CNA amână luarea unei decizii în cazul televiziunii TV Life pe care vrea să o lanseze Mohammad Murad

CNA a amânat, în şedinţa de marţi, luarea unei decizii cu privire la o solicitare a societăţii M&M Channel SRL, care-l are indirect ca asociat pe omul de afaceri Mohammad Murad, de acordare a unor licenţe audiovizuale pentru lansarea unei televiziuni de business şi lifestyle, cu denumirea TV Life.

355 afișări
Imaginea articolului CNA amână luarea unei decizii în cazul televiziunii TV Life pe care vrea să o lanseze Mohammad Murad

Mohammad Murad (Imagine: Silviu Matei/Mediafax Foto)

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizat, în şedinţa de marţi, o solicitare a societăţii M&M Channel SRL de acordare a două licenţe audiovizuale, prin satelit şi prin reţele de comunicaţii electronice, pentru televiziunea TV Life.

Consiliul a amânat luarea unei decizii în acest caz la propunerea membrului CNA Narcisa Iorga. Decizia de amânare a fost luată cu şapte voturi "pentru" (Narcisa Iorga, Florin Gabrea, Monica Gubernat, Christian Mititelu, Cristina Trepcea, Răsvan Popescu şi Radu Călin Cristea) şi un vot "împotrivă" (Laura Georgescu).

CNA urmează să solicite un punct de vedere de la societatea Realitatea Media SA, care deţine televiziunea The Money Channel.

Trei dintre emisiunile prezente în grila noii televiziuni TV Life - "Business Breakfast", "Market Report" şi "România agricolă" - sunt difuzate în prezent pe The Money Channel.

De asemenea, Consiliul ar urma să verifice şi aspecte legate de studioul în care ar urma să îşi desfăşoare activitatea TV Life şi de echipamentele folosite de televiziune.

La şedinţa CNA de marţi a fost prezentă o delegaţie din partea societăţii M&M Channel SRL, din care au făcut parte Mihaela Basarab, acţionar al societăţii, Dan Muşetoiu, responsabil de proiect, Vladimir Bogdănescu, director tehnic, Horia Alexandrescu, responsabil editorial şi realizator, Constantin Rudniţchi, realizator, şi Ovidiu Nahoi, realizator.

Televiziunea TV Life va avea "un profil tematic, de business şi business lifestyle".

Potrivit lui Dan Muşetoiu, TV Life va fi o televiziune dedicată antreprenorilor, mai mari sau mai mici. "Emisiunile staţiei vor încerca să răspundă la două întrebări fundamentale pentru mediul de afaceri: «Cum să faci bani?» şi «Cum să cheltuieşti bani?» (...) Antreprenorii sunt publicul ţintă şi avem o echipă editorială cu expertiză în domeniu", a declarat Dan Muşetoiu în faţa membrilor CNA.

La rândul său, Horia Alexandrescu a spus că emisiunile difuzate de TV Life se vor adresa şi publicului mai larg, generalist. "Încercăm să ieşim din zona lemnoasă, să extindem foarte mult paleta de emisiuni. Avem specialişti strict pe economic, dar alături de ei vor fi şi formule pentru publicul larg (...) Deja ne ducem spre o zonă largă, generalistă, unde sperăm să găsim o audienţă. Ne ducem într-o zonă cât mai accesibilă", a spus Horia Alexandrescu.

De asemenea, Horia Alexandrescu a spus că TV Life va difuza "dezbateri reale, nu scandaluri, nu ţipete" şi va fi o televiziune deschisă către toate zonele politice.

Grila televiziunii va cuprinde programe de informare (50%), programe educative şi culturale (20%), programe de divertisment (10%) şi publicitate şi teleshopping (20%). Programele producţie proprie vor reprezenta 70% din grila TV Life, iar producţiile audiovizuale ale altor producători 30%.

Între emisiunile care vor fi difuzate pe TV Life se numără: "Business Breakfast", "Piaţa financiară&Cotaţii bursiere", "Market Report", "Economia Politică", "România agricolă", "Investiţii", "Business Lifestyle", "Incubatorul de Afaceri", "Cafeneaua politică", "Oameni şi Cărţi", "Sport Business", "Arhitecture&Home Design", "Cooking Show", "Antreprenor European", "Profil de Companie", "Jobs Market", Travel Show", etc.

TV Life va avea 80 de angajaţi permanenţi şi, în funcţie de necesităţi, colaboratori. Din echipa de realizatori vor face parte: Horia Alexandrescu, Daniel Apostol, Constantin Rudniţchi, Ovidiu Nahoi, Cristian Gava, Liviu Moldovan şi Constantin Opriş.

Valoarea investiţiei iniţiale în televiziunea TV Life se ridică la 2.000.000 de euro. Această investiţie a fost făcută încă din anul 2008 şi constă în echipamente, infrastructura tehnică şi training personal.

Societatea M&M Channel SRL a fost înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului pe 8 mai 2013 şi are sediul în Bucureşti. Asociaţii societăţii M&M Channel SRL sunt Triumf Construct SA (90%) şi Mihaela-Anca Basarab (10%). Mihaela-Anca Basarab este şi administrator al societăţii M&M Channel SRL, potrivit informaţiilor de la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului.

Acţionarii Triumf Construct SA sunt Mohammad Murad (99,987%) şi Elena Păun (0,013%). Elena Păun este şi administrator şi preşedintele consiliului de administraţie al societăţii Triumf Construct SA.

Mohammad Murad este unul dintre cei mai mari proprietari de hoteluri din România, având mai multe hoteluri în Bucureşti şi la mare. Pe lângă lanţul hotelier Phoenicia, Mohammad Murad mai deţine lanţul de restaurante Spring Time şi fabrica de conserve Mandy şi are investiţii în domeniul imobiliar.

