FORUM MEDIAFAX - Directorul executiv RBS România: Încălcarea flagrantă a eticii de către bancheri, principalul motiv al recesiunii

Încălcarea principiilor etice de către bancheri a fost unul dintre principalii factori care au dus la criza mondială, astfel că introducerea de noi reguli şi reglementări nu va fi suficientă pentru un sistem bancar mai sigur, a declarat Henk Paardekooper, directorul executiv RBS România.

328 afișări
Imaginea articolului FORUM MEDIAFAX - Directorul executiv RBS România: Încălcarea flagrantă a eticii de către bancheri, principalul motiv al recesiunii

Henk Paardekooper (Imagine: Silviu Matei/Mediafax Foto)

"În 2008 a fost începutul celei mai groaznice recesiuni de la al doilea război mondial. Ca răspuns la această situaţie, pretutindeni s-au introdus legi noi, mai multe reglementări, control direct asupra unor bănci. Discuţiile au fost bazate pe introducerea de reguli, dar cred că dacă introduci reguli nu se va rezolva problema şi nu vom avea un sistem bancar sigur. Nu spun că nu e bine să nu ai reguli, cred însă că nu este de ajuns să ai legi şi reglementări", a afirmat Paardekooper, la Romania Financial Forum, organizat de MEDIAFAX.

El a adăugat că potrivit autorităţilor americane criza putea fi evitată, dar printre factorii care au dus la această situaţie se numără reglementările greşite, neglijenţa firmelor financiare, decidenţii care au fost nepregătiţi de criză, precum şi încălcări sistemice ale răspunderii şi eticii, la toate nivelurile.

"Toate celelalte motive menţionate pot fi reparate prin introducerea de reguli, proceduri şi legi, am văzut asta deja. Dar noi nu putem include etica într-o procedură. Eu cred că încălcarea flagrantă a eticii este principalul motiv al recesiunii. (...) Bancherii trebuie să respecte etica, să fie obsedaţi să facă lucrurile corect pentru societate. Dacă nu vor înţelege vor rămâne în turnurile lor de sticlă", a afirmat Paardekooper.

Reprezentantul RBS România a povestit despre începutul carierei sale în domeniul bancar şi despre modificările de abordare ale sistemului bancar. În acest sens el a spus că bancherii s-au îndepărtat de clienţi, prin mutarea sediilor după anii 80, din clădiri istorice situate în zone centrale ale oraşelor în turnuri de sticlă amplasate în districte financiare în afara localităţilor.

"Nu mai vedeau comunităţile pe care trebuia să le servească, s-au îndepărtat de clienţi. Totul s-a schimbat. Clădirile nu s-au dărâmat, dar băncile s-au prăbuşit, iar comunităţile le-au salvat. În trecut era o regulă nescrisă - un manager de sucursală trebuia să traiască în comunitate, să fie activ, să fie membru al diferitelor instituţii. Bancherii trebuia să dezvolte relaţii cu comunităţile, erau ca medicii satului, erau respectaţi, de încredere, erau ca un fel de emblemă morală", a mai spus bancherul.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici