- Home
- Social
- CRAIOVA/BUCUREŞTI, (23.08.2012, 21:53)
- Andreea Unturica , Georgiana Stanescu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Martori la accidentul aviatic de la Craiova: Avionul era în flăcări încă de când se afla în aer, iar copilotul nu s-a catapultat
Primii martori care au ajuns la locul accidentului aviatic petrecut, joi, la Craiova, susţin că avionul era în flăcări încă de când se afla în aer, iar copilotul nu s-a catapultat, adăugând că cei doi ocupanţi ai aparatului de zbor au mai încercat dimineaţă de încă două ori să-l ridice de la sol.
1805 afișări
Martori la accidentul aviatic de la Craiova: Avionul era în flăcări încă de când se afla în aer, iar copilotul nu s-a catapultat (Imagine: Tibi Bologh/Mediafax Foto)
Martorii accidentului aviatic spun că au văzut tot incidentul pentru că se aflau la doar câteva sute de metri şi că nimeni nu s-a aruncat din cabină, iar în plus copilotul nu era legat de scaun. Ei spun că avionul s-a prăbuşit pentru că era defect, întrucât piloţii au încercat să-l mai ridice de la sol de câteva ori, joi dimineaţă.
Primii matori ai accidentului aviatic produs, joi dimineaţă, la Craiova, spun că se aflau în curtea unei case, la doar câteva sute de metri de locul în care s-a prăbuşit avionul şi l-au văzut încă de când s-a ridicat în aer. Ei cred că avionul era defect pentru că au văzut că piloţii au încercat să-l ridice în aer de încă două ori, dar abia a treia oară au reuşit acest lucru.
ULTIMELE ȘTIRI
-
VIDEO. Klaus Iohannis, decorat în SUA: Președintele României primește premiul Distinguished International Leadership Award pentru 2024
-
Certificate de naştere şi de deces în format digital în mai multe oraşe din ţară
-
Cazurile de rujeolă cresc din nou în Europa, cu România pe loc fruntaş
-
UE, acord privind profiturile de pe urma mărfurilor ruseşti: 90% din fonduri vor fi folosite pentru a ajuta militar Ucraina
"I-am văzut că au tot încercat să-l ridice, dar nu puteau, cred că cel puţin o oră au încercat să-l facă să meargă. La scurt timp după ce s-a ridicat scotea un zgomot ciudat, pentru că eu ştiu cum suna avionul acesta fiindcă îl văd de cel puţin două - trei ori pe lună. Deci era stricat. Apoi la câteva secunde l-am şi văzut în flăcări şi am sunat la 112. Noi am alergat imediat acolo şi am găsit avionul la pământ, iar puţin mai departe era şi copilotul care era îngrozit şi încerca să stingă flăcările de lângă el pentru că luase foc vegetaţia uscată. Nu avea scaun, eu vă spun clar că nu s-a catapultat", a povestit Nicolae Dori Iordache, martorul care spune că a ajuns primul la locul accidentului aviatic.
Acceaşi versiune o are şi Cătălin, un alt martor care se afla în zonă în momentul prăbuşirii avionului.
"Unul dintre piloţi a murit la impactul cu solul. În aer nu avea cum să moară pentru că avionul a ars doar la spate. Pe celălalt l-am găsit pe iarbă. Era conştient şi mi-a spus să-l iau de acolo pentru că ardea vegetaţia pe lângă el. Eu l-am scos cu un alt băiat. Nu avea scaun sub el şi am auzit că la catapultare ar trebui să sară cu tot cu scaun. Deci eu cred că a scăpat cu viaţă din impact pentru că au vrut să ne salveze pe noi care eram în zonă, că ei au ţinut cât au putut de avion până au trecut de zona de case", a povestit Cătălin Anghelescu.
La faţa locului a ajuns, joi după-amiază, şi o comisie de anchetă.
"La aproximativ un minut şi 30 de secunde după decolare, la aproximativ 500 de metri nord de pista aeroportului a luat contactul cu solul. Unul dintre piloţi a reuşit să se catapulteze şi se află acum în stare stabilă. Ministrul Apărării Naţionale a numit o comisie de investigare tehnică. Aceasta a şi ajuns la faţa locului. Cutia neagră a fost recuperată, iar în zilele următoare se va stabili dacă şi parametrii pot fi interpretaţi. Centrul de încercări avea doar un asemenea avion. La acestă oră este prematur să vorbim despre o cauză, comisia verifică orice bucăţică, urmează analize, corelat cu date valide din înregistratorul de zbor. Comandorul Cojocaru avea peste 900 de ore de zbor, cu antrenament solid şi multă experienţă", a declarat Florea Drăghici, seful Centrului de Cercetări şi Încercări în Zbor Craiova.
Un avion IAR 99 Şoim, cu dublă comandă, s-a prăbuşit, joi, în jurul orei 10.30, în zona Aeroportului Craiova. Aeronava aparţine Centrului de Cercetări şi Încercări în Zbor Craiova, iar accidentul s-a produs la scurt timp de la decolare, la 500 de metri nord de pistă.
În urma impactului, pilotul şi-a pierdut viaţa, în timp ce instructorul aflat la bord a fost rănit şi preluat de un echipaj SMURD, fiind transportat la Spitalul Judeţean de Urgenţă in Craiova.
Pilotul mort în accidentul aviatic de la Craiova este comandorul Aurelian Cojocaru, iar rănitul este comandorul Mihail-Relu Ioana.
Potrivit unui comunicat transmis de Ministerul Apărării Naţionale, comandorul Cojocaru era şeful Secţiei piloţi încercare, navigaţie şi meteorologie şi avea 900 de ore de zbor pe acest tip de aeronavă. El avea 48 de ani, era căsătorit şi avea un copil.
Locotenent-comandorul Mihail-Relu Ioana are 35 de ani, este instructor şi pilot de încercare şi are peste 700 de ore de zbor pe acest tip de aeronavă. El este căsătorit şi are un copil.
În momentul impactului, avionul, care executa un zbor de antrenament, a luat foc, fiind distrus complet.
În urma accidentului aviatic acest tip de aeronavă a fost oprit de la zbor, conform procedurilor, până la obţinerea unor date preliminare care să elucideze cauzele producerii accidentului.
Ancheta în acest caz este făcută de Parchetul Militar Timişoara, un procuror mergând la Craiova pentru cercetări la faţa locului, potrivit Ministerului Public.
De asemenea, o comisie a Ministerului Apărării Naţionale cercetează împrejurările producerii accidentului aviatic.
Citește pe alephnews.ro: NATO va schimba abordarea față de Ucraina. Ce dezvăluie documentul exclusiv obținut de Corriere della Sera, care ar urma să fie aprobat în iulie la Summit-ul NATO
Citește pe www.zf.ro: Prăbuşirea dureroasă a celei mai fierbinţi pieţe imobiliare: birourile stau goale, spaţiile comerciale sunt pustii, iar clădirile fantomă rezidenţiale domină orizontul
Citește pe www.zf.ro: Rusia se pregăteşte de atac. Agenţiile europene de spionaj au avertizat guvernele lor că Rusia pregăteşte acte violente de sabotaj pe întreg continentul
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Israelul avertizează SUA că decizia de înghețare a livrărilor de armament ar putea periclita negocierile privind ostaticii: „SUA trebuie să pună presiune pe Hamas, nu pe Israel”
Prăbuşirea dureroasă a celei mai fierbinţi pieţe imobiliare: birourile stau goale, spaţiile comerciale sunt pustii, iar clădirile fantomă rezidenţiale domină orizontul
Dacă aţi avea de ales între a munci mai puţin şi a câştiga mai puţin sau a munci mai mult şi a câştiga mai mult, ce aţi alege? (Nu, să munceşti mai puţin şi să câştigi mai mult nu este o soluţie)
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Transformarea incredibilă a lui Valentin Ceaușescu, la 76 de ani! Viața grea de după Revoluție l-a marcat pe fiul lui Nicolae Ceaușescu
PROSPORT.RO
De la ce s-ar fi infectat Florin Piersic, de fapt. Amputarea piciorului, decizia drastică a medicilor: 'Este gravă starea lui'
CANCAN.RO
Câți copii are de fapt Florin PIERSIC? Secretul pe care l-a ținut ascuns toată viața: „Vreau să fac ceva...”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe