O contracţie a pieţei de publicitate din România este aşteptată şi în acest an, însă aceasta nu va depăşi 3%, conform Media Fact Book. Studiul estimează piaţa de publicitate din România, în 2013, la 295 de milioane de euro.
ULTIMELE ȘTIRI
-
LIVE UPDATE. Israelul a lansat un atac cu drone asupra Iranului/ Iranul neagă atacul
-
Iarnă în plină primăvară. Transfăgărăşanul este din nou acoperit de zăpadă
-
4.100 de pacienţi sunt pe listele de aşteptare pentru un transplant de rinichi sau ficat
-
Fenomene extreme. Zborurile în Europa devin tot mai turbulente şi imprevizibile
Raportul menţionează faptul că pe 12 aprilie a fost publicată în Monitorul Oficial Ordonanţa de Guvern care modifică Legea audiovizualului, ale cărei prevederi vor afecta toată piaţa - agenţii, clienţi, radiodifuzori şi consumatori.
Potrivit Media Fact Book, televiziunea continuă să aibă cea mai mare cotă din piaţa de publicitate (64%), fiind umată de online (14%), outdoor - OOH (10%), print (7%) şi radio (6%).
Toate mediile au fost afectate, cu excepţia online-ului, care a înregistrat o creştere de 21%, comparativ cu 2011. Printul a fost cel mai afectat mediu (o scădere de 10% faţă de 2011), fiind urmat de radio (-8%), OOH (-5%) şi TV (-4%).
Anul trecut, TV-ul a atras 193 de milioane de euro, online-ul - 41 de milioane de euro, OOH-ul - 29 de milioane de euro, printul - 22 de milioane de euro, iar radioul - 19 milioane de euro.
Potrivit estimărilor Media Fact Book, în 2013, TV-ul va continua să atragă cele mai mari investiţii în publicitate (183 milioane de euro), fiind urmat de online (46 milioane de euro), OOH (28 milioane de euro), în timp ce printul şi radioul vor atrage câte 19 milioane de euro.
Cel mai mare volum de investiţii de publicitate este deţinut de segmentul serviciilor de comunicaţii mobile, iar cea mai semnificativă creştere faţă de anul anterior a cunoscut-o segmentul cosmetice şi igienă personală, care ocupă locul imediat următor, după telecomunicaţiile mobile în termeni de volum.
Media Fact Book este o lucrare de analiză a pieţei româneşti de media şi publicitate, ghid editat anual de agenţia de media Initiative, din anul 1997.
Initiative este una dintre cele mai mari reţele de media independente din lume, asigurând servicii specializate de planificare de media, de strategie, consultanţă de media şi new media.
Citește pe alephnews.ro: Votul ONU pentru recunoașterea statului palestinian: SUA votează împotrivă
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu mersul obligatoriu la birou. ”Absolut toţi angajaţii vor să vină la birou când vor ei şi să lucreze de unde vor ei”
Citește pe www.zf.ro: Final de linie: A dispărut definitiv unul dintre cele mai cunoscute hipermarketuri din România
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
S-a terminat cu mersul obligatoriu la birou. ”Absolut toţi angajaţii vor să vină la birou când vor ei şi să lucreze de unde vor ei”
Banca românească care a surprins pe toată lumea. Nimeni nu a crezut că a va merge aşa de bine, nici chiar liderii băncii
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Grațiela e văduva lui Costel Corduneanu. Femeia e cu 20 de ani mai tânără decât fostul luptător și interlop
PROSPORT.RO
Câți euro a luat Alexandra Duli, de la Pro TV, pentru cele 14 săptămâni la Survivor All Stars
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 10:18
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 786. CIA susţine că, fără ajutor, Ucraina riscă să piardă războiul în câteva luni / Rachete ruseşti au aterizat la Dnipro / Zelenski a premiat soldaţi răniţi
-
astăzi, 09:22
Rata de ocupare a populaţiei între 15 şi 64 de ani a scăzut uşor în 2023 faţă de anul anterior