Cercetătorii au descoperit o planetă uriaşă, posibil "geamănă" a Pământului

O planetă gigantică a fost descoperită la o distanţă de 500 de ani lumină de orbita terestră, după ce, în ultimii ani, cercetătorii au localizat zeci de exoplanete al căror diametru îl depăşeşte de câteva ori pe cel al Terrei, informează ediţia în limba franceză a agenţiei Sputnik.

Cercetătorii au descoperit o planetă uriaşă, posibil "geamănă" a Pământului (Imagine: Arhiva Mediafax Foto / Shutterstock)

Descoperirea cercetătorilor a stârnit controverse legate de natura corpului cosmic, deoarece nu puteau determina cu certitudine dacă era vorba despre Super-Terre sau planete de compoziţie gazoasă, similare lui Neptun.

Cu ajutorul spectrografului HARPS şi al telescopului Kepler, cercetătorul Nestor Espinoza şi colegii săi de la Universitatea Catolică din Chile au detectat urme ale unei stele - BD+20594b.

Recent, oamenii de ştiinţă au publicat un articol pe site-ul bibliotecii electronice a Universităţii Cornell în care demontează teoria conform căreia planeta BD+20594b ar fi similară lui Neptun.

Densitatea planetei indică faptul că planeta este, mai degrabă, o "geamănă" a Terrei, de dimensiuni gigantice. Planeta se situează la o distanţă de 500 de ani lumină faţă de Pământ, iar masa ei este de 16 ori mai mare decât a planetei noastre. Viaţa pe BD+20594b este, probabil, imposibilă, având în vedere că atmosfera ce înconjura această planetă a fost distrusă în momentul formării sale, acum 3,3 miliarde de ani.

Totodată, planeta BD+20594b se află prea aproape de steaua proprie şi îşi termină rotaţia în jurul astrului în doar 43 de zile, astfel posibilitatea existenţei apei în formă lichidă pe suprafaţa ei fiind exclusă.

Descoperirea planetei BD+20594b redeschide discuţiile privitoare la existenţa aşa-ziselor Super Terre a căror masă este de 10 ori mai mare decât a Pământului. Espinoza şi colegii săi speră ca studiul paralel al planetei BD+20594b şi al altor Super-Terre Kepler-10c va duce la înţelegerea motivului pentru care planetele similare pot avea aparenţe atât de diferite. În plus, cercetarea i-ar putea ajuta să descopere cu adevărat, în viitor, o planetă "geamănă" a Pâmântului.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

comentează și tu Momentan sunt 1 comentarii
Taguri:
TERRA ,
PLANETA GEAMANA ,
descoperire ,
cercetatori ,
planeta ,
pamant
COMENTARII
  • Ma nage rLeagu e. ro 10 feb 2016

Best next-gen online sci-fi game on the web! No Pay2Win! : AD2460. c o m
    __ Castiga premiul cel mare de 75 de euro in competitia Champions League sau un trofeu real pe care il poti castiga jucand in cel mai bun ma na ger de fotbal online gratuit:
    Ma nage rLeague. ro

• vezi toate comentariile
COMENTEAZĂ ŞI TU
Eroare: Câmpurile marcate cu roşu nu sunt valide!
Comentariul a fost adǎ ugat!

Cod captcha invalid!

Introdu numǎrul din imagine:

* Faceţi click pe imagine pentru a genera alt numǎr
ŞTIRILE ZILEI
Versiunea: mobil  |  completa

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax SA.

ULTIMA ORĂ