Teoria undelor gravitaţionale, emisă de Einstein, a fost confirmată - VIDEO

O echipă de cercetători americani a anunţat că este posibil să fi obţinut primele dovezi care să confirme teoria undelor gravitaţionale, aparţinând lui Albert Einstein, scrie Descoperă.

Teoria undelor gravitaţionale, emisă de Einstein, a fost confirmată

Cercetători ai California Institute of Technology, Massachusetts Institute of Technology şi LIGO Scientific Collaboration susţin că au obţinut rezultate inedite în demersul lor de a descoperi undele gravitaţionale. "Descoperirea undelor gravitaţionale este, fără îndoială, un motiv de bucurie pentru cercetători; ar putea câştiga Premiul Nobel", a declarat fizicianul Bruce Allen.

Undele gravitaţionale au fost într-adevăr detectate. Două găuri negre se ciocnesc ca produs al undelor gravitaţionale. ''Am detectat undele gravitaţionale. Am reuşit'', a anunţat la începutul conferinţei de presă David Reitze, directorul executiv al LIGO.

Descoperirea confirmă ''exact'' ceea ce Einstein a prezis în 1916 în legătură cu două gărui negre care se ciocnesc.

''Ce este interesant este ceea ce urmează'', a mai spus David Reitze, comparând această descoperire cu momentul în care Galileo a folosit telescopul pentru prima dată.

Echipa de cercetători a descoperit că cele două găuri negre au dimensiunea a aproximativ 30 de mase solare, situându-se la o depărtare de aproximativ 1,3 miliarde de ani lumină.

Detectarea undelor gravitaţionale este o dovadă că pot exista găuri negre în sisteme binare. Fiecare gaură neagră a fost de aproximativ 150 de km în diametru. Fiecare conţinea 30 de mase solare şi era accelerată la aproximativ jumătate din viteza luminii când s-au ciocnit. "Este uluitor", a adăugat Reitze.

"Undele gravitaţionale au o structură asemănătoare cu cea a luminii. Ele sunt un tip de radiaţii electromagnetice, doar că ondulaţiie lor sunt, de fapt, spaţiul şi timpul pe care le cunoaştem cu toţii. Putem face următoarea comparaţie: dacă punem în mişcare particule încărcate electric, obţinem lumină, dar, în momentul în care punem în mişcare mase întregi de materie, obţinem unde gravitaţionale", a explicat astrofizicianul NASA, Ira Thorpe.

Echipa de cercetare a încercat să detecteze undele gravitaţionale folosind trei instrumente cu laser, amplasate atât în SUA, cât şi în Italia. Organizarea observaţiilor pe o suprafaţă atât de mare a fost concepută cu scopul de a evita şocurile produse în mod constant de cutremure, care pot afecta rezultatele experimentului.

"Într-o bună zi, vom putea folosit undele gravitaţionale pentru a afla cum a arătat Universul în primele sale faze de dezvoltare. Au trecut 25 de ani de când suntem interesaţi să obţinem dovezile existenţei unor astfel de fluctuaţii", a adăguat Bruce Allen.

În urmă cu circa 100 de ani, Albert Einstein emite ipoteza conform căreia în Univers ar exista unde gravitaţionale, care îl străbat de la un capăt la celălalt.

În anul 1916, Albert Einstein propunea, pentru prima dată, existenţa undelor gravitaţionale. Conform teoriei emise la acel moment de marele fizician, aceste unde s-ar afla în strânsă legătură cu o altă supoziţie enunţată de el, Teoria Relativităţii.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

comentează și tu Momentan sunt 4 comentarii
Taguri:
TEORIA UNDELOR GRAVITATIONALE ,
EINSTEIN ,
STIINTA
COMENTARII
  • Remus 12 feb 2016

Uitandu-ma la comentarii e clar ca ne meritam soarta si ca Romania este cu 10000 de ani in urma oricarei forme de civilizatie.

• John Wayne 12 feb 2016

Cat de mincinosi pot fi, acest fel de experiment (folosind 2 aparate de captat lumina si oglinzi) a fost utilizat pentru a detecta miscarea Pamantului. Rezultat: nu a detectat nimic. Restul il puteti gasi pe net. Cert este ca o sa gasiti o corelatie interesanta intre undele astea si motivul "esecului"…

• MUICA LUI DUMNEZU 12 feb 2016

ESCROCU' AIST ÎNFULECĂ CĂKATUL CU POLONICUL! JUDAN PANGLICAR CĂRUIA-I FĂCEA TEMELE ”PROASTA” DE NEVASTĂ-SA, MILENA MARICI...

• vezi toate comentariile
COMENTEAZĂ ŞI TU
Eroare: Câmpurile marcate cu roşu nu sunt valide!
Comentariul a fost adǎ ugat!

Cod captcha invalid!

Introdu numǎrul din imagine:

* Faceţi click pe imagine pentru a genera alt numǎr
ŞTIRILE ZILEI
Versiunea: mobil  |  completa
ULTIMA ORĂ
Momentul în care audienţele au luat-o razna. Scene memorabile în direct. „Am un talent deosebit!”