- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (11.12.2014, 19:15)
- Cristina Cuncea
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
CONFERINŢA MEDIAFAX: Consumul de produse cumpărate pentru acasă a crescut la şase luni cu 2%, la alimente peste medie
Consumul de produse cumpărate şi consumate acasă a crescut în primele şase luni cu 2%, cel mai mare avans fiind înregistrat la alimente, de 6%, în timp ce la produsele de îngrijire personală a fost consemnată o scădere cu 2%, potrivit unui studiu GfK.
106 afișări
Gabriela Luca, market strategy advisor la GfK (Imagine: Marius Dumbraveanu/Mediafax Foto)
"Am identificat trei factori care influenţează consumul, respectiv inflaţia, nivelul de economisire şi nivelul de încredere. Am avut de-a lungul timpului inflaţie, cu impact în scădere de volume cumpărate, dar în primele nouă luni preţurile au scăzut cu 2,1%, ceea ce a dus la o creştere a volumului de produse cumpărate. În ceea ce priveşte economisirea, ponderea celor care economisesc a crescut în acest an la 17%, de la 12% anul trecut, dar şi a sumelor economisite, la 131 miliarde de lei, comparativ cu 125 miliarde de lei în 2013. De asemenea, indicele de încredere în economie, în securitatea financiară, a început să se îmbunătăţească, a declarat, joi, Gabriela Luca, market strategy advisor la GfK, la conferinţa Mediafax Talks about Brewing and Economy.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Macron avertizează că Europa e în pericol și propune dotarea UE cu arme nucleare: „Să nu devenim vasalii SUA”
-
Ciolacu: Am încheiat orice dialog şi orice ofertă pentru Cristian Popescu Piedone
-
Zeci de mii de ucraineni, aflaţi în afara ţării, nu vor putea obţine paşapoarte noi
-
Ucraina foloseşte pentru prima oară rachete americane cu rază de acţiune mai mare contra Rusiei
În opinia sa, toate acestea au avut ca impact creşterea consumului de produse cumpărate şi consumate acasă în prima jumătate a anului, cu 2%. Consumul de produse de îngrijire personală a scăzut însă cu 2%.
Şi consumul de bere acasă a scăzut în acest an, la nouă luni reducerea fiind de 1,7%, în condiţiile în care numărul gospodăriilor care au cumpărat măcar un brand de bere în acest interval a fost mai mic cu 2,3%.
Potrivit datelor GfK, românii alocă 41% din cheltuieli pentru alimente şi băuturi nealcoolice şi 8% pentru tutun şi băuturilor alcoolice, astfel că aproape jumătate din bugetul unui român merge pe produse alimentare, băuturi şi tutun.
Citește pe alephnews.ro: Franța a descoperit secretul longevității. Peste 31.000 de persoane vor împlini anul acesta peste un secol de viață
Citește pe www.zf.ro: Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Familia Regală a Marii Britanii, lovită de o nouă tragedie. A fost găsit mort, în urma unei supradoze
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe