O echipă de astronomi a detectat molecule de zahăr în gazul care înconjoară o stea similară Soarelui, descoperire inedită efectuată cu ajutorul ALMA, o reţea de radiotelescoape construită în nordul statului Chile, a anunţat Observatorul european austral (ESO).

Imaginea articolului Descoperire importantă privind o stea similară Soarelui. Ce molecule au fost detectate în jurul stelei

Zaharuri, esenţiale vieţii, descoperite în jurul unei stele similare Soarelui (Imagine: AFP / MediafaxFoto)

"Aceasta este pentru prima dată când descoperim molecule de zaharuri în zona care înconjoară o stea cu asemenea caracteristici", a transmis ESO într-un comunicat.

Gazul care înconjoară această stea, situată la 400 de ani lumină de Terra, conţine glicolaldehidă - cea mai simplă monozaharidă -, considerată un element esenţial pentru toate formele de viaţă, spune ESO.

Această moleculă este unul dintre ingredientele din structura ARN-ului (acidul ribonucleic), care, ca şi ADN-ul (acidul dezoxiribonucleic) - de care este legat -, constituie unul dintre elementele care compun formele de viaţă.

Această descoperire "demonstrează că unele dintre componentele chimice necesare vieţii existau în acest sistem în perioada formării planetelor", potrivit ESO.

Moleculele au mai fost detectate în spaţiul interstelar. Însă de data aceasta se găseau la o distanţă potrivit de o tânără stea - care poate fi un loc potrivit, la momentul potrivit pentru a fi integrate în planetele în formare.

Descoperirea a fost posibilă datorită Marii reţele de antene milimetrice din Atacama (ALMA), cel mai important proiect astronomic terestru, aflat încă în construcţie în deşertul din nordul statului Chile.

Un total de 66 de radiotelescoape trebuie să fie operaţionale în acest proiect în 2013. Proiectul are un buget de 600 de milioane de dolari şi reuneşte Europa, SUA, Japonia şi Chile.