Totodată, omul de afaceri Mohammad Murad are un parteneriat în domeniul audiovizualului cu televiziunea de business The Money Channel, a cărei licenţă audiovizuală este deţinută de societatea Realitatea Media SA. Imobilul din Calea Floreasca din Bucureşti, în care au fost amenajate noile studiouri ale The Money Channel, este deţinut de omul de afaceri Mohammad Murad, cel care finanţează televiziunea în noua formulă, după cum au declarat în aprilie 2013, pentru MEDIAFAX, surse din Realitatea Media.

De altfel, studioul de emisie al noii televiziuni TV Life va fi în aceeaşi clădire din Calea Floreasca, în care se află în prezent şi studioul The Money Channel.

Potrivit Mihaelei Basarab, amplasamentul şi echipamentele care vor fi folosite de TV Life vor fi funizate de societăţile Mira Business SRL şi Triumf Construct SA, în baza unor contracte de comodat. Tot în baza unor contracte de comodat, Triumf Construct SA şi Mira Business SRL au pus la dispoziţia The Money Channel echipamentele şi studioul din imobilul amplasat pe Calea Floreasca.

Răspunzând unei întrebări adresate în şedinţa CNA, Vladimir Bogdănescu, directorul tehnic, a spus că TV Life nu va folosi acelaşi studio ca The Money Channel. "Avem mai multe regii, cu mai multe echipamente şi vor fi studiouri diferite. Avem posibilitatea tehnic să emitem acest program. Studioul va fi tot în Floreasca, în sediul actual, numai că din punct de vedere tehnic ele pot să emită separat. (...) Putem să emitem acest program TV Life fără probleme", a declarat Vladimir Bogdănescu.

La rândul său, Dan Muşetoiu, responsabilul de proiectul TV Life, a spus că reprezentanţii societăţii Realitatea Media SRL, care deţine licenţa The Money Channel, sunt la curent cu planurile societăţii M&M Channel SRL pentru lansarea propriei televiziuni TV Life.

Pe de altă parte, întrebat ce se întâmplă cu emisiunile "Business Breakfast", "Market Report" şi "România agricolă", care se află şi în grila The Money Channel, Dan Muşetoiu a spus: "Cei de la Realitatea Media ştiu despre intenţia de a ne face propria televiziune. Acestea sunt producţii externe ale The Money Channel, sunt emisiuni făcute de la bun început de echipa care este în faţa dumneavoastră (cei de la M&M Channel SRL, n.r.), cu o solicitare credem noi întemeiată".

El a mai spus că nu există niciun fel de dubii nici în privinţa aparaturii şi a spaţiului folosit de The Money Channel. "Acea aparatură nu este a The Money Channel", a subliniat Dan Muşetoiu.

Întrebat când va fi lansată televiziunea TV Life, dacă va primi licenţele solicitate, Dan Muşetoiu a spus că în maximum şase săptămâni.

Însă Laura Georgescu, preşedintele CNA, a spus că nu vrea să ascundă faptul că are "suspiciuni uriaşe". "De un an de zile de când sunt în CNA am primit lunar sesizări de cum se desfăşura activitatea şi plata jurnaliştilor la The Money Channel şi reclamaţii privind publicitatea mascată", a spus Laura Georgescu.

Ea a mai spus că dosarul de solicitare a licenţei a fost depus iniţial la CNA în octombrie 2013, după care solicitanţii licenţei au făcut mai multe modificări, inclusiv în privinţa asociaţilor societăţii M&M Channel SRL.

La rândul său, membrul CNA Christian Mititelu a declarat: "Ceea ce mă uimeşte pe mine este structura editorială, care pe de o parte se vrea o televiziune despre afaceri, dar 30% producţii sunt de lifestyle. (...) E clar că vorbim de două tipuri de televiziune complet diferite care vor funcţiona sub acelaşi acoperiş. Nu cumva unul va dispărea relativ repede şi va predomina celălalt? Este un semn de întrebare. Al doilea semn de întrebare e legat de studiouri, de echipamente, de acel contract de comodat".

La rândul său, membrul CNA Radu Călin Cristea a spus că CNA ar putea să facă verificări cu privire la aceste aspecte.

"Chestiunile legate de comodatul echipamentului nu sunt o problemă, pentru că o mare parte din televiziunile din România funcţinează cu echipamente închiriate", a spus, în schimb, membrul CNA Narcisa Iorga.

Ea a amintit, totodată, că, pe 1 octombrie 2013, CNA a acordat foarte uşor o licenţă audiovizuală unei alte televiziuni de business - WMR Business TV. "Pe 1 octombrie a fost Soviani aici şi a obţinut o licenţă foarte uşor (...) Şi domnul Soviani avea o emisiune pe The Money Channel (...) Mai mult, la acel moment, i-am atras atenţia că nu poate să realizeze emisiuni (pentru că este purtător de cuvânt al Autorităţii de Supraveghere Financiară, n.r.) (...). Dacă domnul Soviani poate, domnul Horia Alexandrescu de ce nu poate? Dacă avem în continuare probleme (în legătură cu TV Life, n.r.), să cerem punctul de vedere al Realităţii Media şi să amânăm luarea unei decizii. Dar cred că spre deosebire de proiectul domnului Soviani, acesta (al TV Life, n.r.) este mai bun", a mai spus Narcisa Iorga.

În schimb, Laura Georgescu a spus: "Problemele cele mai grave sunt de ordin fiscal".

CNA nu a precizat data în care va fi reluată analiza solicitării privind televiziunea TV Life.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici