- Home
- Economic
- BISTRIŢA, (27.06.2013, 19:21)
- Departamentul Corespondenţi
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Şova: CNADNR are nevoie de 4 miliarde de euro să astupe gropile şi are 180 mil. euro din rovinietă
Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, Dan Şova, a declarat, joi, la Bistriţa, că CNADNR are nevoie de 4 miliarde de euro pentru a astupa gropile din şosele, iar în buget are doar 180 de milioane de euro, bani adunaţi din rovinietă.
298 afișări
Şova: CNADNR are nevoie de 4 miliarde de euro să astupe gropile şi are 180 mil. euro din rovinietă (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)
"Vreau să ştiţi nişte cifre. Direcţiile regionale de drumuri şi poduri, şapte la număr, la cererea noastră, ne-au făcut o evidenţă a ce bani ne-ar trebui doar pentru astuparea gropilor, nu pentru reabilitări sau lucrări de profunzime, numai pentru astuparea gropilor. Adunând sumele necesare la nivel naţional ne-a dat peste 4 miliarde de euro. Aceasta este suma necesară numai pentru astuparea gropilor. Bugetul anual al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) pentru astuparea gropilor este de 180 de milioane de euro, bani care se colectează din rovinietă, în fiecare an, la nivel naţional. Rovinieta se ia pentru circulaţia pe drumuri naţionale şi autostrăzi, deci pe 17.800 de kilometri de drum", a declarat, într-o conferinţă de presă, Dan Şova, citat de corespondentul MEDIAFAX.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Statele Unite cer Qatarului să expulzeze conducerea politică a Hamas, dacă refuză încetarea focului
-
Mesajul socialiştilor europeni faţă de conservatorii Ursulei von der Leyen: Nu lucraţi cu extrema dreaptă
-
Un avion de vânătoare cu inteligenţă artificială ţine pasul cu un pilot uman
-
Alegeri locale în Marea Britanie: Sadiq Khan obţine un al treilea mandat de primar al Londrei
El a spus, totodată că de la Guvern s-au alocat anul acesta 91 de milioane de lei pentru lucrări pe drumurile naţionale, din care 14 milioane de lei sunt pentru covoare asfaltice şi pentru straturi rutiere foarte subţiri, unde sunt de făcut unele reparaţii.
În ce priveşte investiţiile în drumuri, ministrul a spus că acestea sunt în valoare de 1,2 miliarde de euro şi se dau de la bugetul de stat.
"Când am preluat CNADNR, am preluat-o într-o situaţie dramatică, 680 de milioane de euro datorii, şi le-am achitat pe toate. Guvernul a alocat cei mai mulţi bani din istoria postdecembristă a României în drumuri, 1,2 miliarde de euro, dar cu 680 de milioane de euro am achitat datoriile lăsate de guvernele Boc şi Ungureanu. Nu am avut ce să facem. Dacă nu le achitam, ştiţi foarte bine ce se întâmpla şi cu firmele, şi cu procesele, şi cu locurile de muncă. Până la sfârşitul lunii mai am achitat cei 680 de milioane de euro. Nu am rămas cu foarte mulţi bani de investiţii în 2013", a spus el.
Dan Şova a declarat că, în 2014, investiţiile în reabilitări vor fi mai mari.
"În 2014, nivelul de investiţii în drumuri nu va fi mai mic, ci mai mare. Singura diferenţă este că nu vom mai avea datorii, fiindcă, în acest moment, CNADNR este foarte bine şi puternic controlată financiar. Ce lucrează plăteşte, toate contractele pe care le are sunt aprobate. Suntem într-o altă situaţie financiară. La anul vom avea aceşti bani de investiţii", a spus Şova.
Printre drumurile care vor intra în reabilitare, dar nu mai devreme de 2014, sunt şi DN 17C şi DN 17D din Bistriţa-Năsăud.
"Bistriţa-Năsăud este un judeţ care a fost păstorit timp de 20 de ani de domnul Oltean (Ioan Oltean, PDL - n.r.), care şi-a bătut joc de el, cel puţin sub raportul drumurilor. Starea drumurilor în Bistriţa-Năsăud este una dintre cele mai proaste din România. Sarcina domnului preşedintele al CJ, Emil Radu Moldovan (USL) este foarte dificilă. Trebuie să recupereze drumuri care nu au mai fost făcute din timpul lui Ceauşescu. (...) Pe DN 17 între Bistriţa şi Năsăud, un drum de 20 şi ceva de kilometri. Acest drum va fi prins pe fonduri europene din 1 ianuarie 2014, fiindcă în mod real altfel nu va putea fi făcut", a spus Şova.
Ministrul a declarat că, până atunci, se va aplica, între Bistriţa şi Năsăud, o metodă de reciclare in situ (cu bitum spumat şi suspensie de ciment în apă - n.r.) cu un covor asfaltic pe deasupra, care permite repararea drumului într-un termen relativ scurt.
"Metoda de reciclare in situ poate fi făcută cu costuri nu foarte mari, care să dea posibilitatea să crească capacitatea portantă a drumului de la 8-9 tone pe osie până la 12 tone. Aceasta e o soluţie provizorie, până ne apucăm de făcut investiţia mare. În funcţie de metodă şi de costuri, dacă reuşim să le băgăm în rectificarea pe iulie, reciclarea in situ o putem face. Va trebui să vedem la nivel naţional şi să facem o prioritizare. Sunt câteva drumuri foarte importante în nordul ţării, cum e acesta, cum e cel între Botoşani şi Suceava. Am venit să le văd la faţa locului ca să pot să raportez şi eu mai departe", a spus Şova.
În ce priveşte DN 17D, între Năsăud şi Sângeorz-Băi, un drum pe care l-a calificat "aproape necirculabil", Dan Şova a declarat că el nu va putea fi reabilitat decât cu fonduri europene cu contribuţii de la bugetul de stat, dar nu mai devreme de 1 ianuarie 2014.
Dan Şova a inspectat, în Bistriţa-Năsăud, starea infrastructurii, mai exact DN 17C până la graniţa cu judeţul Maramureş şi o parte din DN 17D spre Sângeorz-Băi.
Citește pe alephnews.ro: STUDIU. Giulgiul din Torino, în care a fost înfășurat Mântuitorul, este autentic și are 2000 de ani
Citește pe www.zf.ro: Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Cum a reuşit o tânără să construiască o afacere cu care face milioane de dolari şi unde lucrează doar trei ore pe săptămână cu mai puţini bani de cât dau unii pe o pereche de pantofi
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Scandalul care a distrus-o pe faimoasa jucătoare de tenis: tatăl ei, acuzat că a avut o relație extraconjugală și că are un copil cu un manechin!
PROSPORT.RO
Anunţ trist despre Florin Piersic, direct din spital, de Paşte! Din păcate, nu se pune problema de externare...
CANCAN.RO
Stațiunea unică în România, de care puțini turiști știu. Aici se găsește „cel mai bine păstrat secret din Apuseni
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:40
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 801. Rusia protestează faţă de declaraţiile făcute de Macron şi de Cameron: escaladare directă / Ucraina a lansat ghidul pentru Olimpiadă: sportivii nu au voie să dea mâna cu ruşii / Rusia acuză Marea Britanie de „implicare directă din ce în ce mai mare” în război
-
ieri, 21:50
Un avion de vânătoare cu inteligenţă artificială ţine pasul cu un pilot uman