Care sunt tendinţele în turismul românesc anul acesta

Tendinţele anului 2014 arată mai mulţi turişti comparativ cu 2013, dar şi sejururi cu până la 5% mai scumpe, ajungând la o valoare medie a pachetului achiziţionat de 638 de lei pentru destinaţii interne şi 1.578 lei pentru cele externe, arată un studiu al ANAT transmis luni MEDIAFAX.

Share pe Facebook 698 afişări

Care sunt tendinţele în turismul românesc anul acesta (Imagine: Silviu Matei/Mediafax Foto)

Potrivit ANAT, în primul trimestru al lui 2014 faţă de aceeaşi perioadă a anului 2013, pentru destinaţiile interne se constată o creştere de 5% pentru rezervările early booking, 50% pentru programul "O săptămâna de refacere" şi 100% pentru programul "Zile gratuite de vacanţă".

Se observă un plus de 7% pe litoral, 30% pe zona Crişanei, 20% pentru Transilvania, 10% pentru Bucovina şi 30% pentru Muntenia. Maramureşul a marcat tot un plus de 30%, în timp ce Oltenia şi Banatul au înregistrat o creştere de 5%.

"Principala destinaţie preferată de turişti rămâne litoralul românesc. Rezervările pentru staţiunea Mamaia reprezintă 50% din totalul vânzărilor şi au înregistrat un plus de 2% faţă de anul trecut. Plusul se poate observa mai bine în restul staţiunilor de pe litoral, excepţie făcând Olimp, cu o scădere de 15%", a declarat Lucia Nora Morariu, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).

În ordinea volumului de vânzări, destinaţiile externe cele mai căutate au fost Turcia (+ 20%), Grecia (+5%), Spania (+ 1%), Italia, Franţa, Austria şi Emiratele Arabe (fiecare cu +5%), Marea Britanie (+ 10%) şi Muntenegru (+ 20%).

Volume mari de vânzări se înregistrează şi pe alte destinaţii care în primul trimestru al acestui an înregistrează o scădere a numărului de rezervări. Este vorba de Bulgaria (-10%) şi Croaţia (-40% din cauza creşterii preţurilor ca urmare a majorării TVA).

Cele mai dinamice destinaţii externe, cu creşteri de peste 50% au fost, potrivit ANAT, Mexic, Belgia, Israel, Malta, Cuba şi Statele Unite.

"În ceea ce priveşte valoarea medie a pachetului achiziţionat, putem spune că pe destinaţiile interne aceasta a fost de 638 de lei, cu 5% mai mult decât anul trecut", a adăugat Morariu.

Pentru destinaţiile externe, analiza ANAT arată o valoare medie a pachetului de 1.578 de lei, în creştere cu 4%.

Share pe Facebook

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Taguri:
TURISM ,
TENDINŢE ,
Versiunea: mobil  |  completa
ULTIMA ORĂ
BREAKING NEWS! Gest FĂRĂ PRECEDENT anunţat pe neaşteptate de Liviu Dragnea. „Este un APEL DISPERAT”

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax SA.

mediafax.ro
Închide