Piaţa bunurilor de lux din România a scăzut cu 30-35% anul trecut

Piaţa bunurilor de lux din România a scăzut în 2009 cu 30-35%, la 350 milioane euro, din cauza crizei, a declarat, marţi, Oliver Petcu, directorul general al firmei de consultanţă CPP Management Consultants, care apreciază că segmentul îşi va reveni în acest an.

423 afișări
Imaginea articolului Piaţa bunurilor de lux din România a scăzut cu 30-35% anul trecut

Piaţa bunurilor de lux din România a scăzut cu 30-35% anul trecut (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Potrivit unui raport realizat de CPP Managing Consultants, piaţa bunurilor de lux din România a depăşit-o pe cea din Bulgaria, evaluată la 250 milioane euro, în timp ce piaţa din Serbia a atins 300 milioane euro.

"Cele mai afectate pieţe din regiune sunt Bulgaria şi Ucraina, care îşi vor reveni abia în 2011, în timp ce vânzările de bunuri de lux în Ungaria şi Polonia au stagnat. Estimăm că, la fel ca pieţele din Cehia şi Serbia, industria de lux din România îşi va reveni în 2010", a spus Petcu.

În 2009, în România au fost înregistrate scăderi de 20-30% pe majoritatea segmentelor destinate produselor de lux, cel mai mare declin fiind raportat în industria auto şi ambarcaţiuni de lux. Singurul segment care s-a păstrat la nivelul din 2008 a fost reprezentat de centrele de spa.

În ceea ce priveşte cererea de bunuri de lux, Constanţa şi Iaşi se află în fruntea clasamentului.

"Pentru 2010, estimăm o scădere de cel mult 5% pentru majoritatea segmentelor şi o revenire totală a pieţei în perioada sărbătorilor de iarnă. De la aceste estimări sunt excluse segmentul auto şi yaht", a apreciat Oliver Petcu.

Raportul CPP arată că cea mai mare parte a brandurilor fashion de lux, operate în franciză, au înregistrat scăderi ale vânzărilor de până la 20% anul trecut. Printre brandurile nominalizate se numără Max Mara, La Perla, Canali şi Pal Zileri.

În schimb, retailerul de accesorii şi genţi Louis Vuitton a avut cele mai bune rezultate, vânzările fiind estimate la 3,1 milioane euro.

În acelaşi timp, Hugo Boss a raportat vânzări de 1,1 milioane euro, Canali de 1,9 milioane euro, Max Mara - 1,5 milioane euro şi Ermenegildo Zegna - 2,4 milioane euro.

În 2009 au fost închise aproximativ şase-şapte magazine, printre acestea numărându-se La Perla (francizor Alsa Boutique), Cerruti 1881, Versace Jeans Couture, magazinul pentru bărbaţi operat de retailerul Face Concept Store, iar Hugo Boss a fost relocat.

Alsa Boutique are în vedere în acest an şi închiderea sau o posibilă relocare a magazinelor monobrand Marella şi Mariella Burani.

"Referitor la închiderea magazinelor Cerruti şi La Perla, ambele s-au făcut din cauza faptului că proprietarii francizelor n-au ştiut cum să coordoneze aceste branduri în România. Un alt motiv ar fi lipsa unor studii de fezabilitate sau a unor analize de piaţă, înainte de lansare. O astfel de analiză ar fi arătat nivelul scăzut al atractivităţii brandului Escada în rândul femeilor bogate din România. De asemenea, ştim că o parte din clientele Escada au menţionat constant nivelul scăzut al serviciilor oferite în magazinele respective", se precizează în studiu.

În acelaşi timp, piaţa din România se confruntă cu o creştere uşoară a bunurilor de lux contrafăcute. Cele mai căutate branduri contrafăcute sunt Louis Vuitton, Dolce&Gabbana, Prada, Chanel şi Dior. Produsele sunt importate pe ruta Turcia-China-Malaezia.

O altă problemă cu care se confruntă consumatorii bunurilor de lux este faptul că bunurile din colecţiile anterioare sunt vândute la preţurile noilor colecţii.

Analiştii CPP arată că în acest an vor intra pe piaţă Emporio Armani, sub franciză Alsa Boutique, iar la finele lui 2011 ar putea deschide magazine monobrand Hermes şi Burberry.

În ceea ce priveşte segmentul hospitality, raportul CPP subliniază că sunt branduri internaţionale de lux, precum Four Seasons, Mandarin Oriental şi Kempinski, interesate de extinderea în România.

"Piaţa hospitality de cinci stele din România este pregătită pentru proiecte de lux, cum este cazul companiilor care operează Four Seasons şi Mandarin Oriental. Singura condiţie este de a identifica un loc central. Starwood nu a reuşit să confirme franciza pentru Le Meridien/Sheraton pe Calea Victoriei, fiind în prezent o clădire în construcţie lângă Casino Palace. De asemenea, proiectul Sheraton din Cluj-Napoca, care urma să fie deschis în 2010, a fost amânat cu doi ani din cauza crizei", potrivit raportului.

Pe piaţa centrelor de spa există un interes din partea brandurilor internaţionale, printre acestea numărându-se Givenchy, Biodroga şi Molton Brown. De asemenea, există un proiect de deschidere a unui spa în Poiana Braşov, dar care a fost amânat din cauza crizei.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici