CME anticipează că va reveni pe profit în 2011

Central European Media Enterprises (CME) se aşteaptă să revină pe profit în anul 2011, odată ce companiile reiau cheltuielile pentru publicitate, a declarat pentru Bloomberg Adrian Sârbu, preşedintele şi directorul operaţional executiv al grupului.

53 afișări
Imaginea articolului CME anticipează că va reveni pe profit în 2011

CME anticipează că va reveni pe profit în 2011

"Ţinând cont de elemente precum costurile legate de devalorizarea activelor şi de fluctuaţiile de pe pieţele valutare, ne aşteptăm să revenim pe profit în 2011. Vedem o relansare a pieţei probabil la finele lui 2009, în unele state în 2010", a declarat Sârbu la sediul CME din Londra, într-nu interviu pentru Bloomberg.

CME, care a vândut, în luna martie, o participaţie de 31% grupului american Time Warner, a înregistrat o pierdere de 44,4 milioane de dolari în primul trimestru, faţă de un profit net de 14,4 milioane de dolari în perioada similară a anului trecut, după scăderea veniturilor din publicitate şi costuri suplimentare legate de devalorizarea activelor la operaţiunile din Bulgaria.

Compania nu anticipează costuri legate de devalorizarea activelor pentru anul 2009, a arătat Sârbu.

Trimestrul al doilea din acest an a fost la fel de dificil ca şi primul, iar scăderea profitabilităţii, în puncte procentuale, va fi probabil similară cu cea înregistrată în primul trimestru, potrivit oficialului CME.

Principalele pieţe pe care este prezent grupul au fost afectate similar de recesiune. CME a anunţat, în luna aprilie, că anticipează ca cicumstanţele de afaceri să rămână dure în 2009 şi 2010.

Fondată în 1993 de Ronald Lauder, moştenitor al companiei Estee Lauder Cos. Cosmetics, CME deţine 22 de canale de televiziune şi acoperă 97 de milioane de persoane din România, Bulgaria, Ucraina, Slovenia, Solovacia, Croaţia şi Cehia.

Anul trecut, compania a obţinut circa 37% din venituri pe piaţa cehă, notează Bloomberg.

CME a redus costurile şi a oferit promoţii şi discounturi la contractele de advertising pentru a combate impactul declinului veniturilor odată cu scăderea bugetelor de marketing ale companiilor în contextul crizei economice.

Cheltuielile pentru publicitate la nivel mondial sunt aşteptate să scadă cu 4,4% în acest an, la 425 miliarde de dolari, potrivit unei prognoze a GroupM, din care fac parte agenţiile de media ale grupului britanic WPP.

Agenţia cehă de cercetare a pieţei media OMD anticipează că piaţa de advertising din Cehia va scădea cu 27% în acest an.

"Cu siguranţă că acest an ar putea fi cel mai dificil de până acum pentru CME, ţinând cont de prudenţa advertiserilor şi de bugetele restrânse. Ne aşteptăm la o revenire uşoară în 2010. Rezolvarea situaţiei din Ucraina şi Bulgaria este o prioritate pentru companie, deoarece pierd foarte mulţi bani acolo", a arătat analistul ceh Patrick Vyroubal, afiliat Atlantik Financial Markets, care acordă acţiunilor CME ratingul "cumpără".

Sârbu lucrează activ pentru rezolvarea problemei de finanţare a diviziilor neprofitabile ale CME din Ucraina şi Bulgaria.

"Unii investitori ne-au cerut să nu mai băgăm bani acolo, unii să vindem operaţiunile şi unii să le păstrăm. Căutăm activ o soluţie optimă", a afirmat Sârbu.

CME va crea un aşa-numit vehicul special, care va permite companiei, practic, să despartă operaţiunile din Ucraina şi Bulgaria de cele de pe principalele pieţe de activitate, inclusiv de Cehia.

"Această măsură ne va ajuta să ne conservăm lichiditatea şi să îmbunătăţim capacitatea de refinanţare a companiei", a arătat Sârbu.

Directorul CME a mai spus că grupul este "încrezător" în capacitatea de a-şi respecta obligaţiile financiare, datoriile companiei ridicându-se la un miliard de dolari la 31 martie.

"Nu vedem niciun motiv să nu fim încrezători", a declarat Sârbu.

CME a vândut, în luna martie, o participaţie de 31% din acţiuni către grupul american Time Warner, pentru 241,5 milioane de dolari.

"Vom unifica conţinutul nostru şi pe al lor în canalele noastre de distribuţie şi vom colabora în ceea ce priveşte dezvoltarea produselor", a afirmat Sârbu, referindu-se la Time Warner.

CME a amânat lansarea în Cehia a unui canal de televiziune sub brandul MTV, programată iniţial pentru primul trimestru, şi este pregătită în prezent să opereze între cinci şi zece posturi TV în fiecare ţară din aria de acoperire, atunci când condiţiile de piaţă vor deveni favorabile, iar compania va reveni la fundamente pozitive, a explicat preşedintele şi directorul operaţional executiv al grupului.

Totodată, Sârbu a precizat că achiziţiile nu se regăsesc printre priorităţile CME în prezent.

"Ceea ce contează astăzi este să ne menţinem lichiditatea, să controlăm costurile şi să finanţăm datoriile", a arătat el.

CME vrea să conserve o rezervă de numerar de circa 300 milioane de dolari, ca "tampon" pentru operaţiuni, a adăugat Sârbu.

Ziarul polonez Gazeta Prawna a publicat, în luna iunie, informaţii potrivit cărora CME s-ar fi numărat printre companiile interesate să preia o participaţie la operatorul TV Plus din Polonia.

Grupul CME operează mari reţele de televiziune în şase state din Europa Centrală şi de Est, cu o populaţie totală de 97 milioane de persoane.

Posturile de televiziune ale companiei sunt localizate în Bulgaria (TV2 şi Ring TV) Croaţia (Nova TV), Cehia (TV Nova, Nova Cinema, Nova Sport), România (PRO TV, PRO TV Internaţional, Acasă, PRO Cinema, Sport.ro şi MTV), Slovakia (Markíza, Nova Sport), Slovenia (POP TV, Kanal A) şi Ucraina (Studio 1+1, Studio 1+1 International, Kino).

CME este listată la bursa electronică Nasdaq, din Statele Unite, precum şi la Bursa de Valori de la Praga.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici