- Home
- Social
- PLOIEŞTI, (09.07.2013, 19:14)
- Daciana Ilie
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Peste jumătate din deşeurile de pe nava Flaminia reprezintă "import ilegal"
Nava Flaminia, sub pavilion german, distrusă parţial în urma unui incendiu anul trecut, conţine 23.000 de tone de deşeuri, iar 14.000 de tone dintre acestea au fost declarate "import ilegal" de către autorităţile române, acestea trebuind să fie preluate de către statul german.
698 afișări
Peste jumătate din deşeurile de pe nava Flaminia reprezintă "import ilegal" (Imagine: Cristi Cimpoes/Mediafax Foto)
Reprezentanţii firmei care operează nava Flaminia, sub pavilion german, au primit, marţi, avizul pentru gestionarea a 9.000 de tone de deşeuri care se află pe vas, însă autorităţile române nu au dat aviz pentru gestionarea altor 14.000 de tone de deşeuri pe care le-au declarat "import ilegal", a declarat preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului (ANPM), Mihail Fâcă, prezent în Prahova la inaugurarea unei staţii de producere a energiei pe bază de biogaz.
Mihail Fâcă a precizat că cele 14.000 de tone de deşeuri declarate "import ilegal" vor trebui să fie preluate de către statul german.
ULTIMELE ȘTIRI
-
În cât timp ne-ar distruge A.I.-ul? Michael Garrett, cercetător la University of Manchester, spune că omenirea mai are doar 200 de ani
-
Guvernul olandez ar putea să nu mai folosească Facebook. De ce se tem batavii
-
A patra înjumătăţire a Bitcoin s-a produs. Semnalul de alarmă tras de analişti
-
Fost model la un pas de moarte, după ce a încercat să se vindece de cancer cu suc
Întrebat în ce constau deşeurile pe care autorităţile române le-au declarat import ilegal, preşedintele ANPM a precizat că cele 14.000 de tone de deşeuri sunt ambalate în containere care conţin mâncare alterată, doze de băuturi răcoritoare, mobilă, materiale textile, pantofi.
"Mai există nişte containere despre care nu ştim ce conţin, dar din aceeaşi calitate, adică nu există niciun fel de container cu substanţe periculoase, explozibile sau minuni de genul acesta. Aşa ceva nu există", a adăugat Mihail Fâcă.
Şeful ANPM a mai spus că din totalul de 9.000 de tone de deşeuri pentru care autorităţile române au dat acordul privind gestionarea pe teritoriul României, 8.000 de tone sunt fier vechi şi o mie de tone sunt şlam, un produs care va fi folosit de către fabrici de ciment din România.
"Este chiar interesul lor (al fabricilor de ciment - n.r.), fiindcă are proprietăţi combustibile foarte bune", a spus Fâcă.
De asemenea, întrebat despre apele uzate de pe nava Flaminia, preşedintele ANPM nu a precizat despre ce cantitate este vorba, însă a spus că acea apă poate fi epurată în "absolut orice staţie de epurare din ţară care are autorizaţie şi acord de mediu".
"Acea apă este o apă rezultată din procesul tehnologic, adică fierul îl scot de pe navă, îl pun într-un bazin etanş, unde îl spală pentru decontaminare. Apa aceea care rămâne în urma spălării trece printr-o staţie de epurare mobilă a operatorului respectiv, ajunge la caracteristicile NTP 02, care înseamnă la nivelul apei municipale de canalizare şi se poate trece printr-o staţie de epurare", a explicat Fâcă.
Acesta a mai afirmat că nu poate spune unde va fi epurată acea apă, acest aspect fiind "o chestie contractuală între operatorul care face epurarea şi o staţie de epurare" şi că autorităţile române vor verifica, prin Garda de Mediu, dacă staţia de epurare respectivă respectă toate condiţiile impuse prin lege.
Nava portcontainer MSC Flaminia, sub pavilion german, a acostat, în luna mai, în Portul Constanţa, aşteptând aprobări de la autorităţile române pentru a fi decontaminată de deşeuri periculoase şi reparată la Şantierul Maval Daewoo din Mangalia, după ce a luat foc în largul Oceanului Atlantic, în 2012.
"Gândul" a relatat că între cele 2.876 de containere pe care nava MSC Flaminia le transporta, în luna iulie 2012, de la Charleston, SUA, către Antwerp, Belgia, în jur de 150 conţineau substanţe chimice clasificate ca deşeuri periculoase. În incendiul provocat de o explozie la bordul navei au fost distruse sau deteriorate parţial aproximativ 120 de containere cu astfel de substanţe, declara prefectul de Constanţa, Eugen Bola, pentru "Gândul".
Citește pe alephnews.ro: Scandalul cu sânge infectat: Sute de copii din Marea Britanie au fost supuși în anii ’70 și ’80 la o serie de teste clinice cu viruși
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cum îmbunătățești calitatea vieții la bătrânețe? Slăbirea mușchilor ne poate afecta capacitatea de a ne desfășura activitățile zilnice
S-a terminat cu mersul obligatoriu la birou. ”Absolut toţi angajaţii vor să vină la birou când vor ei şi să lucreze de unde vor ei”
Banca românească care a surprins pe toată lumea. Nimeni nu a crezut că a va merge aşa de bine, nici chiar liderii băncii
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Grațiela e văduva lui Costel Corduneanu. Femeia e cu 20 de ani mai tânără decât fostul luptător și interlop
PROSPORT.RO
Ce salariu primește un angajat la 'împinge tava' în Mamaia, acum, în 2024. Are o singură zi liberă pe săptămână!
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe