Care sunt principalele criterii de alegere a unui loc de muncă

Nivelul salarial, siguranţa sau stabilitatea locului de muncă şi oportunităţile de dezvoltare profesională şi personală sunt principalele criterii luate în calcul de către viitorii angajaţi la alegerea unui loc de muncă, potrivit un studiu al Mercury Research.

5284 afișări
Imaginea articolului Care sunt principalele criterii de alegere a unui loc de muncă

Care sunt principalele criterii de alegere a unui loc de muncă (Imagine: Shutterstock)

Studiul "Cei mai buni angajatori din România" a fost realizat în perioada aprilie-iunie 2011, pe un eşantion de 1.778 respondenţi din Bucureşti, cu vârste cuprinse între 19 şi 45 ani, ocupând poziţii din diverse arii profesionale şi din diverse sectoare economice.

"Am avut în vedere să identificăm atributele de atractivitate care îi definesc pe cei mai buni angajatori din România, din perspectiva potenţialilor angajaţi. Totodată, companiile participante au fost evaluate prin comparaţie cu modelul angajatorului ideal descris de respondenţi şi au primit direcţii de acţiune pentru a răspunde mai bine solicitărilor externe", se arată într-un comunicat al Mercury Research.

Studiul a relevat că dintre atributele pe care le caută potenţialii angajaţi la angajatori cel mai important este nivelul salarial, care întruneşte un scor de peste 16 puncte (media la nivelul tuturor atributelor enumerate este de aproape 7 puncte), urmat de siguranţă sau stabilitatea locului de muncă şi oportunităţile de dezvoltare personală şi profesională (10 puncte fiecare).

Alte criterii luate în calcul de potenţialii angajaţi sunt nivelul beneficiilor extra-salariale, mediul de lucru, echilibru între viaţa personală şi cea profesională, relaţia bună cu superiorul sau managementul.

Mai puţină importanţă are dacă firma se implică în programe de responsabilitate socială sau dacă fabrică produse pe care potenţialul angajat le foloseşte.

"Din studiul realizat se observă o influenţă clară pe care o are criza economică asupra preferinţelor potenţialilor angajaţi, prin poziţionarea pe primele două locuri a atributelor de siguranţă socială", se menţionează în comunicat.

Alte concluzii ale studiului sunt că tinerii puţin educaţi şi neexperimentaţi se văd angajaţi ca vânzători în magazine din comerţul modern, bărbaţii sunt cei mai atraşi de companiile din domeniul auto, specialiştii în marketing rezonează mai mult cu companiile din FMCG, iar pentru persoanele cu experienţă şi educaţie este atractiv domeniul energie şi utilităţi. De asemenea, studenţii care nu au mai lucrat niciodată considereă sectorul IT un start promiţător în carieră, personalul de vânzări cu experienţă se interesează mai mult de companiile farmaceutice, iar pentru cei la începutul carierei companiile multinaţionale sunt o promisiune de dezvoltare profesională.

Stabilitatea locului de muncă este foarte importantă pentru muncitori, în timp ce renumele şi succesul pe piaţă al companiei este important, dar în special pentru cei la început de carieră, studenţii. Cei care lucrează în vânzări consideră că într-o multinaţională se pot împlini profesional, iar bărbaţii apreciază mai mult bonusurile de performanţă.

Pentru femei, un stimulent important sunt tichetele de vacanţă, iar tichetele de masă sunt un factor motivant pentru muncitori şi cei cu educaţie medie.

Managerii îşi doresc ca angajatorul să le pună la dispoziţie maşină de serviciu, persoanele peste 36 de ani şi mai ales femeile vor ca angajatorul să le ofere servicii medicale private, în timp ce cei în curs de dobândire de noi abilităţi îşi doresc schimbarea locului de muncă.

Managerii şi cei experimentaţi aleg să-şi caute un loc de muncă prin intermediul agenţiilor de recrutare.

Studiul s-a desfăşurat atât online, cât şi faţă în faţă, iar eşantionul selectat este reprezentat de studenţi, muncitori şi specialişti cu studii medii, specialişti cu studii superioare, middle manageri şi top manageri. La realizarea studiului, Mercury Research a colaborat cu specialişti de resurse umane din zece companii multinaţionale.

Mercury Research este una dintre cele mai mari companii independente de cercetare de piaţă din România, cu o experienţă de 19 ani pe piaţa din România. Compania oferă servicii de cercetare cantitativă şi calitativă despre consumatori şi despre companii adaptate pentru domeniile: bunuri de larg consum, financiar- bancar, IT& C, media, sănătate, industria auto sau social.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici