- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (02.10.2011, 11:21)
- Lidia Neagu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Boagiu: Avem nevoie de acordul Bechtel pentru desecretizarea contractului autostrăzii Transilvania
Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat că statul este de acord cu desecretizarea contractului încheiat cu Bechtel pentru construcţia autostrazii Transilvania, însă nu are acordul companiei americane pentru a face publice clauzele din acord.
394 afișări
Boagiu: Avem nevoie de acordul Bechtel pentru desecretizarea contractului autostrăzii Transilvania (Imagine: Mircea Rosca/Mediafax Foto)
''Contractul este secret pentru ca avem o clauză de confidenţialitate în baza căreia ambele părţi trebuie să fie de acord cu desecretizarea. Noi suntem, mai avem nevoie de acordul companiei Bechtel'', a afirmat Boagiu la emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzată duminică de Pro TV.
Boagiu a spus că finalizarea proiectului de construcţie a autostrăzii pe traseul Braşov-Borş va fi dificilă întrucât finanţarea din partea statului va fi greu de realizat.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Primele probleme la cipul Neuralink: Ce s-a întâmplat în creierul primului om implantat, la doar o lună după ce a primit dispozitivul
-
Ambasadorul Israelului distruge Carta ONU cu un tocător de hârtie. A protestat împotriva votului pro-Palestina
-
Cum poate fi blocată Rusia pe front. Ucraina aşteaptă primele avioane de luptă F-16 în iunie sau iulie - surse
-
Novak Djokovic, lovit de o sticlă de apă, a ieşit de pe teren sângerând
''Trebuie să ne gândim şi la finanţări pentru a face şi acest culoar. Şi aici nu ascund faptul că finanţarea este greu să mai vină de la stat, ea va trebui să vină din zona privată'', a menţionat ministrul.
Ea a arătat că în baza unei clauze din contract, compania Bechtel primea un milion de euro pe lună indiferent de volumul de muncă prestat.
Contractul cu Bechtel a fost renegociat, compania americană urmând să finalizeze doar două tronsoane din cele opt ale autostrăzii Transilvania. Guvernul a avizat miercuri noul contract, care prevede reducerea costului aferent lucrării la 6,9 milioane euro/km şi permite scoaterea la licitaţie a tronsoanelor încă neîncepute.
Bechtel va continua lucrările la tronsoanele Câmpia Turzii-Gilău şi Suplacu de Barcău-Borş, reprezentând 118 kilometri din cei 415 kilometri ai autostrăzii.
Proiectul autostrăzii Transilvania a fost împărţit în opt tronsoane de construcţie. Lucrările nu au fost începute pe şase dintre ele, însumând 297 de kilometri, respectiv Braşov-Făgăraş (53 km), Făgăraş-Sighişoara (52 km), Sighişoara-Ogra (56 km), Ogra-Câmpia Turzii (36 km), Cluj Vest-Mihăileşti (24 km) şi Mihăileşti-Suplacu de Barcău (76 km).
Referitor la finalizarea la sfârşitul anului a tronsonului de autostradă Bucureşti-Ploieşti, Boagiu a spus că speră ''foarte tare'' ca firmele de construcţii să termine la termen, însă are ''câteva dubii'' cu privire la unul dintre poduri.
Ea a adăugat că, în această perioadă, firmele de construcţii îşi arată nivelul de profesionalism.
''Acum se cern singuri constructorii. Este perioada în care pot să arate dacă vor sau nu să muncească în România, indiferent că sunt constructori români sau străini'', a spus ministrul Transporturilor.
Pe de altă parte, ea a afirmat că angajaţii ministerului lucrează deja la proiectele care vor fi finanţate în următorul exerciţiu bugetar al UE pentru 2014-2020 şi că toate proiectele de execuţie a autostrăzilor aflate în lucru au fost cuprinse în bugetul naţional pentru anul 2012.
''Avem o schiţă de buget pentru 2012. Nu mă plâng, într-adevăr suntem în discuţii în acest moment pentru ca aş avea nevoie de o sumă puţin mai mare (...) În 2012 am bugetat toţi kilometri care sunt în execuţie, cei 276 km care urmează să fie finalizaţi, 182 de km care intră în execuţie şi urmează să lansăm alte licitaţii pentru încă 72 de km'', a menţionat Anca Boagiu.
Ea a dat ca termen final pentru proiectele de pe Coridorul IV anul 2013, cu un an întârziere faţă de perioada asumată în programul de guvernare, pentru că unităţile de management pentru POST au fost acreditate cu doi ani întârziere, iar comunicarea cu Comisia Europeană nu a fost suficient de bună.
Citește pe alephnews.ro: Administrația Biden va crește de 4 ori tariful pe EV-urile importate din China. China critică planurile SUA
Citește pe www.zf.ro: Temerile occidentalilor se adeveresc: China îşi transformă în continuare supracapacitatea de producţie în exporturi, iar acestea cresc, în special cele ale industriilor high-tech, pe care ţara se bazează pentru a-şi revitaliza economia
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Schimbarea de sex a ajuns în România. Un programator din Cluj a cerut în instanță să devină „femeie”
Temerile occidentalilor se adeveresc: China îşi transformă în continuare supracapacitatea de producţie în exporturi, iar acestea cresc, în special cele ale industriilor high-tech, pe care ţara se bazează pentru a-şi revitaliza economia
Cine este tânărul din România care a preluat conducerea imperiului de sute de milioane de euro construit de tatăl său
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ce transformare pentru femeia care l-a înnebunit pe Gigi Becali! A făcut avere din imaginile cu ea dezbrăcată!
PROSPORT.RO
Ce a pățit acest pensionar italian de 79 de ani, după ce s-a cuplat cu o româncă de 28 de ani. Cine (și CE) era Simona, de fapt
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe