Director agenţie de marketing: Deblocarea domeniilor .ro, avantajul introducerii taxării de 6 euro

Avantajul taxării domeniilor .ro este reprezentat de faptul că se vor debloca domeniile cumpărate, dar nefolosite şi se va pune la dispoziţia utilizatorilor dreptul de folosinţă a numelor respective, a declarat, pentru MEDIAFAX, Raluca Ghilea, director executiv al agenţiei de marketing Perceptum.

1045 afișări
Imaginea articolului Director agenţie de marketing: Deblocarea domeniilor .ro, avantajul introducerii taxării de 6 euro

Director agenţie de marketing: Deblocarea domeniilor .ro, avantajul introducerii taxării de 6 euro (Imagine: .123rf.com)

„Ca efect de bază al introducerii acestei taxe, este de aşteptat ca RoTLD să primească informaţii actualizate despre domeniile active şi despre cele inactive. Avantajul este că, în acest fel, se vor putea debloca domeniile cumpărate .ro, dar nefolosite, pentru a se putea pune la dispoziţia utilizatorilor dreptul de folosinţă a numelor respective. În ultimii zece ani, având în vedere nivelul speculei cu numele de domenii .ro, persoanele fizice au migrat spre alte domenii web”, a spus Ghilea.

Directoarea agenţiei de marketing a precizat că introducerea taxei pentru domeniile .ro ar trebuie să fie completată de alte reglementări şi de rezolvarea unor probleme precum timpul necesar pentru rezervarea domeniului.

„Pentru a putea însă vorbi despre avantaje este necesar ca această taxare, destul de târzie, să vină la pachet cu alte măsuri de reglementare a situaţiei actuale, care face ca numai jumătate dintre numele de domenii .ro să fie active. Ne referim la inexistenţa unui sistem automat de înregistrare şi administrare ulterioară a numelor de domenii .ro, la întârzierea mare în rezervarea efectivă a unui domeniu sau la problemele de sincronizare a datelor. De asemenea, este obligatorie creşterea transparenţei în cheltuirea tuturor sumelor încasate, precum şi o comunicare activă cu piaţa din partea organismelor responsabile”, a explicat Raluca Ghilea.

În ceea ce priveşte companiile, taxa de şase euro aplicată domeniilor .ro nu le va influenţa, în contextul în care pe lângă o pagină web, compania mizează şi pe alte metode de promovare, precum Facebook, conturi de LinkedIn, Instagram sau Snapchat.

„Mai mult, cu opţiuni precum Facebook (care oferă atât hoting, cât şi promovare), lucrurile au devenit mult mai simple pentru cei care vor să comunice online. Cât priveşte firmele, mai puţin de jumătate dintre firmele româneşti au o pagina de Internet. În plus, aceasta este doar o componentă a pachetului de owned media pe care o companie trebuie să-l deţină în prezent, la acesta adăugându-se cel puţin o pagină de Facebook, un cont LinkedIn, Instagram sau Snapchat, în funcţie de obiectivele de comunicare ale fiecărui business în parte. Mai mult, acestea deţin resurse mai generoase pentru a-şi administra componenta de tehnologie digitală a afacerii, astfel că această taxa nu le va influenţa semnificativ", a explicat reprezentanta companiei.

Începând cu 1 martie 2018, deţinătorii de domenii „.ro” vor putea să achite contravaloarea serviciului de mentenanţă pentru perioada dorită de minim un an şi maxim 10 ani. Tariful practicat de registrul de domenii „.ro” va fi de 6 euro pe an, fără TVA (tariful care va fi oferit registrarilor acreditaţi ROTLD). Valoarea tarifului a fost stabilită la nivelul pieţei europene din domeniu, ajustată la veniturile şi la puterea de cumpărare a românilor. Tariful practicat de către registrarul ICI Bucureşti (vânzare directă pe site-ul www.rotld.ro) va fi de 12 euro pe an, plus TVA, potrivit ROTLD.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici