- Home
- Life-Inedit
- (07.04.2018, 08:24)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Proiecte de inginerie GIGANT care vor schimba faţa Europei. Vor lega nordul de sudul continentului
Când Zidul Berlinului a căzut, Europa a început să-şi refacă legăturile de transport între estul fost comunist şi vestul capitalist. O linie feroviară între Paris şi Moscova readusă la viaţă a vestit noua eră. Gara principală din Berlin, o clădire cu astect de catedrală deschisă în 2006, a devenit noul centru al continentului.
4145 afișări
Proiecte de inginerie GIGANT care vor schimba faţa Europei. Vor lega nordul de sudul continentului
Acum au revenit în atenţie nodurile de pe rutele nord-sud. Dintre cele nouă „coridoare principale de legătură” stabilite să primescă investiţii europene, şase sunt mai mult verticale decât orizontale. Piesa principală a acestei strategii este „coridorul scandinavo-mediteraneean”, care pe hârtie pleacă din Suedia şi Finlanda, trece prin Danemarca, Germania, Austria şi ajunge în Italia şi Malta, scrie The Economist.
Acest program, finanţat în comun de UE şi de statele membre, include electrificarea liniilor ferate, modernizarea porturilor şi cele mai mari două proiecte de inginerie de pe continent.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Shakira numește monogamia o „utopie”. Ce spune cântăreața la doi ani de la despărțirea de Piqué
-
Dronele Institutului de Fizică a Pământului monitorizează zona surpării din Slănic
-
A ordonat Putin uciderea lui Navalnîi? Iată ce arată evaluarea agenţiilor de informaţii americane
-
Mare economist maghiar: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România!"
Cel mai mare progres s-a făcut la capătul de nord al rutei. Legătura Oresund – 16 kilometri de drumuri rutiere, căi ferate, poduri şi tuneluri din Malmo până în Copenhaga inauguraţi în 2000, a unit cele doua oraşe într-o singură regiune. Următorul pas este legarea lor de Hamburg printr-un tunel cu două linii feroviare şi o autostradă cu patru benzi pe sub strâmtoarea Fehmarn. Proiectul Fehmarnbelt va deveni cel mai mare şantier de pe continent. Lucrările vor crea o nouă economie regională numită „STRING”
De ce este această legătură necesară? Cu culoarele lor de transport maritim şi lanţurile de aprovizionare industriale strâns interconectate, Copenhaga şi Hamburg sunt deja o singură economie în multe sensuri. Dar parcurgerea distanţei dintre ele este dificilă. Traseul terestru - parcurs de sute de camioane pe zi - este de şase ore. Există o legătură maritimă, dar şi aceasta este o problemă. După cursa scurtă de la Copenhaga până la coasta sudică a Danemarcei, trenul încetineşte odată cu intrarea în portul Rodby unde, pe şine speciale, intră într-un feribot alături de maşini şi camioane. Pasagerii debarcă şi îşi pot face de lucru la magazinul de la bord (alcoolul şi ţigările pot fi vândute numai în apele germane - doar 17 minute de călătorie). După o oră, feribotul atinge docurile de la Puttgarden şi pasagerii se întorc în tren, care intră pe şine germane şi se îndreaptă spre Hamburg. Întreaga călătorie între cele două oraşe durează patru ore şi 33 de minute.
CITEŞTE CONTINUAREA ARTICOLULUI AICI
Citeşte şi: Poate l-aţi văzut într-un supermarket: Ce mai bogat om din Europa are o avere de 70 de miliarde de dolari. Ce afaceri are în România
Citeşte şi: FELICITĂRI DE PAŞTE 2018: Cele mai inspirate texte şi imagini pe care să le trimiteţi persoanelor dragi - GALERIE FOTO
Citeşte şi: Fotografiile cu fiica în vârstă de 16 ani a supermodelului Cindy Crawford care au stârnit controverse. "Este un copil!”
Citeşte şi: O înregistrare video care dezvăluie conflicte între regina Letizia şi soacra sa şochează opinia publică din Spania
Citeşte şi: Anunţul palatului Buckingham despre starea prinţului consort Philip al Marii Britanii după intervenţia chirurgicală la şold
Citeşte şi: Ce s-a întâmplat cu fata care călca pe urmele Simonei Halep! A fost imobilizată într-un scaun cu rotile. Povestea de Oscar a româncei care deţine recordul de titluri în 2018 | GALERIE FOTO
Citește pe alephnews.ro: Cum să-ți stimulezi metabolismul? 5 moduri simple pentru a accelera pierderea de grăsime
Citește pe www.zf.ro: Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Citește pe www.zf.ro: Gigantul Delhaize, proprietarul Mega Image, deschide la Bucureşti un centru de servicii unde angajează sute de IT-işti. Recrutările deja au început
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Pensionarii vor primi banii înaintea Paștelui. Poșta Română a început distribuirea în avans a pensiilor
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe