Ponta: Sunt convins că în 2018, când aniversăm 100 ani de la Unire, vom fi uniţi şi ca infrastructură

Premierul Victor Ponta, care a verificat, vineri, stadiul lucrărilor la Autostrada Transilvania, a declarat că în anul 2018, când se vor aniversa o sută de ani de la Marea Unire, România va fi unită şi prin infrastructură, transmite corespondentul MEDIAFAX.

547 afișări
Imaginea articolului Ponta: Sunt convins că în 2018, când aniversăm 100 ani de la Unire, vom fi uniţi şi ca infrastructură

Ponta: Sunt convins că în 2018, când aniversăm 100 ani de la Unire, vom fi uniţi şi ca infrastructură (Imagine: Mircea Rosca/ Mediafax Foto)

Ponta a vizitat şantierul tronsonului de autostradă Gilău - Nădăşel, unde a afirmat că acest tronson va fi finalizat în 2015, urmând ca până la începutul anului viitor să fie începute lucrările sau studiile de fezabiliate şi pentru alte porţiuni ale autostrăzii.

“Este acest tronson la care se lucrează şi la care avem toată finanţarea. Este în fază finală de verificare a ofertelor tronsonul Suplacu de Barcău -Borş şi, de asemenea, refacerea studiului de fezabilitate şi studiul de fezabilitate pentru cele două bucăţi, de la Nădăşel la Mihăieşti şi Mihăieşti - Suplacu de Barcău. Deci tot sectorul de autostradă care va lega Clujul de Europa este finanţat din bugetul de stat. Din fonduri europene se lucrează deja la patru tronsoane. Practic, Clujul se leagă de Autostrada Sibiu-Nădlac, suntem în faza avansată cu proiectul finanţat tot din fonduri europene, de la Câmpia Turzii la Ogra, mai departe spre Târgu Mureş”, a spus Ponta.

Ponta a mai spus că în 2018, când se împlinesc o sută de ani de la Marea Unire, România poate fi unită şi prin infrastructură.

“Ardealul va avea cea mai importantă reţea de autostrăzi şi sigur că toate au valoare dacă reuşim să facem şi Comarnic – Braşov şi mai departe Sibiu – Piteşti şi Târgu Mureş - Iaşi. (...) Important e că în 2018, când aniversăm o sută de ani de la Unire, sunt convins că putem să fim uniţi şi ca infrastructură”, a spus premierul.

La rândul său, ministrul Transporturilor, Ioan Rus, care l-a însoţit pe premier, a declarat că speră ca studiul de fezabilitate la tronsonul de autostradă Nădăşel - Mihăeieşti, Mihăieşti - Suplacu de Barcău să fie finalizat anul acesta.

“La tronsonul de autostradă Nădăşel - Mihăeieşti, Mihăieşti - Suplacu de Barcău se finalizaează studiul de fezabilitate, sperăm în acest an. Anul viitor, în acest timp, se va lucra sută la sută şi acolo, la Suplacu de Barcău - Borş se va lucra mai devreme, că acolo e finalizată licitaţia, urmează să stabilim câştigătorul în următoarele două săptămâni”, a spus Rus.

Întrebat de jurnalişti dacă instabilitatea solului pe tronsonul de autostradă cuprins între Gilău şi Nădăşel înseamnă costruri suplimentare, Ioan Rus a răspuns: “Orice instabilitate înseamnă costuri suplimentare, nu doar a solului”.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor, valoarea totală a contractului pentru tronsonul 3A1 (km 0+000 – km 8+700) - Gilău - Nădăşelu este de 258.199.052,52 lei, iar perioada de execuţie va fi de 18 luni, având ca termen final luna aprilie 2016. Lucrarea va fi executată de către asocierea S.C. Spedition UMB S.R.L. - S.C. Tehnostrade S.R.L.

Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumită Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel, care trebuia executat până în 2012. Contractul a suferit în decursul timpului mai multe modificări, fiind reziliat în mai 2013, statul român plătind companiei americane 37,2 milioane de euro şi datorii de 50 milioane de euro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici