Geely va investi 900 milioane dolari la Volvo într-un plan de extindere şi profitabilizare

Zhejiang Geely Holding Group, cel mai mare constructor privat de automobile din China, a anunţat marţi că va investi până la 900 milioane de dolari la Volvo după ce va prelua compania de la Ford, într-un plan de extindere şi reprofitabilizare a companiei suedeze.

15 afișări
Imaginea articolului Geely va investi 900 milioane dolari la Volvo într-un plan de extindere şi profitabilizare

Geely va investi 900 milioane dolari la Volvo într-un plan de extindere şi profitabilizare (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Geely a obţinut finanţare de 2,7 miliarde de dolari pentru achiziţionarea Volvo, care va include preţul de cumpărare de 1,8 miliarde de dolari convenit cu Ford şi fonduri 900 milioane de dolari pentru capitalul rulant al companiei europene.

Jumătate din bani vor veni de la investitori din China, iar restul sumei din surse internaţionale, a precizat directorul financiar executiv al Geely, Yin Daqing, într-o conferinţă de presă susţinută la Beijing.

Planul de relansare a Volvo se bazează, în general, pe creşterea şi extinderea companiei la o scală suficient de mare încât să poată fi asigurată o profitabilitate sustenabilă, şi vizează, printre principalele obiective, accesarea pieţei chineze de automobile, aflată într-o expansiune accentuată, a afirmat preşedintele consiliului de administraţie al Geely, Li Shufu.

"Profitul va apărea numai dacă extindem amploarea afacerii, reducând astfel costul pe vehicul", a arătat Li Shufu la Beijing, după ce a revenit din Suedia, unde a semnat acordul de achiziţie a Volvo.

El a adăugat că cele două mărci, Volvo şi Geely, vor rămâne separate, iar producţia nu va fi "amestecată", companiile din noul grup urmând să producă separat propriile autoturisme.

"Volvo vine din nordul Europei şi îşi are rădăcinile în Suedia. Volvo nu va mai fi Volvo dacă o desrădăcinăm. Relaţiile viitoare dintre Geely şi Volvo vor fi de frăţie, nu de paternitate", a arătat şeful companiei chineze.

Geely mizează în mare măsură pe piaţa chineză pentru a relansa Volvo şi intenţionează să dubleze producţia companiei suedeze prin construcţia unei fabrici de capacitate mare în China.

Grupul chinez va câştiga totodată popularitate în China odată cu achiziţionarea unei mărci globale, fiind cunoscut în prezent pe plan local drept o companie care produce maşini mici şi ieftine. Geely vrea totodată să-şi consolideze poziţia în raport cu marile grupuri auto chineze controlate de stat, care au încheiat parteneriate cu giganţi globali precum General Motors şi Volkswagen.

Piaţa auto din China a depăşit-o anul trecut pe cea din Statele Unite după vânzări, devenind cea mai mare din lume, cu 13,6 milioane de automobile noi comercializate, în creştere cu 46% datorită măsurilor de stimulare a economiei şi consumului introduse de guvernul de la Beijing.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici