STUDIU: Bucureştenii se trezesc dimineaţa mai devreme decât alţi europeni. Cum decurg pregătirile pentru ziua de lucru

Trei sferturi dintre bucureşteni se trezesc la ora 7:00 sau mai devreme, faţă de alţi europeni, care se trezesc în majoritate (94%) înainte de ora 9:00, nouă din zece se pregătesc pentru dimineaţă cu o seară înainte, iar 20% spun că dimineaţa este cea mai stresantă perioadă a zilei, arată IKEA.

1762 afișări
Imaginea articolului STUDIU: Bucureştenii se trezesc dimineaţa mai devreme decât alţi europeni. Cum decurg pregătirile pentru ziua de lucru

STUDIU: Bucureştenii se trezesc dimineaţa mai devreme decât alţi europeni. Cum decurg pregătirile pentru ziua de lucru (Imagine: Hepta)

Aproape jumătate dintre bucureşteni consideră că sunt persoane matinale, dar 69% apasă butonul de snooze al telefonului cel puţin o dată. Înainte de culcare, cel mai mult îi stresează trezirea de a doua zi şi, mai ales, faptul că s-ar putea să nu audă alarma, se arată în studiul "Life at Home Report", realizat de IKEA.

De asemenea, nouă din zece bucureşteni se pregătesc pentru dimineaţă cu o seară înainte, iar 64% dintre bucureşteni fac duş sau baie seara.

Timpul petrecut de la trezire până la plecarea de acasă este de 1 oră şi 21 de minute, mai puţin decât media celorlalte oraşe din cercetare, care este de 1 oră şi 37 de minute, din care petrec în medie 13 minute pentru a se aranja (16 minute femeile, 11 bărbaţii) şi 6 minute pentru a alege cu ce să se îmbrace. De altfel, 64% dintre femei se machiază şi 2 din 3 bucureşteni îşi aranjează părul dimineaţa.

Patru din 10 bucureşteni se simt foarte creativi dimineaţa, la scurt timp după trezire, cel mai ridicat procent dintre ţările europene participante, iar 20% sunt de părere că dimineţile sunt cele mai stresante perioade ale zilei.

Mai mult de jumătate dintre bucureşteni cred că este important să îşi ia câteva minute dimineaţa pentru a reflecta asupra zilei care urmează, însă doar 15% fac acest lucru. Cele mai întâlnite activităţi asociate cu meditaţia sunt duşul (39%) şi ascultatul muzicii (36%). De asemenea, 8 din 10 se simt încrezători atunci când pleacă de acasă, cel mai mare procent din toate oraşele analizate. Bărbaţii se simt însă mai încrezători decât femeile (84% faţă de 74%).

Studiul menţionează că 7% dintre bucureştenii care lucrează sau studiază au obiceiul de a lucra frecvent dimineaţa acasă, în procent mai mic decât media celorlalte oraşe, de 10%. În acelaşi timp, 45% au lucrat la un moment dat la biroul de acasă, 27% la masa de la bucătărie, 26% din pat şi 13% în baie.

În ceea ce priveşte micul dejun, 80% cred că servirea acestuia în dimineţile din timpul săptămânii este importantă pentru o stare de bine. Totuşi, doar 51% dintre bucureşteni iau micul dejun acasă în timpul săptămânii, mai puţin ca în celelalte capitale (62%), iar 41% folosesc telefoane/tablete/computere în timp ce iau micul dejun, iar 37% se uită la televizor.

Referitor la timpul petrecut alături de cei dragi, 45% dintre bucureştenii care locuiesc împreună cu un partener obişnuiesc să îl îmbrăţişeze sau să îl sărute în dimineţile din timpul săptămânii. În acelaşi timp, 82% dintre bucureştenii care au copii cred că este important să îi îmbrăţişezi sau să îi săruţi dimineaţa, însă doar 41% o fac, şi doar 9% dintre părinţii bucureşteni se joacă alături de cei mici în dimineţile din timpul săptămânii, deşi 81% spun că este important pentru starea lor de spirit.

Părinţii bucureşteni folosesc telefoanele mobile şi computerele mai mult în timpul săptămânii: 44% folosesc tehnologia zilnic şi 63% dintre părinţi cred că este important pentru starea lor de spirit.

"Ne interesează modul în care oamenii îşi petrec timpul acasă tocmai pentru că ne dorim să obţinem informaţii care se ne ajute să le oferim soluţii pentru o viaţă de zi cu zi mai bună", a declarat la lansarea studiului Mikael Ydholm, research manager IKEA Group.

Cercetarea locală vine în completarea primului studiu "Life at Home Report" derulat de compania IKEA în 2014, despre cum arată viaţa de zi cu zi acasă în 8 capitale importante: Berlin, Londra, Moscova, Mumbai, New York, Paris, Shanghai şi Stockholm.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici