- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (04.01.2017, 15:28)
- Mona Scarisoreanu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Angajatorii din turism cer ministrului o strategie ca firmele să-şi poată păstra angajaţii
Patronatele din turism aşteaptă de la Ministerul Turismului o strategie de promovare şi reglementări care să ajute companiile din domeniu să-şi păstreze angajaţii.
202 afișări
Angajatorii din turism cer ministrului o strategie ca firmele să-şi poată păstra angajaţii (Imagine: Shutterstock / Mediafax Arhiva Foto)
Turismul, o industrie a cărei activitate angrenează peste 300.000 de persoane şi care a generat în ultimii 25 de ani investiţii de peste 10 miliarde de euro, în proporţie de mai mult de 99% private, are nevoie de un minister propriu, de sine stătător, dar înfiinţarea acestuia trebuie să fie urmată de o serie de măsuri care să ajute la dezvoltarea acestui domeniu, se arată într-un comunicat al Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc.
"România are nevoie mai mult ca oricând să-şi schimbe imaginea unei ţări cu politicieni corupţi, care exportă doar forţă de muncă ieftină. Sper ca noul ministru să înţeleagă că e foarte important nu că a obţinut un scaun, ci că are obligaţia să repună România pe harta turistică internaţională, iar acest lucru nu se poate întâmpla decât în urma unei strategii bine definite şi a unei comunicări pe măsură cu mediul de afaceri", a declarat Mohammad Murad, preşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).
ULTIMELE ȘTIRI
-
Studiu. Schimbările climatice provocate de om au „încetinit rotația Pământului” și ar putea afecta modul în care măsurăm timpul
-
Cresc preţurile în industria prelucrătoare, construcţii şi în comerţ
-
Horia Constantinescu renunţă la şefia ANPC pentru a candida la Primăria Constanţa
-
Pentagonul alocă 20 miliarde dolari pentru dezvoltarea avionului care-l va înlocui pe F-22 Raptor
Patronatele din turism speră că primul pas făcut de PSD, prin înfiinţarea Ministerului Turismului să nu fie şi ultimul. "Sunt convins că PSD nu s-a gândit la un minister în care este nevoie doar să dea salarii şi să aibă birouri, ci îi va pune la dispoziţie şi fondurile necesare pentru a putea avea rezultate. Avem nevoie de rezultate. Acum nu putem decât să comentăm pozitiv acest prim pas, dar nu ne vom da la o parte dacă va fi cazul să criticăm", a adăugat preşedintele FPTR.
Referitor la ministrul propus al Turismului, din experienţa patronatelor din turism, atunci când a fost vorba de impozitul forfetar, domnul Mircea Dobre s-a implicat ca deputat şi a reuşit, împreună cu FPTR, să ducă acest proiect până la capăt. "Deci are o bilă albă de la noi privind această experienţă comună", a mai spus Mohammad Murad.
În opinia FPTR, noul ministru ar trebui să invite toate patronatele din turism şi toţi cei implicaţi în acest domeniu să stabilească împreună un calendar de acţiuni, privind elaborarea strategiei de promovare. Considerăm că bugetul de promovare al turismului de anul trecut, de doar 2 milioane de euro, este unul derizoriu, care nu acoperă nici măcar participarea României la târgurile internaţionale de turism.
FPTR consideră că sunt patru aspecte care trebuie rezolvate urgent. În primul rând, este vorba despre o strategie de promovare, pentru a pune România pe harta turistică internaţională.
Totodată, este nevoie şi de definirea corectă a ceea ce înseamnă o staţiune turistică de interes naţional, astfel încât acestea să nu mai fie lăsate să se transforme în cartiere de blocuri. Din toate punctele de vedere, urbanistic şi administrativ, staţiunile ar trebui să aibă o linie pe care să o urmeze.
Un alt aspect este găsirea unei formule corecte privind forţa de muncă. Turismul românesc are nevoie de o soluţie prin care angajaţii să poată fi ţinuţi în ţară printr-o serie de avantaje salariale.
Crearea unui mediu de afaceri curat, responsabil, cu obligaţii şi drepturi este o altă aşteptare a patronatelor de la noul Guvern. "Dacă un funcţionar îţi întârzie o autorizaţie un an sau doi, ar trebui să răspundă. Dacă oamenii de afaceri au o serie de obligaţii, corect ar fi să aibă şi nişte drepturi", a mai afirmat Mohammad Murad.
Citeşte şi: Studiu: 38% dintre bănci nu fac diferenţa între o tranzacţie frauduloasă şi una autentică
Citeşte şi: BIO: Cine este Florin Nicolae Jianu, propunerea PSD pentru Ministerul pentru Mediul de Afaceri
Citeşte şi: BIO: Cine este Viorel Ştefan, propunerea PSD pentru Ministerul Finanţelor. Este membru al PSD de 24 de ani
Citește pe alephnews.ro: VIDEO. Primul om cu cip Neuralink în creier joacă „Mario Kart” cu ajutorul device-ului
Citește pe www.zf.ro: Capcana din maşinile şoferilor: Detaliul pe care conducătorii auto îl ignoră zilnic şi le poate aduce o amendă de 3.300 lei
Citește pe www.zf.ro: Surpriză de la Kaufland în România. A investit deja peste 1 mil. euro
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Povestea unui fost corporatist care alături de un prieten a creat de la zero propria marcă de bere 100% românească
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ea este cea mai sexy sportivă din culturismul românesc! Are un singur vis: „Asta îmi dă energie”
PROSPORT.RO
Ce se întâmplă când bei vin roșu, de fapt. Expertiza surprinzătoare a medicului Vlad Ciurea
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe