- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (28.06.2012, 10:58)
- Ioan Dornescu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Deschiderea autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, amânată din nou. Ministrul Transporturilor: Siguranţa circulaţiei nu ne permite să dăm drumul traficului
Autostrada Bucureşti-Ploieşti (A3) nu va fi deschisă circulaţiei sâmbătă, data stabilită după mai multe amânări, potrivit ministrului Transporturilor, Ovidiu Silaghi, noul termen avansat de autorităţi fiind 1 august, când va începe traficul, însă cu restricţii de viteză şi după ce vor fi remediate unele defecţiuni de construcţie. "Siguranţa circulaţiei nu ne permite să dăm drumul traficului", a declarat Silaghi, aflat în vizită pe şantier, răspunzând unei întrebări.
2678 afișări
Deschiderea autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, amânată din nou. Ministrul Transporturilor: Siguranţa circulaţiei nu ne permite să dăm drumul traficului (Imagine: Gabriel Petrescu/Mediafax Foto)
El nu a avansat alt termen pentru deschiderea traficului.
"De asta suntem aici, să vedem, să decidem", a spus el.
Ulterior, Silaghi a spus că problemele vor fi "armonizate" în termen de o lună.
"Într-o lună sperăm să armonizăm problemele, în special de siguranţă a circulaţiei, (...) să putem da drumul la circulaţie, urmând ca recepţia finală să se facă conform tuturor normelor tehnice", a spus ministrul.
Restricţiile de viteză vor fi stabilite împreună cu Poliţia Rutieră.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Macron avertizează că Europa e în pericol și propune dotarea UE cu arme nucleare: „Să nu devenim vasalii SUA”
-
Războiul din Ucraina, ziua 793. Moscova avertizează că va reacţiona dacă activele ruseşti îngheţate vor fi confiscate / Grecia nu va trimite sisteme Patriot în Ucraina
-
Ciolacu: Am încheiat orice dialog şi orice ofertă pentru Cristian Popescu Piedone
-
Zeci de mii de ucraineni, aflaţi în afara ţării, nu vor putea obţine paşapoarte noi
Potrivit directorului general al CNADNR, Mihail Başulescu, deschiderea circulaţiei ar putea avea loc la 1 august. Întrebat ce restricţii de viteză vor fi impuse, Başulescu a afirmat că acestea vor fi "în jur de 100 de kilometri pe oră, la nivelul unui drum european".
"Timpul este extrem de scurt şi 30 iunie este un termen pe care şi l-au asumat constructorii, n-a fost unul asumat politic. (...) Contractul este întârziat, ei ar fi trebuit să termine în 15 decembrie, penalizările curg de la acea dată", a declarat Septimiu Buzaşu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
El a adăugat că au fost constatate defecţiuni de planeitate. "Am remarcat, am simţit acum", a completat Silaghi.
Defecţiunile urmează să fie remediate în luna iulie.
"Aceste defecţiuni, ca să le remediezi, trebui să închizi circulaţia. Nu dorim să bulversăm traficul, să deschidem, să închidem. Şi aceste defecţiuni trebuie remediate", a spus secretarul de stat.
El a adăugat că deschiderea traficului va fi permisă când se va putea circula în condiţii de siguranţă, cu peste 100 de kilometri pe oră.
Silaghi a afirmat că "din nefericire pentru constructori" penalităţile curg în continuare, ridicându-se la 75.000 de lei pe zi. La 22 iunie acestea depăşeau 14 milioane de lei.
"Noi vedem că se lucrează. Nu înţelegem de ce nu s-a lucrat la timp, cu atât mai mult cu cât CNADNR a avut suficientă clemenţă faţă de constructori. Există nu mai puţin de 10 acte adiţionale semnate, ceea ce înseamnă un act adiţional la cinci kilometri", a spus ministrul.
Oficialul a precizat că toţi constructorii implicaţi în proiect vor fi penalizaţi.
"Pe noi ne interesează să dăm drumul la toată autostradă, nu ne încălzeşte dacă o porţiune este gata. Ce să facem, să circulăm de nicăieri spre nicăieri? Să venim să ne dăm cu maşinile pe 20 de kilometri?", s-a întrebat el.
Silaghi a efectuat joi o vizită de lucru pe şantierul autostrăzii A3 Bucureşti - Ploieşti, pentru a verifica, la solicitarea premierului Victor Ponta, stadiul lucrărilor.
Ponta i-a solicitat ministrului Transporturilor să inspecteze, joi, lucrările la autostrăzile Bucureşti-Ploieşti şi Bucureşti-Constanţa (A2), iar firmelor care au depăşit termenele de execuţie să le aplice "fără milă" sancţiuni.
Reprezentanţii Ministerului Transporturilor nu ştiau miercuri, cu trei zile înainte de ultimul termen avansat pentru deschiderea autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, dacă sâmbătă va fi deschisă circulaţia auto.
Primul termen de dare în folosinţă a fost 2010, finalizarea fiind amânată de mai multe ori.
Lucrările la autostrada Bucureşti-Ploieşti sunt împărţite în două sectoare, respectiv Bucureşti-Moara Vlăsiei, unde lucrează consorţiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, şi Moara Vlăsiei-Ploieşti, construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co Internaţional/Euroconstruct '98/Com-Axa.
Valoarea totală a lucrărilor este de 450 milioane euro.
Citește pe alephnews.ro: Franța a descoperit secretul longevității. Peste 31.000 de persoane vor împlini anul acesta peste un secol de viață
Citește pe www.zf.ro: Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Familia Regală a Marii Britanii, lovită de o nouă tragedie. A fost găsit mort, în urma unei supradoze
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe