- Home
- Externe
- LONDRA, (23.12.2017, 19:54)
- Mihai Draghici
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
FT: Tinerii stimulează creşterea cererii pentru produse la standarde etice
Tinerii consumatori orientează piaţa spre produse la standarde etice, stimulând creşterea cererii pentru o serie de bunuri sustenabile, de la carne comercializată de ferme pentru animale crescute în aer liber la soluţii vegane pentru îngrijirea părului, comentează cotidianul Financial Times.
1114 afișări
FT: Tinerii stimulează creşterea cererii pentru produse la standarde etice
Într-un supermarket din nordul Londrei, în weekendul dinaintea Crăciunului, Sarah Rymer, în vârstă de 32 de ani, vrea să cumpere carne de pasări provenind din ferme pentru animale crescute în aer liber.
"În mod clar, în ultimii ani, am devenit mai conştientă de ceea ce cumpăr. (...) Cred că produsele merită banii", explică Sarah Rymer.
Ea se numără printre consumatorii din ce în ce mai mulţi care stimulează piaţa din Marea Britanie pentru produse şi servicii la standarde etice, un sector comercial care a ajuns la valoarea de 81,3 de miliarde de lire (91,5 miliarde de euro). Conform institutului de consultanţă Consumator Etic (Ethical Consumer), acest sector comercial a avut o creştere de peste 40 miliarde de lire (45 de miliarde de euro) începând din 2008, familiile cheltuind în medie 1.263 de lire (1.422 de euro) pe produse etice în 2016. Segmentul alimentelor şi băuturilor la standarde etice a crescut cu 9,7% în 2016, comparativ cu o creştere de 5,3% din 2015.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Antreprenorii, managerii din privat, oamenii de business, trebuie să se implice mai mult în guvernarea României
-
Moscova reacţionează la declaraţiile lui Macron şi David Cameron: Este o escaladare directă a tensiunilor în jurul conflictului ucrainean
-
F-35 pentru România. Un model expoziţional al avionului de generaţia a cincea va fi prezent la BSDA 2024
-
Spionajul american avertizează: Războiul din Ucraina nu se va încheia prea curând
Companiile observă cererea în creştere. Anul acesta, de Ziua Recunoştinţei, compania Butterball, cel mai mare producător american de carne de curcan, a lansat prima gamă proprie de produse organice, ca reacţie la cererea în creştere. La începutul anului 2017, reţeaua alimentară britanică Pret A Manger a deschis noi unităţi cu produse în totalitate vegetariene. Compania Ikea, care anunţă că vrea să se diferenţieze de alte mărci din domeniu, intenţionează să ajungă treptat, până în 2020, să folosească doar lemn reciclat ori respectând standardele ecologice.
Şi grupurile de produse de larg consum fac eforturi intense. Firma franceză L'Oréal á prezentat recent primele sale produse vegane pentru vopsirea părului, cu obiectivul stimulării diviziei de produse profesionale pentru păr. În cadrul strategiei pentru achiziţii, Unilever a cumpărat Sir Kensington, un producător de maioneză vegană, şi marca de ceaiuri organice Pukka. Mărcile sale sustenabile - cele pe care compania le prezintă ca având "un obiectiv puternic în sensul protejării intereselor sociale ori ecologice" - au crescut în 2016 cu 40% mai rapid decât restul segmentelor firmei.
Tinerii consumatori alimentează aceste tendinţe. Date prezentate de Institutul YouGov arată că, doar în ultimul an, proporţia persoanelor cu vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani care au devenit vegetariene din raţiuni ecologice sau pentru stimularea bunăstării a crescut de la 9% la 19%.
Şi nu este vorba doar despre comportamentele de consum, notează Financial Times. "Ştim că tinerii vor să lucreze pentru companii care tratează cu seriozitate aceste lucruri", afirmă Rob Harrison, directorul institutului Consumator Etic (Ethical Consumer). "Din ce în ce mai multe companii din domenii inovative asumă misiuni etice, iar acestea se transpun în tendinţele de consum", explică el, oferind drept exemplu Fairphone, catalogat drept "primul smartphone etic şi modular din lume".
Citeşte şi: Vladimir Putin: Rusia e pregătită să coopereze cu toate ţările după principiul încrederii
Citeşte şi: Franţa şi Germania reafirmă necesitatea unui soluţii paşnice în conflictului din estul Ucrainei
Citeşte şi: Cel puţin 33 de morţi şi 20 de răniţi după ce un autocar a căzut într-un râu din Rajasthan
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: Un loc de parcare din Amsterdam se vinde cu 500.000 de euro. Cum se justifică prețul
Citește pe www.zf.ro: Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Elon Musk dezvoltă o „mașină de știri” cu ajutorul lui Grok: „Contează doar ce spun oamenii despre știri”
Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
ANAF scoate tunurile grele: Încep controalele masive la persoanele fizice. Cine sunt cei vizaţi de aceste controale
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:34
-
ieri, 22:00