Profitul Renault a stagnat în 2011, din cauza scăderii vânzărilor în Europa şi creşterii concurenţei

Profitul grupului francez Renault, proprietarul Dacia, a stagnat anul trecut din cauza scăderii vânzărilor din Europa pentru cel de-al patrulea an consecutiv şi impactului competiţiei tot mai dure asupra preţurilor.

225 afișări
Imaginea articolului Profitul Renault a stagnat în 2011, din cauza scăderii vânzărilor în Europa şi creşterii concurenţei

Profitul Renault a stagnat în 2011, din cauza scăderii vânzărilor în Europa şi creşterii concurenţei (Imagine: Mediafax foto/AFP)

Profitul înainte de dobânzi, taxe şi elemente excepţionale a stagnat la aproximativ 1,1 miliarde euro, potrivit unui comunicat transmis joi de Renault, informează Bloomberg.

Profitul net al grupului a scăzut de la 3,5 miliarde euro la 2,1 miliarde euro, însă rezultatul de anul trecut a fost sprijinit de un câştig de capital de 2 miliarde euro după vânzarea unor acţiuni la Volvo, se spune în comunicat.

Veniturile Renault au crescut cu 9,5%, de la 38,9 miliarde euro la 42,6 miliarde euro, iar profitul operaţional s-a dublat, de la 635 miliarde euro la 1,24 miliarde euro.

Renault şi principalul rival francez PSA Peugeot Citroen, al doilea mare constructor auto european după Volkswagen, au redus producţia anul trecut pentru a restrânge inventarul, încercând să se adapteze la scăderea vânzărilor de automobile din Europa.

Renault anticipează contractarea pieţei cu 3-4% în acest an, al cincilea consecutiv de declin.

"Sunt veşti bune pentru acţionari, care cresc şansele distribuirii unui dividend bun, spre deosebire de Peugeot, unde probabil nu va fi niciun dividend", comentează Sascha Gommel, analist pe industria auto la Commerzbank Frankfurt.

Profitul operaţional al PSA Peugeot a scăzut anul trecut cu 27%, potrivit rezultatelor anunţate miercuri de grup.

Renault a propus acţionarilor un dividend de 1,16 euro pe acţiune.

Acţiunile companiei au crescut cu până la 4,8% joi dimineaţă la Paris şi erau în urcare cu 3% în jurul orei 9:25 (10:25 ora României).

Valoarea de piaţă a Renault a crescut cu 39% de la începutul anului, la 11 miliarde euro.

Volumul vânzărilor Renault a crescut anul trecut la nivel mondial cu 3,6%, la nivelul record de 2,72 milioane de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare, operaţiunile de pe pieţele emergente compensând pentru scăderile din Europa.

Livrările Renault în afara Europei au crescut anul trecut cu 19%, generând 43% din afacerile companie, faţă de 37% în 2010.

Vânzările companiei în Brazilia le-au depăşit anul trecut pe cele din Germania, în urcare cu 21%, statul sud-american devenind a doua piaţă a grupului după cea franceză.

Rusia a urcat anul trecut cu cinci poziţii în topul pieţelor Renault, până le locul 4, după o creştere de 60% a vânzărilor.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici