- Home
- Economic
- CONSTANŢA, (05.10.2017, 15:18)
- Cătălin Legănel
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ministrul Transporturilor: Susţinem conectarea Europei de Caucaz şi de Asia Centrală prin Portul Constanţa
Ministrul Transporturilor, Alexandru Răzvan Cuc, a declarat, joi, la Constanţa, că sunt prevăzute proiecte de investiţie pentru toate modurile de transport care să sprijine direct fluxul de mărfuri spre şi dinspre Portul Constanţa şi susţine coridoarele care traversează România.
410 afișări
Ministrul Transporturilor: Susţinem conectarea Europei de Caucaz şi de Asia Centrală prin Portul Constanţa
Alexandru Răzvan Cuc a deschis, joi, „Silk Road Summit” în Portul Constanţa, declarând că susţine conectarea Europei de Caucaz şi Asia Centrală prin Portul Constanţa.
„Este un pas foarte important! După cum vedeţi, avem aici strânse autorităţi din partea tuturor statelor care participă la acest proiect, denumit Drumul Mătăsii, un proiect foarte important care face legătura dintre Marea Caspică şi Marea Neagră, Portul Constanţa fiind un pod am putea spune pentru preluarea mărfurilor şi transportul mărfurilor pe Dunăre”, a declarat ministrul Transporturilor.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Putin: „Nu vom ataca NATO, dar vom doborî toate avioanele F-16 trimise Ucrainei”
-
România intră în Air Schengen de la 31 martie. Ce schimbări apar şi ce trebuie să ştiţi
-
Polonia va trimite trupe la Jocurile Olimpice de la Paris, pe fondul unor probleme de securitate
-
Obama şi Bill Clinton se vor alătura lui Biden pentru a strânge 25 de milioane de dolari
Potrivit lui Cuc, dezvoltarea activităţii în Portul Constanţa reprezintă o prioritate majoră a Ministerului Transporturilor, regăsită în documentele strategice programatice realizate până acum, fiind principalul motiv pentru care a fost alocată o sumă importantă de bani dedicată investiţilor în zona portuară, atât din bugetul Comisiei Europene cât şi de la bugetul de stat.
„Vorbim de peste 1,1 miliarde de euro care sunt dedicate strict investiţiilor, până în 2030. (…) Sunt investiţii care trebuie făcute în port. Aici ne referim şi la modernizarea infrastructurii feroviare, infrastructurii rutiere pentru a prelua tot acest volum de mărfuri”, a spus ministrul, precizând că toate aceste investiţii au finanţarea asigurată şi se pot lansa achiziţiile publice pentru realizarea documentaţiilor tehnico-economice sau chiar pentru lucrări.
El a mai apreciat că pe lângă aceste investiţii trebuie acţionat şi pe alte planuri astfel încât să fie fidelizate actualele fluxuri de mărfuri ce tranzitează portul Constanţa, dar şi să fie atrase noi fluxuri prin valorificarea superioară a coridorului european Dunăre - Main - Rhine şi prin dezvoltarea coridorul strategic dintre România - Georgia - Azerbaidjan - Kazahstan - Turkmenistan - Uzbekistan şi China.
„Am avut o întâlnire la începutul lunii aprilie cu vicepremierul din Turkmenistan şi discutam despre acest coridor deosebit de important. M-ar interesa foarte mult să facem o întâlnire în patru, cu Azerbaidjanul, Georgia şi Turkmenistanul pentru a identifica exact volumele de mărfuri care sunt aduse pe această rută, pentru a putea fi şi noi pregătiţi a le prelua prin diverse ferry-uri (feriboturi - n.r.), pe care ar trebui să le achiziţionăm. În momentul de faţă avem două ferry-uri la CFR Marfă, dar din păcate ele nu sunt funcţionale în parametri în care ar trebui să funcţioneze, în sensul că au un consum destul de ridicat de combustibil şi timpii sunt foarte lungi de parcurgere a drumului. Ştim foarte bine că utilitatea acestui coridor este parcurgerea mărfurilor într-un timp foarte scurt astfel încât să devină competitivi faţă de alte mijloace de transport”, a mai afirmat Răzvan Cuc.
