Opt din zece manageri de resurse umane au probleme în găsirea forţei de muncă potrivite - studiu

Peste 80% dintre managerii de resurse umane au probleme în găsirea forţei de muncă potrivite, acesta fiind unul dintre principalele motive pentru care companiile ales să externalizeze servicii, relevă un studiu realizat de GfK pentru TMF Group.

366 afișări
Imaginea articolului Opt din zece manageri de resurse umane au probleme în găsirea forţei de muncă potrivite - studiu

Opt din zece manageri de resurse umane au probleme în găsirea forţei de muncă potrivite - studiu

Un alt motiv sunt schimbările legislative frecvente, arată studiul “Tendinţe de externalizare a serviciilor în companii multinaţionale”, care şi-a propus să identifice principalele tendinţe de externalizare a serviciilor în România, Polonia şi Ungaria, în rândul companiilor multinaţionale cu operaţiuni în cele trei ţări.

Conform studiului, 33% dintre managerii financiari din România se confruntă cu dificultatea de a rămâne în conformitate cu standardele de raportare impuse de către autorităţile române sau de către propria organizaţie. Este o creştere de 7% faţă de 2015 - când 26% dintre managerii financiari indicau aceeaşi provocare în activitatea lor. Mai mult, 30% au sesizat lipsa unei interfeţe în comunicarea cu diferite autorităţi locale.

O treime dintre manageri admit că au nevoie de asistenţă în procesul de recrutare, iar 32% resimt dificultăţi din cauza schimbărilor dese în legislaţia muncii.

Solicitat de către TMF Group – furnizor global de servicii, cu operaţiuni directe în peste 80 de ţări - şi realizat de către GfK, agenţie dedicată de cercetare de piaţă, studiul a analizat opiniile a 30 de manageri financiari şi a 31 de manageri de resurse umane, din diferite sectoare de activitate în industrii, servicii şi comerţ, de pe piaţa locală.

Atât managerii financiari, cât şi cei de resurse umane au recunoscut că apelează la externalizarea serviciilor din departamentele lor pentru a obţine adaptabilitate sporită la schimbările legislative (60% - dublu faţă de rezultatele din 2015), conformitate fiscală (peste 60%), precum şi reducerea riscurilor de penalităţi pentru neconformitate cu reglementările de TVA şi contribuţii sociale (59%).

Mai mult, 63% dintre respondenţii studiului au externalizat cel puţin o funcţionalitate, iar 75% dintre companii au declarat că şi-au crescut veniturile în 2016.

De asemenea, 31% au plasat contabilitatea şi raportarea financiară în topul serviciilor pe care le externalizează, cu 11 procente mai mult, în comparaţie cu 2015. Serviciile juridic-administrative (corporate secretarial) sunt pe locul doi în rândul preferinţelor de externalizare (28%), urmate de HR şi salarizare (25%), cu 15 procente mai puţin decât în 2015.

În ceea ce priveşte beneficiile percepute în urma externalizării, atât profesioniştii de HR, cât şi cei financiari, apreciază că au câştigat mai mult timp pentru a se dedica activităţilor de bază din departamentele lor (71%), iar 69% au recunoscut confortul dobândit odată cu reducerea responsabilităţii administrative.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici