- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Afacerile din domeniul alimentar s-au îngrăşat în pandemie
- Afacerile antreprenoriale din comerţul alimentar au ieşit câştigătoare după primul an de criză sanitară.
- Creşterile de vânzări variază de la 10% la peste 20%.
- Rămâne de aflat dacă este un trend de moment sau o schimbare a obiceiurilor de consum.
♦ Best Market, cu 15 magazine în Bucureşti şi Dâmboviţa: Anul trecut nu aveam marfă cât puteam să vindem ♦ Simos, cu 11 magazine în Suceava: Am crescut mult în 2020 ♦ Danemar, cu peste 40 de magazine în Vâlcea şi Argeş: A fost un adevărat boom.
Afacerile antreprenoriale din comerţul alimentar au ieşit câştigătoare după primul an de pandemie, cu creşteri de vânzări ce variază de la 10% la peste 20%.
ULTIMELE ȘTIRI
-
FOTO. Ceasul de aur al celui mai bogat om de pe Titanic va fi scos la licitație, alături de alte obiecte unice. Care sunt prețurile estimate
-
Ciolacu, declaraţie bizară: "Buzăul nu e în Moldova şi vă rog frumos să nu mă jigniţi"
-
Se construieşte un nou aeroport internaţional în România. Proiectul a primit acordul ROMATSA
-
NATO s-a antrenat în dislocarea rapidă a trupelor pe teritoriul României
Pandemia de COVID-19, un eveniment mondial care a dat peste cap întreaga lume, a produs o schimbare şi în comerţul alimentar local, mai exact a readus în prim-plan afacerile antreprenoriale, fie că e vorba de businessuri specializate, fie de magazine de proximitate active în comerţul tradiţional.
Această schimbare este cu atât mai surprinzătoare cu cât vine după 15 ani de declin pentru acest segment care pierdea anual mii de actori „căzuţi în lupta“ cu magazinele moderne, operate de giganţi internaţionali.
„Am crescut mult în 2020. Ştiam foarte clar că se va întâmpla asta pentru că noi am fost deschişi în permanenţă şi ştiam şi că bani sunt în piaţă. Oamenii nu au avut anul trecut unde să cheltuie banii decât în zona de alimente, cum în concedii nu au mai mers şi nici alte lucruri nu au făcut. Ne-a mers foarte bine“, spune Ovidiu Simos Demostenis, care deţine businessul Simos din judeţul Suceava împreună cu Aurica Simos, mama sa.
Este această schimbare a comportamentului de consum de durată sau trend de moment?
ZF a început o nouă campanie editorială - Noua realitate. Ce luăm bun din ultimul an -, un proiect prin care ne propunem să arătam care sunt resursele câstigate în pandemie şi care pot fi maximizate de acum înainte pe fiecare sector din business.
„Trebuie să ne întrebăm dacă această evoluţie a fost sau nu conjuncturală. Trebuie să vedem ce va fi în 2021. Anul trecut nu aveam marfă cât puteam să vindem, dar cred că lucrurile se aşază în acest an acolo unde erau înainte de pandemie“, spune Ion Şoloman, antreprenorul care deţine împreună cu familia sa retailerul Best Market.
De aceeaşi părere este şi Ionel Popa, proprietarul businessului Dinatos din Galaţi, care operează un magazin LaDoiPaşi în comuna Băleni. „Dacă ne referim la anul trecut, da, pandemia a influenţat pozitiv vânzările noastre. În 2021 însă, după ce în ianuarie tendinţa de creştere s-a păstrat, înregistrând un plus de 24%, a urmat februarie cu creştere 5%, apoi în martie am avut o scădere de 5 procente. În luna mai am fost exact pe cifrele de anul trecut.“
Dacă ţinem cont de inflaţie, se poate vorbi de o uşoară scădere, explică antreprenorul.
Dar cifrele nu arată rău deoarece creşterea de anul trecut a fost influenţată de restricţiile de circulaţie.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO