- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (19.08.2015, 17:53)
- Aurelia Alexa
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Sindicaliştii ROMATSA reclamă la Ministerul Transporturilor şi DNA faptul că directorul şi membri ai CA ar fi incompatibili
Sindicaliştii de la ROMATSA reclamă la Ministerul Transporturilor (MT) şi la Direcţia Naţională Anticorupţie (DNA) că directorul general, Aurel Stanciu şi unii membri ai Consiliului de Administraţie ar fi în incompatibilitate şi cer revocarea acestora din funcţii.
1245 afișări
Sindicaliştii ROMATSA reclamă la Ministerul Transporturilor şi DNA faptul că directorul şi membri ai CA ar fi incompatibili (Imagine: Cristian Matei/Mediafax Foto)
Sindicatul Serviciilor de Trafic Aerian din România (ATSR) susţine că desemnarea noii conduceri a ROMATSA şi numirea lui Aurel Stanciu în funcţia de director general s-au făcut cu încălcarea normelor legale aplicabile, ceea ce ar impune revocarea lor.
Practic, ATSR arată în documentul înaintat DNA şi MT că modalitatea prin care au fost nominalizaţi membrii Consiliului de Administraţie (CA) ROMATSA a încălcat o serie de reglementări în vigoare. Astfel, CA a avut în componenţa sa mai mulţi funcţionari publici decât prevede legea, a luat hotărâri importante, deşi avea în componenţa sa membri provizorii, iar Aurel Stanciu şi Sorin Stoicescu s-ar afla în conflict de interese.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: România are nevoie de o altă structură statală, care să-ți folosească banii mai eficient și să genereze creștere economică
-
Unul dintre cei mai mari angajatori din România închide o fabrică de componente auto
-
Vinerea Mare. Ziua în care a fost răstignit Iisus Hristos. Obiceiuri şi tradiţii
-
Vladimir Putin s-a întâlnit cu Alexei Diumin, fost prieten al lui Evgheni Prigojin, şi pune ceva la cale
Stoicescu, unul dintre membrii CA ROMATSA, ar fi decis, în această calitate, organizarea concursului şi condiţiile pentru ocuparea postului de şef Serviciu SAR, ulterior fiind singurul candidat care a participat şi a câştigat postul.
Conform ATSR, după acest concurs, componenţa CA s-a modificat, Sorin Stoicescu dându-şi demisia, iar în locul său a fost numit ca membru provizoriu Aurel Stanciu, care, la rândul său, a decis organizarea concursului pentru ocuparea funcţiei de director general, data şi condiţiile de participare. Ulterior, Stanciu a şi câştigat concursul.
"Este probabil ca în calitatea de director general provizoriu al R.A. ROMATSA, domnul Ion Aurel Stanciu să fi semnat şi documentele de plată către firma care a organizat «concursul»", se arată în documentul în care sindicaliştii avertizează că este posibil şi ca Stanciu să fi participat la selecţia firmei care a organizat concursul pentru director general.
Documentul face referire şi la alţi membri ai CA care nu ar fi putut să aibă, de fapt, această calitate.
Astfel, despre Anişoara Cornilă se precizează că a fost membră a CA, timp în care a fost (şi este şi în prezent) angajată în calitate de director general la Direcţia Generală juridică şi resurse umane din cadrul autorităţii tutelare din cadrul Ministerului Trasnporturilor.
Elena Petraşcu a fost preşedinte al CA ROMATSA în aceeaşi perioadă fiind şi secretar general la Ministerul Transporturilor, în aceeaşi situaţie fiind şi Mircea Jorj, iar Petre Neacşa este membru provizoriu al CA ROMATSA şi director economic la Ministerul Transporturilor.
"Astfel, se poate reţine că persoanele mai sus nominalizate au calitatea de funcţionari publici, iar conform dispoziţiilor legale (...), aceste persoane nu pot avea calitatea de membri în Consiliul de Administraţie ROMATSA. (...) Astfel am demonstrat că, în mod flagrant, a fost încălcată legislaţia în vigoare, persoanele desemnate fiind funcţionari publici, prin urmare incompatibili a avea calitatea de membri ai Consiliului de Administraţie, având în vedere că în loc de un reprezetant al autorităţii tutelare, aşa cum o cer exigenţele articolului 5 litera b din OUG 109/2011, sunt patru reprezentanţi, niciunul nu a avut cel puţin cinci ani de activitate în domeniul regiei autonome (în cazul de faţă servicii de trafic aerian civil) şi nici în administrarea de societăţi comerciale ori regii autonome ", se arată în document.
Sindicaliştii amintesc că incompatibilitatea funcţionarului public este stabilită de articolul 94 din Legea 161/2003, conform căruia un funcţionar public nu poate deţine alte funcţii remunerate sau neremunerate, precizându-se la lit. c: "în cadrul regiilor autonome, societăţi comerciale, ori în alte unităţi cu scop lucrativ din sectorul public", şi dau exemple de încălcare a acestei prevederi legale.
Astfel, conform CV-ului, Anişoara Cornilă avea funcţia de director general la Direcţia juridică şi resurse umane din cadrul Ministerului Transporturilor, a fost expert achiziţii publice, gestionar Duty-free, în consecinţă nu a asigurat administrarea unei societăţi sau regii autonome, deţinând funcţii executive.
Aceeaşi situaţie s-ar regăsi şi în cazul Elenei Petraşcu, director al Direcţiei juridice. Conform unor informaţii apărute în presă, în momentul semnării contractului Bechtel, Elena Petraşcu era director general al Direcţiei Juridice din cadrul Ministerului Transporturilor, iar în 2005, când s-a renegociat contractul, ocupa aceeaşi funcţie.
Sindicaliştii mai susţin că, directorul general provizoriu al ROMATSA - Ion Aurel Stanciu a fost desemnat ca membru al CA la data de 16 iunie 2014, iar ulterior, când s-a constituit Comisia de examinare pentru ocuparea funcţiei de director general, acesta - în această calitate - a semnat hotărârea privind compunerea comisiei.
"Participarea şi semnarea hotărârii de constituire a comisiei de examinare reprezintă o participare directă la procesul de luare a deciziei, prin faptul că urma să acceadă la funcţia de director general, astfel este evident că domnul Ion Aurel Stanciu era într-un real conflict de interese, particând la luarea unei decizii care în mod evident îl avantaja. Asemenea încălcări ale legii nu pot avea drept consecinţă decât nulitatea hotărârii de constituire a comisiei de examinare, care l-a şi desemnat pe domnul Ion Aurel Stanciu în calitatea de director general", se arată în document.
Sindicaliştii mai precizează că, Mircea Jorj care avea calitatea de preşedinte al CA şi de secretar general al Ministerului Transporturilor, înalt funcţionar public, a deţinut funcţii executive în calitate de director la Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice, Cluj-Napoca, director la SC Cluj Arena SA, director la SC Compania Ght. Impex SRL, care avea drept obiect de activitate investiţiile imobiliare etc.
Semnatarii documentului spun că potrivit alin. 3 al art. 5 din OUG 109/2011, autoritatea tutelară are competenţa să numească în cadrul CA numai o persoană care are menirea să asigure reprezentarea Ministerului Transporturilor şi nu pe toţi membrii consiliului, aşa cum s-a întâmplat la ROMATSA.
"Aceeaşi competenţă revine şi Ministerului Finanţelor în sensul de a numi o persoană, cei doi reprezentanţi, unul din partea Ministerului de Finanţe şi unul din partea autorităţii tutelare sunt singurii cu legitimitate, în cazul când au fost numiţi membri plini şi nu provizoriu, toţi ceilalţi membri, inclusiv directorul general sunt incompatibili, conform OUG 109/2011", se mai arată în documentul transmis MT şi DNA.
Un alt aspect de nelegalitate semnalat îl constituie desemnarea în cadrul CA a calităţii de membru provizoriu, contrar dispoziţiilor OUG 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, care nu reglementa instituţia membrilor cu mandat provizoriu.
"Este adevărat că ulterior desemnării persoanelor nominalizate în calitate de membri provizorii, pentru a acoperi aceste măsuri nelegale, a fost adoptată OUG nr. 10/13.05.2015 care a completat articolul 5 din OUG 109/2011 cu articolul 5 indice 1, prin care s-a introdus noţiunea de administratori provizorii, dar numai în cazul în care nu se finalizează procedura stabilită la articolul 5, alin. 4-6 din Ordonanţă. Chiar dacă Guvernul a încercat această strategie, numirea membrilor provizorii în Consiliul de Administraţie al RA ROMATSA este tot nulă absolut, pentru că acest act administrativ cu caracter normativ, OUG 10/13.05.2015, nu poate avea efect retroactiv", se mai arată în document.
În acest context, ATSR solicită revocarea membrilor provizorii ai CA şi numirea în condiţiile legale a altor membri care să fie motivaţi să efectueze un management profitabil pentru regie.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: România este țara din Europa în care sectorul privat, antreprenorial, are impactul cel mai mic asupra deciziilor guvernamentale. Este un abuz!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
NATO afirmă că Rusia desfășoară „activități maligne” asupra statelor membre. Ce decizie a luat Consiliul Nord-Atlantic
Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
ANAF scoate tunurile grele: Încep controalele masive la persoanele fizice. Cine sunt cei vizaţi de aceste controale
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe