Adevărul Holding a primit licenţă de la CNA pentru lansarea televiziunii generaliste Adevărul TV

Trustul Adevărul Holding, controlat de Dinu Patriciu, a primit licenţă audiovizuală prin satelit pentru lansarea televiziunii generaliste Adevărul TV, în şedinţa de marţi a CNA, intenţionând să lanseze postul TV şi o reţea de 40 de staţii locale cu o investiţie totală de peste 37 milioane de euro.

91 afișări
Imaginea articolului Adevărul Holding a primit licenţă de la CNA pentru lansarea televiziunii generaliste Adevărul TV

Adevărul Holding a primit licenţă de la CNA pentru lansarea televiziunii generaliste Adevărul TV (Imagine: Arhiva Mediafax Foto)

CNA a analizat, în şedinţa de marţi, solicitarea S.C. Adevărul Digital Media SRL din Bucureşti de acordare a unei licenţe audiovizuale prin satelit pentru televiziunea Adevărul TV. Acţionarii societăţii Adevărul Digital Media SRL din Bucureşti sunt: SC Adevărul Holding SRL - 95% şi SC Tipomedia Prod SRL - 5%.

La şedinţa Consiliului au fost prezenţi Peter Imre, director general al trustului Adevărul Holding, şi Alexandru Sassu, director al diviziei de radio şi televiziune a trustului Adevărul Holding.

Televiziunea Adevărul TV va emite pe satelit, un program de 24 de ore din 24 de ore, şapte zile din şapte.

Potrivit dosarului depus la CNA, Adevărul TV va difuza programe producţie proprie - 50% şi programe ale altor producători - 50%.

Grila de programe a postului va cuprinde: programe de informare (20%), programe educative (5%), programe culturale (5%), filme (22%), programe de divertisment (33%), publicitate (15%).

Valoarea totală estimată a investiţiei, potrivit proiectului depus la CNA, este de 37.467.624 euro. În mod concret, pentru achiziţia licenţelor celor 40 de staţii locale este prevăzută o sumă totală de 300.000 de euro, investiţia în studioul Adevărul TV (existent) este de 1.167.624 euro, în timp ce totalul investiţiilor în studioul de la Bucureşti se ridică la 15 milioane de euro. Investiţiile în staţiile locale ale Adevărul TV din ţară sunt estimate la 15 milioane de euro, iar în carele de transmisie, de 6 milioane de euro.

Peter Imre, directorul general al Adevărul Holding, a declarat în şedinţa CNA: "Dorim să transformăm Adevărul Holding într-o fabrică de conţinut. Considerăm televiziunile, ziarele, fiecare ca un canal de distribuţie". "Având 40 de redacţii astăzi în ţară, cu Adevărul de Seară, şi Adevărul, la Bucureşti, credem că putem să dezvoltăm o reţea de televiziuni locale, eventual radio local, în aşa fel încât să avem un plus de media integrat. Vrem să avem 40 de staţii locale de televiziune, cu care să parteneriem într-un fel, unele să le cumpărăm, ca să putem acoperi ştiri locale şi naţionale", a explicat Imre.

Răspunzând unei întrebări venite din partea unui membru al CNA, Peter Imre a spus că, pentru Adevărul Holding, partea de interes public este mult mai importantă decât cea de jocuri politice, precizând că televiziunea Adevărul TV va fi echidistantă.

"Ca să fii respectat şi profitabil, trebuie să ajungi la cât mai mulţi oameni, ca să ajungi la cât mai mulţi nu poţi să o faci decât dacă eşti echidistant şi să nu ai parti pris-uri", a precizat Peter Imre. În contextul acesta, Peter Imre a mai spus că dacă în prezent poate să reproşeze ceva ziarului Adevărul acesta este faptul că "este atât de echidistant încât nu are personalitate". El a mai afirmat că la Adevărul TV vor fi difuzate într-o proporţie asemănătoare programe din zonele cultural şi social şi, într-o mare măsură, informaţii din zona utilitară locală.

La rândul său, Alexandru Sassu a vorbit în şedinţa CNA despre strategia editorială a televiziunii Adevărul TV, precizând că programul va fi diferit pentru fiecare staţie locală în parte.

"Fiecare staţie va fi independentă, în sensul că îşi are propriul program. Ceea ce furnizăm este, de fapt, conţinut", a spus Alexandru Sassu. El a precizat că există două structuri - structura de ştiri formată din redacţiile staţiilor locale şi din cea din Bucureşti, şi structura de programe, care va cuprinde programe cumpărate de pe piaţă. "Este scump să ai o producţie proprie. Piaţa este suficient de dezvoltată ca să poată să propună producţii viabile pentru orice cerere. Vom lansa licitaţii pentru produsele nostre", a explicat Sassu.

El a mai spus că investiţiile prevăzute pntru zona locală sunt foarte mari - 15 milioane de euro - pentru că dotarea acestora "trebuie să fie standard pentru staţiile locale" şi High Definition.

Christian Mititelu, membru al CNA, a spus că i se pare dificil de realizat "integrarea" produselor Adevărul Holding. "Acest concept de integrare a fost încercat şi la alte case mai mari şi nu a dat rezultate deosebite. În contextul românesc poate pune probleme şi mai mari. Ce vedem la televiziune este un radio filmat. Vedem o trăncăneală de dimineaţă până seară", a spus Christian Mititelu. El a precizat că în proiectul Adevărul TV nu se face nicio referire la ştirile internaţionale, "în condiţiile în care suntem oricum foarte izolaţi". "Mergeţi tot în direcţia unei uniformizări îngrijorătoare a televiziunilor româneşti", a mai spus Mititelu.

Pe de altă parte, Peter Imre a dat asigurări că în produsele Adevărul Holding apar informaţii internaţionale. În plus, Imre a spus că, luna viitoare, Adevărul Holding îşi va deschide o redacţie la Bruxelles - formată din patru jurnalişti şi condusă de Ovidiu Nahoi - tocmai pentru "a avea acces la toate ştirile de interes pentru România".

Întrebat dacă staţiile locale Adevărul TV vor emite şi în alte limbi decât română, Peter Imre a spus: "Va transmite în limba română. Este o decizie pur comercială".

La rândul său, Narcisa Iorga, membru al CNA, a spus că nu poate să nu-şi exprime uimirea faţă de "lejeritatea" cu care vorbeşte Peter Imre despre achiziţia de licenţe. Ea a atras atenţia că sunt mai multe articole în legislaţia audiovizualului care reglementează acordarea unor licenţe. "Care va fi rolul acestor 40 de staţii locale? Dacă vă bazaţi pe redacţii de ziar, nu înţeleg cum vor emite aceste staţii", a spus Iorga. Totodată, ea l-a întrebat pe Peter Imre dacă va menţine grila actuală pentru care solicită licenţa pentru Adevărul TV.

"Scopul nostru nu este să cumpărăm licenţele. Am vizitat 80% din staţiile de televiziune din ţară şi ideea noastră este de parteneriat. Deocamdată, peste tot unde am fost, am lăsat o cerere de parteneriat", a spus Alexandru Sassu. De altfel, el a declarat pentru presă că pentru cumpărarea celor 40 de licenţe locale sau pentru încheierea unor parteneriate cu staţii locale este prevăzută o sumă de maximum 10.000 de euro pentru fiecare caz în parte.

El a mai spus că în grila Adevărul TV nu va fi o abundenţă de talk show-uri. "Politica nu este primul nostru deziderat, ci informaţiile sau problemele de interes general şi nu cred că vom face talk show-uri politice, despre politică, poate, despre chestiuni sociale, sigur", a explicat Sassu. El a mai spus că zona de monden din tabloidul Click nu va furniza informaţii pentru zona de ştiri de la Adevărul TV. "Fiecare canal îşi are propria politică editorială, chiar dacă este integrată la nivelul trustului. Click poate fi furnizor de informaţii sau de produse în zona în care este posibil, în niciun caz în zona ştirilor", a spus Sassu.

Totodată, Peter Imre a spus că jurnaliştilor de presă scrisă din redacţiile locale ale Adevărul Holding li se vor alătura personal specializat. "Avem jurnalişti locali, poate că nu sunt 100% de televiziune, dar infrastructura există. La asta va fi adăugat un personal specializat pentru televiziune, la nivel local. Vor fi transmise ştirile de interes local la centru, în care într-un studio extrem de bine echipat astăzi vor fi integrate şi se va face un produs finit", a explicat Peter Imre. El a susţinut că grila pentru care Adevărul Holding solicită licenţa audiovizuală nu se va schimba.

În plus, Peter Imre a spus că doreşte ca Adevărul Holding să devină "compania media care atrage cea mai mare publicitate de pe piaţa românească". În acest sens, Adevărul Holding speră să atragă în cazul televiziunii Adevărul TV venituri nete din publicitate de circa 4,6 milioane de euro, în primul an de funcţionare, de circa 10,7 milioane de euro - în al doilea an de funcţionare şi 25,8 milioane de euro - în al treilea an de funcţionare.

Pe de altă parte, Peter Imre şi Alexandru Sassu nu au spus când va începe să emită Adevărul TV.

În schimb, potrivit celor doi reprezentanţi ai Adevărul Holding, trustul îşi propune să dezvolte şi o reţea de posturi de radio la nivel naţional.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici