Bucureştiul, între primele 10 oraşe cu cele mai mari rate de creştere a numărului de vizitatori

Bucureştiul se află pe locul 8 în Europa, în funcţie de rata de creştere a numărului de vizitatori în perioada 2009-2016, arată studiul „Mastercard Global Destinations Cities Index 2016”.

1461 afișări
Imaginea articolului Bucureştiul, între primele 10 oraşe cu cele mai mari rate de creştere a numărului de vizitatori

Bucureştiul, între primele 10 oraşe cu cele mai mari rate de creştere a numărului de vizitatori

Indexul Mastercard Global Destinations Cities furnizează un clasament al celor mai vizitate 132 de oraşe din lume, pe baza numărului estimat de vizitatori şi a volumelor cheltuite de aceştia.

Hamburg a înregistrat cea mai mare rată de creştere a numărului de vizitatori internaţionali (8,7%) pe parcursul ultimilor şapte ani. Germania are 3 oraşe în top 10 în funcţie de rata de creştere între 2009 şi 2016, în timp ce Bucureştiul se clasează pe poziţia a opta, cu o rată de creştere superioară Barcelonei.

Clasamentul celor 10 oraşe cu cea mai mare rată de creştere la nivel european este: 1. Hamburg (8,7%) 2. Berlin (8%) 3. Istanbul (7,8%) 4. Copenhaga (7,7%) 5. Lisabona (7,4%) 6. Budapesta (7,2%) 7. Dusseldorf (7,2%) 8. Bucureşti (7,1%) 9. Sofia (6,9%) 10. Barcelona (6,7%).

„La nivel european, Capitala României ocupă locul 8 în rândul destinaţiilor cu cea mai mare rată de creştere în ultimii 7 ani, depăşind în această privinţă oraşe precum Barcelona, Dublin, Paris, Praga sau Roma”, notează autorii studiului.

Potrivit acestora, Municipiul Bucureşti se află pe locul 81 în topul Mastercard Global Destinations Cities Index 2016, cu peste un milion de vizitatori estimaţi pentru anul acesta. Potrivit Indexului, chetuiala totală înregistrată de vizitatori în Bucureşti, în 2016, se ridică la circa 270 de milioane de euro.

Studiul mai arată că Bangkok este cel mai bine clasat oraş, cu circa 21,47 milioane vizitatori internaţionali în 2016, depăşind marginal Londra, ocupanta locului al doilea în top, după ce a condus clasamentul Mastercard GDCI de 5 ori în ultimii 7 ani.

Cea mai mare surpriză a Indexului în 2016 este saltul realizat de Dubai până în vârful clasamentului, în ceea ce priveşte cheltuielile realizate de turişti, cu un total de 28 de miliarde de euro (31,3 miliarde de dolari SUA), depăşind considerabil secondanta Londra, al cărei volum total estimat este de 17,7 miliarde de euro (19,8 miliarde de dolari).

„Modul în care oamenii călătoresc şi cheltuielile pe care le efectuează peste graniţe relevă cât de interconectate şi importante sunt oraşele lumii”, a declarat Ann Cairns, President International Markets, Mastercard.

Clasamentul oraşelor de destinaţie după rata de creştere. Diferenţa dintre primele 10 oraşe de destinaţie la nivel global şi cele mai importante 10 oraşe după rata de creştere sugerează că Europa a devenit din ce în ce mai importantă pentru peisajul economic global.

„Mai multe oraşe analizate de Index au arătat traiectorii ascendente, în ceea ce priveşte creşterile înregistrate, indicând că acestea generează tot mai multe interes, atât pentru vizitatori, cât şi pentru localnici”, mai arată autorii studiului.

„Praga şi Viena fac parte din top 20 al oraşelor de destinaţie în funcţie de numărul de vizitatori internaţionali, însă elementul-cheie al ediţiei din acest an a Global Destinations Cities Index constă în faptul că Budapesta, Bucureşti şi Sofia au intrat în top 10, în ceea ce priveşte oraşele europene cu cea mai mare rată de creştere”, a declarat George Simon, Division President, Europa Centrală şi de Est, Mastercard.

„Concluziile acestui raport pot fi utile companiilor aeriene, hotelurilor şi altor comercianţi, pentru a le furniza consumatorilor experienţe personalizate, mai inteligente şi relevante”, consideră reprezentanţii MasterCard.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici