- Home
- Economic
- BERLIN, (05.10.2011, 13:44)
- Vlad Popescu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Peste jumătate dintre germani vor revenirea la marcă
Peste jumătate dintre germani ar dori reintroducerea mărcii germane în locul euro, potrivit rezultatelor unui sondaj, însă procentul a rămas stabil faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, deşi criza datoriilor de stat a intrat între timp într-o fază mult mai periculoasă.
498 afișări
Peste jumătate dintre germani vor revenirea la marcă (Imagine: Shutterstock)
Un sondaj realizat de compania Forsa pentru revista Stern arată că 54% dintre germani favorizează revenirea la moneda anterioară introducerii euro.
Rezultatul este identic cu cel al unui sondaj similar efectuat de Forsa în mai 2010.
Cancelarul Angela Merkel a arătat în repetate rânduri că va apăra moneda euro, în pofida problemelor financiar fiscale ale mai multor ţări, în frunte cu Grecia, care au declanşat criza la nivelul zonei euro.
Majoritatea germanilor se opun ajutoarelor financiare externe pentru Grecia.
ULTIMELE ȘTIRI
-
ȘTIU PE CE LUME TRĂIESC – cu Adrian Sârbu, Hofi și Nemo. De la 22:00, pe Aleph News!
-
Biden a promulgat pachetul de ajutor pentru Ucraina
-
Atenţionare MAE: Franţa menţine controalele la frontierele interne până în 31 octombrie
-
Noi norme privind încălcarea regulilor de circulaţie în străinătate adoptate de Parlamentul European
Marca germană este un simbol al stabilităţii şi puterii economice al Germaniei de Vest în deceniile de după cel de-Al Doilea Război Mondial, iar fostul cancelar Helmut Kohl a reuşit cu greu în anii '90 să convingă populaţia cu privire la beneficiile monedei unice europene, pregătind introducerea acesteia.
Apărătorii monedei unice mizează pe argumentul că exporturile germaniei, principalul motor al economiei în ultimii ani, a câştigat beneficii uriaşe datorită monedei euro, inclusiv de competitivitate.
Rezultatele sondajului Forsa relevă că 43% dintre germani consideră că economia locală, cea mai mare din Europa, ar avea de câştigat odată cu reintroducerea mărcii, în timp ce 51% cred că revenirea la marcă nu ar aduce niciun beneficiu economic.
Populaţia din provinciile federale din Germanai de Est, regiune fostă comunsită, manifestă cea mai mare susţinere pentru revenirea la marcă, de 67%, potrivit sondajului.
Totodată, sondajul arată că, dintre germanii care doresc reintroducerea mărcii, majoritatea nu au studii superioare.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Trebuie să investim 500 de miliarde euro în următorii 15 ani ca să ajungem la dublarea PIB-ului. În primul rând în industria de învățare. PIB-ul nu crește cu proști
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Adrian Sârbu: Creșterea PIB înseamnă creșterea bogăției tale. În România există oportunități. Fii vesel, pentru că economia crește și bazată pe nivelul tău de bună dispoziție și de gândire pozitivă
De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii au înnebunit când au văzut-o
PROSPORT.RO
Ce a pățit o moldoveancă de 39 de ani, după ce s-a cuplat cu un marocan mai tânăr. Abia după 18 luni, a aflat cine e iubitul ei, de fapt
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe