Carrefour a raportat vânzări de 21,1 miliarde euro pentru trimestrul al treilea, cu creştere în Franţa

Carrefour a raportat vânzări de 21,1 miliarde euro pentru trimestrul al treilea, în scădere uşoară faţă de nivelul din perioada corespunzătoare a anului trecut, iar afacerile grupului în Franţa, pe segmentul hipermarketurilor, au urcat pentru prima dată în ultimii doi ani.

2267 afișări
Imaginea articolului Carrefour a raportat vânzări de 21,1 miliarde euro pentru trimestrul al treilea, cu creştere în Franţa

Carrefour a raportat vânzări de 21,1 miliarde euro pentru trimestrul al treilea, cu creştere în Franţa (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Astfel, vânzările totale ale grupului francez de retail au scăzut cu 1,3% în trimestrul al treilea, la 21,1 miliarde euro. După excluderea efectelor variaţiei cursurilor de schimb valutar şi a preţului carburanţilor, veniturile Carrefour afişează un avans de 3,4% în perioada analizată, potrivit unui comunicat transmis joi de companie.

Hipermarketurile Carrefour din Franţa deschise de cel puţin 12 luni au înregistrat vânzări în creştere cu 1,9%, prima evoluţie pozitivă din trimestrul al doilea al anului 2011, potrivit datelor Bloomberg.

Carrefour a reuşit să revină pe creştere pe piaţa locală prin reducerea preţurilor şi renovarea hipermarketurilor. Performanţele îmbunătăţite din Franţa compensează pentru problemele din alte regiuni, unde evoluţia nefavorabilă a ratelor de schimb valutar reprezintă o problemă.

Acţiunile grupului au crescut cu până la 3,3% joi la Paris şi au atins cel mai ridicat nivel din mai 2011.

Rezultatele financiare înregistrate de grup în Franţa s-au îmbunătăţit pe toate segmentele, cu creşteri de 1,9% la hipermarketuri, 1,2% la supermarketuri, respectiv 5% în cazul magazinelor de proximitate şi altor formate, potrivit raportului.

Astfel, vânzările totale ale Carrefour în Franţa au urcat cu 1,4% în trimestrul al treilea, la 10,1 miliarde euro.

În afara Franţei, vânzările grupului au scăzut cu 3,8%, la 10,9 miliarde euro. Ajustată pentru excluderea efectului ratelor de schimb valutar şi preţului carburanţilor, creşterea veniturilor pe plan internaţional a fost de 3,7%.

Totuşi, scăderile înregistrate în Spania şi Italia au fost mai temperate faţă de aşteptările pieţei.

Vânzările Carrefour pe pieţele europene, excluzând Franţa, au scăzut cu 1,7% în trimestrul al treilea, la 5,4 miliarde euro. Ajustate pentru variaţia ratelor de schimb valutar, aceste venituri au urcat cu 3,8%.

Retailerul francez operează în România patru formate de magazine, cu un total de 139 de unităţi - 24 de hipermarketuri, 72 de supermarketuri Market, 42 magazine de proximitate Express şi un magazin online.

Carrefour a înregistrat anul trecut pe piaţa românească vânzări de 986 milioane euro, fără TVA, în creştere cu 3% faţă de 2011.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici