CNA: Postul Antena 3, amendat pentru limbajul injurios al lui Badea şi Ciutacu la adresa lui Udrea

CNA a amendat, joi, cu 10.000 de lei Antena 3 pentru emisiunea "Sinteza zilei" din 14 septembrie, în care s-a încălcat dreptul la propria imagine al Elenei Udrea, iar Mircea Badea şi Victor Ciutacu au folosit un limbaj injurios comentând o înregistrare care prezenta vizita ministrului la Vaslui.

127 afişări
Imaginea articolului CNA: Postul Antena 3, amendat pentru limbajul injurios al lui Badea şi Ciutacu la adresa lui Udrea

CNA: Postul Antena 3, amendat pentru limbajul injurios al lui Badea şi Ciutacu la adresa lui Udrea (Imagine: Bogdan Stamatin/Mediafax Foto)

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizat, în şedinţa de joi, emisiunea "Sinteza zilei" difuzată de Antena 3 în data de 14 septembrie.

Potrivit CNA, în emisiunea "Sinteza zilei" din 14 septembrie au fost invitaţi Liviu Voinea, analist economic, Mugur Ciuvică, preşedintele Grupului de Investigaţii Politice, jurnalistul Victor Ciutacu şi realizatorul Mircea Badea.

Pe ecran a fost postat titlul "Top 10 aberaţii şi minciuni. Cine este cel mai mare mincinos". În emisiune a fost difuzată o înregistrare despre "o vizită mai veche" - după cum s-a exprimat Mihai Gâdea, moderatorul emisiunii - a ministrului Elena Udrea la Vaslui. Imaginile au fost preluate, potrivit siglei de pe ecran, de la "Vremea nouă TV".

În materialul difuzat se spune: "Nici marele Băse, dacă venea la Vaslui, nu producea o aşa agitaţie şi frământare politico-administrativă. Dar Nuţi a produs. Nuţi întotdeauna produce, pentru că este productivă. După îndelungi aşteptări şi tremurat cu flori în mână, în faţa primăriei Vaslui îşi face apariţia Mercedesul lui Pinalti cu doamna ministru zguduită rău de gropi. Marii bărbaţi ai Vasluiului, în frunte cu primarul Pavăl şi deputatul Marian, fac parte din delegaţia de primire. Niciunul nu se gândeşte să-i deschidă doamnei portiera. Emoţia, probabil. În schimb, sus, la sala de şedinţe a Consiliului Local, zarvă mare. Toţi consilierii au sărit de pe scaune s-o vadă, live, pe Nuţi. Domnii fluieră cu admiraţie, doamnele chicotesc cu abnegaţie. Doamna ministru, tocmai ce arăta la tot Vasluiul dosul ministerial (...)". Materialul continuă în acelaşi stil, potrivit CNA.

După vizionarea materialului, Victor Ciutacu a afirmat: "E tradiţia noastră milenară. Vine trimisul sultanului, toţi se prosternează, în cazul ăsta trimisul e o ea şi, în accepţiunea populară, cum ar zice ăla cu perversa de pe Târgu Ocna, şi-i cam bună. Motiv pentru care se fleşcăie toţi în faţa ei şi se comportă ca nişte slugi".

El a fost urmat de Mircea Badea: "Mie-mi place cum o ardem noi aşa, intelectual. Domn'e, doctrinele politice... De dreapta... Raporturile instituţionale, cutare... De fapt, un gras, când a venit duduia, care e preferata lui ăla care ne bagă în pârnaie şi care ne ia banul sau ne dă banul în funcţie de cum raportează doamna, umflatul ăla a zis: micii mei, ce fac frate fără ei? Nu mai avea gură să pupe. Sigur, în cazul doamnei Udrea existau zone mult mai ofertante...".

"Da' i-ai văzut pe ăia cu năsucurile lipite de geam? Erau ca la fetiţa cu chibrituri, ştii? (...) Şi totuşi n-a venit Lady Di. Nu s-a reîncarnat Lady Di, să vină...", a spus, la rândul său, Victor Ciutacu, fiind completat de Mircea Badea: "A venit Lady Ud".

În urma emisiunii, CNA a primit o reclamaţie de la Primăria municipiului Vaslui.

"Deşi nu s-a specificat în emisiune, această vizită a fost ocazionată de semnarea unor contracte de finanţare foarte importante, pentru reabilitarea a două unităţi şcolare din municipiul Vaslui. Lipsa acestei puneri în context a vizitei a condus la comentarii maliţioase şi tendenţioase ale invitaţilor prezenţi în platou, care sugerau o atitudine slugarnică a edilului municipiului Vaslui, ce s-ar fi manifestat în ciuda tensiunilor existente în prezent în administrarea publică, fapt complet eronat, întrucât vizita ministrului Udrea a avut loc la data de 18 martie 2010 şi nu într-o perioadă apropiată de luna difuzării materialului video (septembrie 2010)", se arată în reclamaţia transmisă CNA de Primăria municipiului Vaslui.

Potrivit lui Attila Szasz, membru al CNA, înregistrarea preluată de Antena 3 nu reprezintă o ştire.

Ioan Onisei, vicepreşedintele CNA, a făcut trimitere la "limbajul injurios" folosit de Mircea Badea şi Victor Ciutacu după difuzarea materialului respectiv, dar şi la lipsa de informare corectă a postului Antena 3, care nu a prezentat contextul în care a fost făcută înregistrarea la Vaslui. Totodată, Onisei a spus că nu există un post de televiziune în Vaslui cu numele "Vremea TV" sau "Vremea nouă TV".

"Noi nu am vrut decât să prezentăm o atitudine a celor din Vaslui la adresa doamnei Udrea", a spus reprezentanta postului Antena 3 la CNA. Ea a precizat că înregistrarea a fost preluată de pe internet.

La propunerea lui Ioan Onisei, vicepreşedintele CNA, postul Antena 3 a fost amendat cu 10.000 de lei, pentru încălcarea articolului 42 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, potrivit căruia "(1) Orice persoană are dreptul la propria imagine. (4) Realizatorii emisiunilor au obligaţia să nu permită invitaţilor să folosească un limbaj injurios sau să instige la violenţă împotriva altor persoane", a articolului 71 din Cod - "(1) În programele de ştiri şi dezbateri informarea în probleme de interes public, de natură politică, economică, socială şi culturală, trebuie să respecte următoarele principii: a) asigurarea imparţialităţii, echilibrului şi favorizarea liberei formări a opiniilor, prin prezentarea principalelor puncte de vedere aflate în opoziţie, în perioada în care problemele sunt în dezbatere publică; b) asigurarea unei distincţii clare între faptele şi opiniile prezentate", dar şi a articolului 3 din Legea audiovizualului - "(2) Toţi furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să asigure informarea obiectivă a publicului prin prezentarea corectă a faptelor şi evenimentelor şi să favorizeze libera formare a opiniilor".

Şase dintre membrii CNA (Gelu Trandafir, Attila Szasz, Narcisa Iorga, Dan Grigore, Ioan Onisei şi Răsvan Popescu) au votat pentru amendarea postului Antena 3 cu 10.000 de lei, în timp ce trei membri ai Consiliului (Cristina Trepcea, Constantin Duţu şi Mihai Mălaimare) au votat împotriva sancţionării televiziunii.

După amendarea postului Antena 3, jurnalistul Victor Ciutacu a declarat pentru MEDIAFAX că instituţia CNA "se transformă, pe faţă, într-o armă politică îndreptată împotriva celor care îndrăznesc să aibă alte păreri faţă de preşedintele Băsescu".

"(...) Nu pot decât să remarc, în nume personal, că un organism care ar trebui să vegheze la respectarea cadrului legal, CNA, se transformă, pe faţă, într-o armă politică îndreptată împotriva celor care îndrăznesc să aibă alte păreri faţă de preşedintele Băsescu. Amenda (mai ales motivaţia ei) e de un ridicol grotesc şi, dacă găseşte cineva cu DEX-ul în mână, în pasajele citate, vreo injurie de-a mea la adresa doamnei ministru, atunci înseamă că eu nu mai am proprietatea termenilor. Înţeleg omeneşte că reprezentanţii puterii politice vor să se facă folositori şefului statului pentru că le-a dat o pâine sigură pe criza asta devastatoare, dar, dacă erau cât de cât precauţi, puteau să găsească un motiv credibil", a declarat Victor Ciutacu.

Totodată, Victor Ciutacu spune că a vorbit cu Mircea Badea şi că va cere autorizaţie de protest "faţă de abuzurile săvârşite de CNA", în faţa sediului acestei instituţii.

"Am vorbit cu Mircea Badea şi am decis să cerem, de la Primăria Capitalei, autorizaţie de protest faţă de abuzurile săvârşite de CNA, în faţa sediului acestei instituţii. Înţelegem să plătim impozite pentru a asigura leafa unor foşti ziarişti vopsiţi politic care nu şi-au mai găsit locul într-o piaţă media capitalistă, dar nu şi să ne lăsăm călcaţi în picioare pe banii noştri. Aşadar, după ce vom îndeplini formalităţile legale, o să-i aşteptăm pe cei care gândesc ca noi la un miting de protest în faţa CNA", a mai spus Victor Ciutacu.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici