DUELUL OBAMA - ROMNEY - Dezbaterea prezidenţială americană a stârnit controverse printre utilizatorii internetului. Câţi au urmărit confruntarea şi care au fost reacţiile

Pe Twitter, YouTube sau consola XBox, americanii au putut să urmărească şi să comenteze prima dezbatere prezidenţială între Barack Obama şi Mitt Romney, scăpând de televiziuni şi cohortele lor de analişti.

376 afișări
Imaginea articolului DUELUL OBAMA - ROMNEY - Dezbaterea prezidenţială americană a stârnit controverse printre utilizatorii internetului. Câţi au urmărit confruntarea şi care au fost reacţiile

DUELUL OBAMA - ROMNEY - Dezbaterea prezidenţială americană a stârnit controverse printre utilizatorii internetului. Câţi au urmărit confruntarea şi care au fost reacţiile (Imagine: AFP / MediafaxFoto)

În timp ce spectatorii din sala Universităţii din Denver (Colorado, vest) erau constrânşi la tăcere când cei doi candidaţi se duelau, în spaţiul virtual, comentariile şi criticile abundau.

După trei sferturi de oră de dezbatere, pe Twitter, primele zece "hashtaguri" - semne care servesc la centralizarea mesajelor în jurul unui anumit subiect - erau toate legate de replicile uneori tensionate între preşedintele democrat şi contracandidatul său republican.

"Dezbaterea din această seară a fost evenimentul cu cele mai multe mesaje transmise pe Twitter din istoria politică americană", a anunţat reţeau socială.

Site-ul de Internet YouTube, care a retransmis în direct dezbaterea, a pus la dispoziţia internauţilor comentariile şi analizele a opt parteneri de-ai săi pentru alegeri, printre care New York Times şi Wall Street Journal.

Microsoft la rândul său a lansat o iniţiativă identică pe canalul XBoxLive şi a permis internauţilor, mulţumită propriei sale reţele sociale, să comenteze prestaţiile celor doi candidaţi.

Pe Twitter, în pofida unor dezbateri reduse la fraze mici, cele mai bune repartiţii nu au întârziat să fie salutate cu haştagul "#zinger".

Şi dacă toţi cred că Mitt Romney a triumfat, Barack Obama a obţinut un succes în spaţiul virtual ironizând proiectele de reformă fiscală, "marea idee" a oponentului său.

Un mesaj care îndemna să-l determine pe Mitt Romney să ofere detalii privind reducerile bugetare pe care le are în vedere pentru "a plăti scutirile fiscale ale milionarilor" a fost retransmis de 1.000 de ori.

Anunţul candidatului republican că ar reduce bugetul televiziunii publice, deşi îi place "Big Bird", puiul gigant din seria "Strada Sesame" difuzat de mai mult de 40 de ani de către postul de televiziune public PBS, a declanşat, de asemenea, un val de comentarii.

Un cont de Twitter "FireBigBird" a fost creat în minutele care au urmat anunţului şi hashtagul "SupportBigBird" a devenit imediat popular.

Cele două tabere au rivalizat şi în spaţiul virtual, încercând să-şi facă simţită prezenţa. Atfel, un grup "Mitt Romney for President Inc." a plătit pentru a avea hashtagul "CanAfford4More" ("nu se mai pot permite patru ani în plus" preşedinţiei Obama) pus în faţă.

Grupul de susţinere "Obama for American" a plătit pentru a avea un mesaj care îndemna la susţinerea preşedintelui promovat în faţa clasamentului comentariilor legate de dezbatere.

Să ai un hashtag în topul tendinţelor pe Twitter costă cel puţin 120.000 de dolari, potrivit site-ului de Internet specializat 140Elect.com.

Chiar şi după sfârşitul dezbaterii, comentariile continuau să curgă pe forumurile de discuţii.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici