Pilotul Peter Siebold, despre prăbuşirea SpaceShipTwo: Este un miracol că am supravieţuit

Peter Siebold, pilotul care a supravieţuit accidentului vehiculului spaţial SpaceShipTwo, ce s-a dezintegrat la 15.000 de metri altitudine, şi-a pierdut cunoştinţa în momentul accidentului şi s-a trezit în timpul căderii spre sol, fiind legat de paraşuta de salvare.

580 afișări
Imaginea articolului Pilotul Peter Siebold, despre prăbuşirea SpaceShipTwo: Este un miracol că am supravieţuit

Pilotul Peter Siebold, despre prăbuşirea SpaceShipTwo: Este un miracol că am supravieţuit (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Peter Siebold, pilotul care a supravieţuit miraculos prăbuşirii vehiculului spaţial SpaceShipTwo al Virgin Galactic de pe 31 octombrie, a relatat secvenţa de evenimente prin care a trecut, de la momentul în care vehiculul s-a dezintegrat, iar el s-a trezit în timp ce cădea spre sol, cu paraşuta de salvare deschisă, după ce a leşinat în momentul accidentului, potrivit dailymail.co.uk.

Având în vedere că suferise traumatisme grave, pilotul de test şi-a recăpătat cunoştinţa cam la jumătatea distanţei către sol, dar a fost destul de stăpân pe sine pentru a semnaliza piloţilor din avionul care zbura în preajma sa că este în viaţă.

Peter Siebold a spus că a scăpat cu viaţă datorită paraşutei de urgenţă. "Probabil că am leşinat la început. Nu îmi amintesc nimic din ce s-a întâmplat, dar cred că mi-am revenit în timpul căderii. Îmi amintesc că am făcut semne cu mâna avionului de urmărire şi le-am făcut semn cu mâna că sunt bine. Ştiu că este un miracol că am supravieţuit", a spus Peter Siebold, în vârstă de 43 de ani şi tată a doi copii.

Potrivit Mail on Sunday, Peter Siebold, care nu a vorbit până în acest moment cu anchetatorii, a fost externat luni, la doar trei zile după accident şi se află sub îngrijire la locuinţa sa din Tehachapi, California, aproape de deşertul Mojave, unde a avut loc accidentul. Pilotul a vorbit despre accident cu tatăl său, Klaus Siebold, care este de asemenea pilot.

Potrivit lui Klaus Siebold, cei doi piloţi de la bordul vehiculului SpaceShipTwo erau legaţi de două scaune standard de pilot şi purtau costume de zbor şi paraşute de urgenţă în momentul în care vehiculul spaţial a fost lansat de avionul care îl transporta.

Motorul aeronavei a fost pornit la 15.000 de metri altitudine. Cei doi piloţi, purtând măşti cu oxigen, erau practic blocaţi în scaune de forţele gravitaţionale foarte puternice exercitate asupra lor datorită acceleraţiei vehiculului care se deplasa cu aproape 1.500 de kilometri pe oră.

Apoi s-a produs dezastrul. Potrivit investigaţiilor preliminare, aripile rabatabile ale vehiculului, care trebuie să încetinească aeronava până la o viteză sigură pentru aterizare, s-au desfăcut prea devreme, ducând la dezintegrarea structurii aeronavei din cauza turbulenţelor uriaşe create în jurul vehiculului.

Copilotul Mike Alsbury era blocat în cabina de pilotaj, dar Peter Siebold a fost aruncat în afara acesteia sau a reuşit să-şi desfacă centura de siguranţă. Apoi, Siebold a căzut spre sol cu o viteză de peste 190 de kilometri pe oră.

Mai mulţi martori au spus că l-au văzut pe Siebold în cădere, cu o parte a şezutului scaunului de pilot încă ataşată. Cel mai probabil, masca cu oxigen, care este alimentată de o butelie portabilă, a rămas ataşată. Dar la acea altitudine, schimbarea bruscă de presiune şi forţele G uriaşe l-au făcut să îşi piardă cunoştinţa în câteva secunde.

Paraşuta de urgenţă s-a declanşat la circa 6.000 de metri. Nu se ştie dacă Siebold a tras de mânerul pentru lansarea paraşutei sau dacă aceasta s-a activat în mod automat. Ambii piloţi purtau paraşute calibrate pentru activare automată la o anumită altitudine în cazul în care leşinau într-o situaţie de urgenţă.

"Nu ştie cum a reuşit să iasă din vehicul. Nu aveau scaune ejectabile. Au un panou care trebuie înlăturat şi apoi trebuie să se strecoare către această gaură şi să sară. Dar avionul s-a dezintegrat brusc. Sunt sigur că era inconştient, pentru că nu avea cum să rămână conştient la 15.000 de metri altitudine", a declarat Klaus Siebold.

"Nu îşi aminteşte nimic din accidentul propriu-zis. Şi-a revenit în timpul coborârii, probabil s-a trezit pe la jumătatea distanţei. Când era în cădere, avionul de urmărire zbura pe lângă el şi a putut să le facă semn piloţilor că este ok, în timp ce se legăna în corzile paraşutei. Acum se recuperează, este acasă. Şi-a rupt un os al umărului drept, are o coastă fracturată şi o contuzie pulmonară şi mai sunt nişte probleme cu un ochi din cauza frigului. Erau circa minus 60 de grade Celsius la altitudinea aia. E un miracol că a supravieţuit ţinând cont de temperatură, lipsa de oxigen, schimbarea bruscă a presiunii", a mai povestit tatăl pilotului.

În schimb, corpul copilotului Mike Alsbury, în vârstă de 39 de ani, a fost găsit în scaunul de pilot, pe un drum din deşert, de către nişte muncitori în construcţii. Paraşuta sa nu s-a activat.

SpaceShipTwo era unul dintre vehiculele testate pentru a fi folosite ca "taxiu spaţial". Compania Virgin Galactic a anunţat că doreşte să reia zborurile de încercare în următoarele şase luni.

Grupul Virgin Galactic, un pionier în domeniul turismului spaţial, a primit deja peste 700 de cereri de rezervare - inclusiv din partea unor vedete de prim rang precum Ashton Kutcher şi Leonardo DiCaprio - pentru viitoarele zboruri orbitale pe care le va opera prin intermediul unor vehicule denumite "taxiuri spaţiale". Biletele pentru un loc la bordul unui astfel de vehicul spaţial costă 250.000 de dolari de persoană.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici