- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (19.06.2019, 15:42)
- Ioana Sfârlea
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
În ce stadiu sunt lucrările de două miliarde de euro la cei 141 de km de cale ferată din vestul ţării | FOTO
Asociaţia Pro Infrastructură a publicat imagini cu stadiul lucrărilor la cei 141 de kilometri de cale ferată aflată în construcţie în vestul ţării. Concluzia reprezentanţilor asociaţiei, după vizitarea şantierelor dintre Ghioroc şi Simeria, este că mobilizarea constructorilor este încurajatoare.
2651 afișări
Sursa FOTO: Asociaţia Pro Infrastructura Facebook
Potrivit reprezentanţilor Asociaţiei Pro Infrastructură, tronsonul dintre km 614 (Ghioroc) şi Simeria face parte parte din Coridorul Feroviar Rin-Dunăre, este împărţit în 4 loturi, iar valoarea contractelor este de aproximativ 2 miliarde de euro.
Tronsonul are circa 60 de km de traseu nou, 9 poduri noi peste Mureş, 3 tuneluri, staţii moderne şi multe soluţii tehnice care vor permite trenurilor să circule cu maximum 160 de km/oră între Simeria şi Arad.
Primul sector, cuprins între km 614 şi Bârzava, are 42 de km şi este construit de Asocierea Astaldi-FCC-Salcef-Thales, iar lucrările înregistrează un progres semnificativ.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Aplicația care știe dacă navighezi pe site-uri porno. Părinții și copiii își pot urmări istoricul reciproc
-
Grindeanu: Pas important pentru construcţia unei noi autostrăzi: Alternativa Techirghiol
-
Un proces privind oprirea exportului de arme către Israel ajunge la Înalta Curte din Londra
-
Acţiune de amploare, cu sprijin Europol şi FBI, pentru anihilarea unui ”supercartel” al drogurilor
„Faţă de vizita noastră din toamna lui 2018, avansul este semnificativ. Stadiul fizic este 21%. Se lucrează puternic la terasamente atât pe cei 14 km de aliniament nou, cât şi la cele două poduri mari peste Mureş (se armează pilonii şi se asamblează structurile metalice ale podurilor). Pe traseul existent se munceşte la zidurile de sprijin, terasamente şi gări/peroane”, au scris reprezentanţii Pro Infrastructură pe pagina de Facebook.
Aceştia precizează că se munceşte intens şi pe al doilea sector, cuprins între Bârzava şi Ilteu, cu o lungime de 36 km, executat de aceeaşi asociere, având un progres fizic de 26%.
„Se munceşte intens în zona Gării Bârzava, unde la finalul lunii iunie se va circula pe linie nouă. Sunt două poduri peste Mureş (se lucrează la pilonii de susţinere) şi un tunel (600 metri) care va începe în cel mai scurt timp, după defrişarea arborilor. Avem şi o secţiune blocată de un important sit arheologic”, au mai scris reprezentanţii asociaţiei care monitorizează investiţiile în infrastructură.
Lucrările pe cel de-al treilea segment, Ilteu-Gurasada, cu o lungime de 22 km, executate de asocierea Aktor-Alstom-Arcada, au avansat cu 6%, după calculele Pro Infrastructură: „Sunt 16 km de traseu nou, două poduri noi peste Mureş (la care se lucrează la fundaţii), două tuneluri şi o polată (se încep în curând după rezolvarea aceloraşi blocaje cu defrişările). Cei de la Arcada sunt bine mobilizaţi pe sectorul lor, în timp ce Aktor trebuie să mai tureze motoarele”.
De asemenea, reprezentanţii asociaţiei spun că stadiul lucrărilor pe cel de-al patrulea segment, Gurasada-Simeria, cu o lungime de 41 km, realizat de asocierea FCC-Astaldi-Contratas y Ventas, este de 13%.
„Se progresează foarte bine la două din cele trei poduri peste Mureş pe partea de fundaţii, dar şi la linia dintre Mintia şi Deva care se va deschide circulaţiei la finalul acestei luni. În august se va redeschide traficul spre Hunedoara printr-o trecere la nivel cu DN7”, mai spun reprezentanţii asociaţiei.
Concluzia acestora, după vizitele făcute în teren, este că mobilizarea constructorilor este încurajatoare, cu potenţial de îmbunătăţiri pe alocuri.
„Sunt şanse ca experienţa nefastă cu şantierele interminabile de pe tronsonul Simeria-Sighişoara să nu se mai repete”, se arată la finalul postării de pe reţeaua de socializare.
Potrivit datelor oficiale, pe această linie trenurile de călători circulau, înainte de începerea proiectului, cu o viteză medie de 78 km/h, iar viteza maximă admisă era de 100 km/h. La finalul lucrărilor, circulaţia se va putea desfăşura cu o viteză de 160 km/h pe o lungime de circa 89% din lungimea secţiunii. Pe 6% din lungime se va circula cu viteza de 120 km/h, iar pe 5% din lungime se va circula cu viteza de 100 km/h.
Citește pe alephnews.ro: Lungmertrajul „Trei kilometri până la capătul lumii”, în regia lui Emanuel Pârvu, a fost selectat la Cannes. Irina Margareta Nistor: „Filmul o să fie primit cu foarte multă curiozitate”
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk dă pe toată lumea afară: După ce a concediat 14.000 de angajaţi, celebrul miliardar a decis să renunţe la o divizie întreagă abia formată
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Sunt europarlametari, dar doar cu numele. Cine sunt românii care au lipsit la voturile din Parlamentul European
Elon Musk dă pe toată lumea afară: După ce a concediat 14.000 de angajaţi, celebrul miliardar a decis să renunţe la o divizie întreagă abia formată
De ce să te duci să lucrezi la H&M la Londra, pe 1.800 de lire sterline, când aceiaşi bani îi obţii la Bucureşti, într-o trattorie, şi ai costurile vieţii mult mai reduse, începând cu chiria?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ultimele cuvinte pe care Ana-Maria a reușit să le rostească mamei sale, înainte să fie găsită moartă: „Mi-a zis că…”
CANCAN.RO
Diagnosticul de cancer al prințesei Kate Middleton: Meghan și Harry pun sare pe rana regală?
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe