- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (06.11.2017, 14:50)
- Dan Straut
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Transportatorii cer creşterea de la 4 la 5 eurocenţi/litru a sumei returnate din acciza pe carburanţi
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a solicitat luni, Guvernului, să iniţieze cât mai rapid noua procedură de rambursare a supraaccizei la carburanţi, cu o valoare rambursată de minimum 5 eurocenţi/litru, faţă de 4 eurocenţi/litru în perioada anterioară.
277 afișări
Transportatorii cer creşterea de la 4 la 5 eurocenţi/litru a sumei returnate din acciza pe carburanţi
„Fiecare camion care nu mai alimentează în România aduce pierderi indirecte bugetului de stat de 20 de ori mai mari decât sumele potenţiale de restituit din supraacciză”, menţionează UNTRR într-un comunicat.
Reprezentanţii UNTRR „îşi exprimă sprijinul pentru adoptarea cât mai rapidă a unui mecanism de rambursare a accizei suplimentare într-o formă îmbunătăţită faţă de sistemul precedent, şi cu o valoare rambursată de minimum 5 eurocenţi/litru, pentru a menţine un cost al motorinei pentru transportatorii rutieri români la acelaşi nivel cu Ungaria”. Altfel, „câştigul la bugetul de stat va rămâne doar pe hârtie deoarece consumul de motorină va migra în ţările învecinate”.
TITLURILE ZILEI
-
• Emma Stone vrea să fie strigată după numele real. Cum o cheamă, de fapt, pe actriță
-
astăzi, 14:37
• Ciolacu, declaraţie bizară: "Buzăul nu e în Moldova şi vă rog frumos să nu mă jigniţi"
-
astăzi, 14:24
• Se construieşte un nou aeroport internaţional în România. Proiectul a primit acordul ROMATSA
-
astăzi, 13:24
• NATO s-a antrenat în dislocarea rapidă a trupelor pe teritoriul României
-
astăzi, 12:46
• „Este foarte bolnav”. Îngrijorările cu privire la Regele Charles sunt din ce în ce mai mari
-
astăzi, 12:44
-
astăzi, 11:59
-
astăzi, 11:07
• Tancurile Abrams donate de americani nu sunt folosite de ucraineni din cauza dronelor ruseşti
-
astăzi, 10:23
-
astăzi, 09:55
-
astăzi, 09:40
• Directorul Direcţiei Energie din cadrul Complexului Energetic Oltenia a fost reţinut
-
astăzi, 09:33
-
astăzi, 14:50
• LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 793. Moscova avertizează că va reacţiona dacă activele ruseşti îngheţate vor fi confiscate / Stoltenberg: Nu este prea târziu pentru ca Ucraina să învingă / Blinken: Rusia ar întâmpina probleme în Ucraina dacă nu ar fi ajutată de China
-
ieri, 17:31
• Ciolacu: Am încheiat orice dialog şi orice ofertă pentru Cristian Popescu Piedone
-
• Zeci de mii de ucraineni, aflaţi în afara ţării, nu vor putea obţine paşapoarte noi
-
• Ucraina foloseşte pentru prima oară rachete americane cu rază de acţiune mai mare contra Rusiei
UNTRR a solicitat asociaţiilor profesionale de transport rutier din statele membre UE care rambursează acciza (Spania, Franţa, Italia, Belgia, Ungaria şi Slovenia), cât şi Comisiei Europene, să precizeze cum este transpusă Directiva 96/2003 în legislaţia naţională specifică, respectiv dacă este considerată ajutor de stat rambursarea accizei deasupra pragului minim comunitar stabilit de art. 7.2 al Directivei 96/2003 (combustibil profesional) sau doar sub acest prag.
„Până în prezent, UNTRR a primit răspunsuri de la ASTIC-Spania, FNTR-Franţa şi ANAV-Italia. Cele 3 asociaţii au precizat că în Spania, Franţa şi Italia, schema de rambursare a accizei este implementată de foarte mulţi ani fără a fi considerată ajutor de stat, pentru că se respectă prevederile Directivei 96/2003, iar după rambursarea accizei nu s-a coborât niciodată sub pragul minim comunitar”, precizează UNTRR.
În condiţiile aplicării supraaccizei de 32 de bani/litru la carburanţii auto din lunile septembrie şi octombrie 2017, „transportatorii români sunt dezavantajaţi în competiţia cu ceilalţi transportatori, în special est-europeni, motivat de handicapul creat de supraacciza aplicată”. Prin aplicarea supraaccizei, „transportatorii români au cel mai ridicat cost faţă de ţările din jur, costul motorinei în România fiind de 0,94 euro/litru fără TVA”, mai arată Uniunea Transportatorilor.
Potrivit UNTRR, „un camion consumă minimum 3.000 de litri şi până la 6.000 de litri de motorină lunar, iar o diferenţă de 5 eurocenţi urcă costul de operare al unui transportator român cu minimum 1.800 de euro anual, până la 3.600 de euro. Iar o diferenţă de 10 eurocenţi pe litrul de motorină urcă costul de operare cu 3.600 euro până la 7.200 de euro anual pentru fiecare camion din România, aspect care va reduce drastic competitivitatea firmelor de transport rutier din România în raport cu ţările din jur”.
„Într-un an de zile, fiecare camion care efectuează transport internaţional aduce aproape 35.000 de euro în taxe şi impozite directe şi indirecte, iar autovehiculele care operează la nivel naţional aduc aproape 100.000 lei - acciză, TVA, carburant, achiziţie de piese, întreţinere, taxe salarii”. Prin urmare, „fiecare camion care nu mai alimentează în România aduce pierderi indirecte bugetului de stat de 20 de ori mai mari decât sumele potenţiale de restituit din supraacciză”, estimează liderii transportatorilor rutieri.
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, fondată în 1990, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 14.000 membri - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.
Citește pe alephnews.ro: O avocată în vârstă de 60 de ani a intrat în istorie. Alejandra Rodríguez a fost încoronată Miss Univers Buenos Aires
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Macron avertizează că Europa e în pericol și propune dotarea UE cu arme nucleare: „Să nu devenim vasalii SUA”
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ireal ce a putut păți o tânără de 21 de ani, după ce a băut o cafea de la automatul din aeroport
CANCAN.RO
Regele Charles se simte din ce în ce mai RĂU, după diagnosticul de cancer! Ce se pregătește, de fapt, la Buckingham
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe