Coca-Cola a retras o campanie publicitară de pe Twitter după publicarea de pasaje din "Mein Kampf"

Coca-Cola a fost nevoită să retragă o campanie publicitară de pe platforma online Twitter după ce o contra-campanie demarată de site-ul Gawker.com a păcălit algoritmul automat folosit de compania de băuturi răcoritoare să publice pasaje mari din introducerea cărţii "Mein Kampf" a lui Adolf Hitler.

9577 afișări
Imaginea articolului Coca-Cola a retras o campanie publicitară de pe Twitter după publicarea de pasaje din "Mein Kampf"

Coca-Cola a retras o campanie publicitară de pe Twitter după publicarea de pasaje din "Mein Kampf"

În cadrul campaniei publicitare intitulate "Make It Happy", care a fost lansată prin intermediul unui videoclip în cadrul transmisiunii televizate a evenimentului sportiv Super Bowl, utilizatorii Twitter erau invitaţi să răspundă mesajelor negative folosind eticheta (hashtag, n.r.) "#MakeItHappy" ("transformă în ceva vesel"n.r.), informează theguardian.co.uk.

Campania folosea un algoritm automat care convertea mesajele în imagini vesele, folosind un sistem de codificare a caracterelor numit ASCII (American Standard Code for Information Interchange). Mesajele devenau astfel reprezentări grafice de tipul unui şoricel adorabil, a unui palmier cu ochelari sau a unui copan de pui cu o pălărie de cowboy.

Coca-Cola a precizat într-un comunicat că scopul campaniei era de a "combate negativismul omniprezent care poluează platformele sociale online şi comentariile de pe internet".

Editorii site-ului Gawker.com au observat însă că un răspuns negativ a dus la republicarea, cu eticheta "#MakeItHappy, a sloganului din 14 cuvinte al organizaţiei neonaziste a naţionaliştilor albi americani sub forma unei imagini a unui căţel. Sloganul fomaţiunii extremiste este rasist şi face referire la superioritatea rasei albe.

Un reprezentant al Gawker, Adam Pash, a creat un cont automat (bot, n.r.) pentru Twitter, @MeinCoke, şi l-a programat să publice fragmente din "Lupta mea/ Mein Kampf" de Adolf Hitler şi apoi să creeze legături către aceste pasaje folosind hashtagul #MakeItHappy. Manevra a făcut ca programul automat (bot, n.r.) al Coca-Cola să transforme pasajele din cartea scrisă de Hitler în imagini drăguţe.

Rezultatul a fost că marţi, pentru câteva ore, contul de Twitter al Coca-Cola a difuzat pasaje mari din textul lui Adolf Hitler, sub forma unor imagini cum ar fi o banană zâmbitoare şi o pisică jucăuşă.

Algoritmul a mers atât de departe încât a publicat textul "My father was a civil servant who fulfilled his duty very conscientiously" ("Tatăl meu a fost un funcţionar public care şi-a îndeplinit sarcinile foarte conştiincios", n.r.) sub forma unei corabii de piraţi pe ale cărei vele se distingea un chip de pirat cu un ochi acoperit, după care contul de Twitter al Coca-Cola a încetat să mai răspundă.

Campania publicitară a fost suspendată integral miercuri.

"Mesajul #MakeItHappy este simplu: internetul este ceea ce-l facem noi toţi să fie, iar noi, la Coca-Cola, speram să aducem inspiraţie cât mai multor oameni pentru a face inernetul un spaţiu mai optimist. Este neplăcut că Gawker încearcă să transforme această campanie în ceva ce nu este", a declarat un purtător de cuvânt al Coca-Cola pentru AdWeek.

"Crearea unui «bot» care încearcă să răspândească ura cu ajutorul #MakeItHappy este un exemplu perfect de negativism omniprezent pe internet pe care Coca-Cola a vrut să îl combată prin intermediul acestei campanii", a mai spus oficialul companiei americane.

Coca-Cola nu este singura companie care a observat omniprezenţa negativismului online. Dick Costolo, CEO al Twitter, a transmis un mesaj destinat angajaţilor platformei online în care spunea că se simte jenat de eşecul companiei sale de a combate publicarea de mesaje răutăcioase, de ură sau negative (trolling, n.r).

"Suntem vraişte în ceea ce priveşte rezolvarea problemelor referitoare la abuz şi mesaje negative şi chestia asta durează de mulţi ani", se spune în mesajul intern transmis de Dick Costolo şi care a fost obţinut, miercuri, de site-ul The Verge.

"Sincer, îmi este ruşine de modul prost în care ne-am ocupat de problema asta în perioada în care am fost preşedinte-director general al Twitter. E absurd. Nu există nicio scuză pentru asta. Îmi asum întreaga responsabilitate pentru faptul că nu am fost mai agresivi în această privinţă. Nu este decât vina mea şi îmi este ruşine. Vom începe să îi îndepărtăm pe oamenii de genul ăsta şi să ne asigurăm că atacurile lor ridicole nu vor mai fi auzite şi nu vor mai afecta pe nimeni", a mai spus Dick Costolo în mesajul său intern.

Contul oficial al Coca-Cola nu este primul al unei companii sau entităţi oficiale care a întâmpinat probleme din cauza unui "bot" creat în scopuri publicitare. În luna noiembrie 2014, echipa de fotbal american New England Patriots a fost nevoită să îşi ceară scuze în mod oficial după ce contul oficial de Twitter al clubului sportiv a publicat, în mod automat, un mesaj rasist.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici