Imaginea articolului Geneticienii sunt în alertă! Coronavirusul a suferit o mutaţie care îi permite să se transmită mai repede şi care îl face mai rezistent

Geneticienii sunt în alertă! Coronavirusul a suferit o mutaţie care îi permite să se transmită mai repede şi îl face mai rezistent

Geneticienii cred că o variaţie a coronavirusului îl face să se răspândească mai uşor de la o persoană la alta şi îl face mai rezistent. De trei luni, oamenii de ştiinţă încearcă să afle de ce această mutaţie genetică riscă să devină dominantă în multe părţi ale lumii. Ei au descoperit că - cel puţin în mediul de laborator - viruşii care poartă mutaţia D614G infectează mai multe celule şi sunt mai rezistenţi, potrivit New York Times.

Noul studiu arată că această mutaţie pare să schimbe funcţia biologică a virusului. Această nouă perspectivă ar putea fi un prim pas crucial în înţelegerea comportamentului pe care mutaţia în are la nivel biomolecular.

Cercetătorii de la Scripps Research, Florida, au descoperit că viruşii cu această mutaţie sunt „de aproape 10 ori mai infecţioşi în sistemul celular decât cei fără aceeaşi mutaţie.

Mutaţiile sunt mici modificări aleatorii ale materialului genetic şi apar pe măsură ce virusul este copiat. Marea lor majoritate nu afectează funcţia virusului, dar, din păcate, sunt şi mutaţii periculoase.

Cercetarea Scripps este o dovadă că această mutaţie specifică provoacă într-adevăr schimbari semnificative ala modului în care se comportă virusul din punct de vedere biologic.