Ministrul spune că aceste coridoare care traversează România, respectiv coridorul Rin-Main-Dunăre şi coridorul Orient/Est - Mediteraneean, sunt coridoare multimodale, care presupun proiecte complexe de instalare şi dezvoltare a infrastructurii specifice, oportunităţi care să permită pătrunderea pe piaţă a mijloacelor de transport pe bază de combustibili alternativi, precum şi crearea unor reţele corespunzătoare de alimentare, de depozitare şi transport ca marfă a acestor tipuri de combustibili.
„Prin aceste demersuri susţinem dezvoltarea coridorul strategic dintre Romania - Georgia - Azerbaijan - Kazakhstan - Turkmenistan - Uzbekistan şi China. Doresc să vă asigur de tot sprijinul Ministerului Transporturilor pentru a dezvolta această veritabilă poarta maritimă a Europei, ca un port nu doar al României, ci şi al tuturor ţările din Europa Centrală”, a afirmat Răzvan Cuc.
De asemenea, ministrul Transporturilor a mai spus că şi Coridorul Pan-European 4, atât rutier, până la Nădlac, cât şi feroviar, care duce la Curtici, este prioritar pentru dezvoltarea Portului Constanţa.
„Coridorul 4 feroviar este prioritar pentru noi. Se lucrează pe toate tronsoanele astfel încât să mărim viteza trenurilor de marfă la 120 de kilometri pe oră. Coridorul Constanţa - Bucureşti este deja modernizat, trebuie achiziţionat şi materialul rulant, care să ruleze cu viteză sporită, iar pe celelalte tronsoane, vorbim de Braşov - Sighişoara, este lansată proiectarea şi execuţia deja pe SEAP, proiect de 1,2 miliarde de euro. Se lucrează între Sighişoara şi Simeria, Simeria - Radna - Gurasada, s-au semnat contractele în acest an. Sunt contracte de 1,6 miliarde de euro. Restul tronsonului până la Curtici este modernizat. În 2020 vom avea modernizat pentru a se circula cu viteză sporită, că vorbim pentru marfă, 120 de kilometri, mă interesează şi călătorii, dar aici vorbim de marfă în primul rând”, a mai declarat Cuc.
„Silk Road Summit” este un eveniment organizat în premieră în România, în Portul Constanţa, care aduce împreună a factorilor decizionali, autorităţi de stat, autorităţi portuare, companii private, pentru a contribui cât mai eficient la dezvoltarea optimă a coridorului de transport Asia - Europa, prin Portul Constanţa.
Oficialităţi din statele Drumului Mătăsii, reprezentanţi ai ambasadelor, oameni de afaceri şi comunitatea portuară din Portul Constanţa s-au reunit pentru a dezbate tematica Drumului Mătăsii şi pentru a stabili noi relaţii de cooperare în domeniul transportului şi schimbului de mărfuri pe această rută.
Citeşte şi: De Ziua Educaţiei, Salvaţi Copiii România solicită autorităţilor măsuri pentru combaterea abandonului şcolar / Peste 60.000 de copii au părăsit învăţământul în anul şcolar 2014-2015
Citeşte şi: Ce spune Jelena Ostapenko, despre Sorana Cîrstea, înaintea partidei din sferturile turneului de la Beijing / Meciul Simonei Halep şi cel al Soranei, programate vineri
Citește pe alephnews.ro: Sam Bankman-Fried a fost condamnat la 25 de ani de închisoare
Citește pe www.zf.ro: Capcana din maşinile şoferilor: Detaliul pe care conducătorii auto îl ignoră zilnic şi le poate aduce o amendă de 3.300 lei
Citește pe www.zf.ro: Pagina verde. Plastic – realităţi şi prejudecăţi. Ce se aruncă şi ce nu se aruncă în containerul pentru deşeuri din plastic?
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Propaganda Rusiei ajunge în Parlamentul European. Serviciile de informații de la Praga au desființat o rețea finanțată de Rusia care răspândea informații false despre războiul din Ucraina
Povestea unui fost corporatist care alături de un prieten a creat de la zero propria marcă de bere 100% românească
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ea este cea mai sexy sportivă din culturismul românesc! Are un singur vis: „Asta îmi dă energie”
PROSPORT.RO
Noi informații despre Kate Middleton. Ce spun oficialii Casei Regale despre tipul de cancer al Prințesei de Wales
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe