Cum plănuieşte Viena să-şi facă transportul public funcţional din nou

De luni întregi, autobuzele, tramvaiele şi metroul din Viena se confruntă cu o penurie acută de forţă de muncă. Autorităţile plănuiesc mai multe măsuri pentru a scoate sectorul public de transport din criză, scrie The Local, preluat de Ziarul Financiar.

1245 afișări
Imaginea articolului Cum plănuieşte Viena să-şi facă transportul public funcţional din nou

Cum plănuieşte Viena să-şi facă transportul public funcţional din nou

Sistemul public de transport al Vienei este cunoscut drept unul dintre cele mai bune din lume, acesta fiind unul dintre motivele pentru ca­re capitala austriacă este unul dintre cele mai locuibile oraşe din lume.

Sistemul este de asemenea rela­tiv ieftin. Locuitorii pot achiziţiona un card anual şi obţine călătorii ne­limitate în oraş pentru 1 euro pe zi.

Totuşi, sistemul nu este perfect, suferind acut de pe urma penuriilor de forţă de muncă, în special în con­diţiile în care sute de muncitori din generaţia baby boomers s-au pensio­nat exact în perioada în care Wiener Linien, compania de stat care admi­nistrează transportul public în oraş, îşi extinde liniile şi serviciile.

Fenomenul lipsei de forţă de muncă nu se limitează la Wiener Linien sau la Austria. Odată cu îm­bătrânirea populaţiilor şi scăderea ratelor natalităţii, multe ţări euro­pene se confruntă cu acesta.

În tot acest context, Wiener Linien a pus la punct un program de redresare.

În primul rând, compania se lan­sează într-o „ofensivă de pregătire“. Pregătirea poate dura între o lună şi trei, compania adăugând un curs de 10 săptămâni pentru cei a căror ger­mană este deficitară. În plus, compa­nia intenţionează să crească salariile. Bonusurile au fost de asemenea ma­jorate, iar programul de lucru va fi redus de la 37,5 ore la 35 de ore pe săptămână, la acelaşi salariu.

De asemenea, compania va face eforturi de recrutare, investind mai mult în marketing pentru a atrage noi angajaţi şi lansând un bonus de 1.000 de euro pentru angajaţii care atrag noi angajaţi.

Din 1 noiembrie, compania a crescut intervalele pentru a face faţă situaţiei, iar acestea urmează să fie crescute şi mai mult. Modificările vor fi făcute în afara orelor de vârf, pe rute mai puţin aglomerate şi în peri­oade mai puţin aglomerate.

Compania a anunţat de asemenea că a lansat o „evaluare comprehensivă a proceselor internaţionale“.

Wiener Linien se aşteaptă ca situaţia legată de personal să se îmbunătăţească până în toamna acestui an. Astfel, compania speră să revină la programul iniţial.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Taguri:
viena,
transport,
public

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici